sosyal ağlarda izleyin

8.11.12

MATCHA KEK




EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME


























Önceden uyarmalıyım çünkü bu uzun girizgahlı bir tarif olacak zira kullandığım malzeme bunu hakediyor.

MATCHA gölgede yetişen yeşilçay yapraklarının farklı bir teknikle toz haline getirilmesiyle elde edilen yüksek kaliteli bir yeşilçay çeşidi.

''Diğer çaylar demlenerek sadece suyu içilirken, Matcha toz olarak suya karıştırılır ve çayın tümü içilir. Bu yüzden yeşil çaylar arasında, antioksidan özelliği en fazla olan çay olarak bilinir.''

Japonların geleneksek çay seromonilerinde kullandıkları bu çay inanılmaz bir antioksidan.Öyle ki 1 numaralı goji berry'nin bile tahtını sallayacak durumda.(Antioksidan seviyesi Goji Berry'den 6.2,bitter çikolatadan 7,blueberry'den 17,Ispanaktan tam 60,5 kat daha fazla)


foto:chado.com.tr






















Diğer faydaları ise şöyle;

-Kötü kolestrolün düşmesine yardımcı,

-Enerji arttırıcı,

-Kilo vermeye yardımcı,

-Lif etkisiyle bağırsaklara yardımcı,

-Detoksta etkili,

Çayı çok lezzetli olmasa da dondurmadan keke,çikolatadan tatlıya birçok yiyecekte kullanılabiliyor.
Japonya'da o kadar gözde ki Starbucks bile matcha'lı frappuccino yapıyor.
foto:a cat in the kitchen



Burada bulmak oldukça zahmetli ve fiyatı da oldukça pahalı(50gr. yaklaşık 25tl civarı) ancak yurtdışında pek çok Asya markette kolaylıkla ulaşabileceğiniz bir ürün.(Burada da en kısa zamanda rahatça ulaşabiliriz umarım.)

Dukan'ın resmi sayfasında da  BU tarifi gördüğümden beri aklımdaydı ama ha bugün ha yarın alıp deneyeyim derken bir türlü sıra gelmemişti.
Bana deneyebilmem için matcha gönderen sevgili Nazlı'ya çok teşekkür ediyorum.Birçok tarif denemem olacak sayesinde:))


Gelelim geçenlerde bir Dukan davetine götürdüğüm ve deneyenlerin pek beğendiği:)) benim tarifime;

MALZEMELER:
-4 yumurta akı
-2 yumurta sarısı
-4 yk yulaf kepeği
-2 yk matcha
-4 yk toz tatlandırıcı
-1 çay bardağı yağsız süt
-1 yk yağsız yoğurt
-1/2 çay kaşığı krem tartar(krem tartarınız yoksa yerine 1/8 çay kaşığı tuz ve 1-2 damla limon suyu kullanabilirsiniz.)
-4-5 damla limon aroması(veya limon kabuğu rendesi)

 Fırın 170 derecede ısıtılır.

Yumurta sarıları 2 yk tatlandırıcı ile çırpılır.Süt eklenip karıştırılır.Yulaf kepeği ve matcha ilave edilir.Koyu bir karışım elde edilir.Aroma eklenir.

Yumurta akları krem tartarla iyice katı bir köpük haline gelene dek önce alçak daha sonra yüksek devirde çırpılır.(kıvamı traş köpüğü gibi kremsi olmalı)2 yk tatlandırıcı eklenip biraz daha çırpılır.

Matchalı hamur yumurta aklarına ilave edilir.Alttan spatula ile alınarak katlama yöntemiyle aklar söndürülmeden birbirine yedirilir.

Kalıba dökülür ve yaklaşık 35dk pişirilir.



Üzerine fırına girmeden önce buzluktaki dukanelladan parçalayıp koydum.Erir diye düşünmüştüm ama enteresan şekilde pişti ve çıtır çıtır çikolata oldu.Yeni bir fikir daha doğdu böylece(o da daha sonra;))

MALZEMELER:(atakta uygun değil)
-1 yk kakao
-1 yk süttozu
-1 yk tatlandırıcı
-3 yk yağsız süt
-2 damla fındık aroması

Tüm malzeme macun kıvamında karıştırılır.Yağlı kağıt üzerine incecik yayılır.Buzlukta donmaya bırakılır.






Afiyet olsun:)

NOT:Kalan 2 yumurta sarısı ile  çikolata sos yapmıştım.Bu kez içine biraz da portakal kabuğu rendesi ekledim.İkisi pek güzel gitti.İnstagram'da fotosunu görüp soranlar için eklemek istedim:))

diğer tatlı ise sevgili Esra'nın bal kabağı püreli pudingi:)



7 yorum:

  1. harikaaa bunlar nee.. bu hafta sonu denemek istiyorum matcha bulayımda önce

    YanıtlaSil
  2. Kasım sonu Singapur ve Bangkok a gidiyorum, yasasın, sanırım bulabilirim.

    YanıtlaSil
  3. Demek ki Hai sushi ve yıllar evvel Dragonda yediğim yeşil çayli dondurmaya rengini ve tadını veren sanırım bu caydı.

    YanıtlaSil
  4. yazini okuyup faydalarini gorunce, matcha cayimi aldim, ictim. seninle ayni fikirdeyim tam manasiyla tatsiz bir cay, resmen tadi yok. cok acayip :)
    kekini denemek istiorum ama ne yalan soyleyim ya beceremezsem die katlama yonteminden tirsiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. illa bu tarif şart değil aslında.yaptığın herhangi bir kekte kullanabilirsin.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips