sosyal ağlarda izleyin

20.11.12

KIYMALI POĞAÇA

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

 Akşam akşam aklıma düşen,piştiği gibi kapışılıp biten bir poğaça tarifi var sırada.

Bu malzemeyle 10-12 adet küçük poğaca çıktı.Seyir evresindeyseniz tümünü yemeniz mümkün.(Atakta 1,5 kaşık limitini düşünerek tüketin.)

MALZEMELER:
-2 yk yulaf kepeği
-2 yumurta ( 1tam ve 1 ak içine-1 sarı üstüne)
-1 su bardağı yağsız lor
-1 su bardağı kavrulmuş yağsız dana kıyma
-3 yk yağsız civil peyniri(yoksa önemli değil)
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-1 çay kaşığı toz kırmızı biber
-1/4 çay kaşığı karabiber
-2-3 dal maydanoz

Fırın 180 derecede ısıtılır.
Tüm malzeme katı bir hamur halini alana dek yoğrulur.
Yağlı kağıt üzerine istediğiniz formda dizilir.
Üzerinde yumurta sarısı sürülüp biraz çörekotu serpilir.
Üzeri kızarana dek yaklaşık 30 dk.pişirilir.Fırından çıkarılmadan biraz dinlendirilir.Ilık servis edilir.

Afiyet olsun.

35 yorum:

  1. hımmmm ilaç gibi geldi atak çok zor geçiyor....bunu yapıcam

    YanıtlaSil
  2. Yumuşak mı oluyor son hali. Kurabiye gibi mi yoksa daha çok?

    YanıtlaSil
  3. Cook güzel görünüyorlar, bu aksam yapacagım.

    YanıtlaSil
  4. ben kıymasızını yapıyordum bir de böyle deneyeceğim.

    canım size bir sorum olacak. şekersiz meyve suları ve içecekler serbest deniyor bunun yerine taze sıkılmış meyvesuyu içilebilirmi acaba?
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekersiz meyve suları serbest değil malesef:)şekersiz de olsa meyvenin kendi şekeri uygun değil zaten.
      izinli olan içecekler 0 kalorili olan gazlı light içecekler:)

      Sil
  5. Tarif için teşekkürler... denedim. sabah kahvaltım şenlendi teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. bu tarif sadece 1 adet poğaçayamı ait

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır Sibel tarifte de belirttiğim gibi küçük boyda 10-12 adete kadar poğaca yapmak mümkün.

      Sil
  7. Mrb ben seyir evresindeyim de. Yulaf kepegi yiyemiyorum onun yerine bundan gunde kac tane yesem tamamlar ? Kepegi

    YanıtlaSil
  8. Eline saglik.Bu tarifini de deneyecegim simla ..ama yapilisini gosteren fotoda yumurta sarisida hamurun icine katiliyor mu..sadece 2 yumurta akimi yoksa ? 1sarisi ustune.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet 1 tam 1 ak içine 1 sarı üstüne:)Düzeltiyorum şimdi teşekkürler:))

      Sil
  9. Elinize sağlık. Ben PS gününde bunun içine biraz balkabağı rendeleyerek denedim, maydonoz yerine de dereotu koydum. O şekilde de harika oldu. Yulaf kepeğini yoğurtla yiyordum ama böylesi daha iyi,özellikle kahvaltı için. Gün içinde de acıktıkça ağzıma bir tane atıyorum, hemen kesiyor açlığı.

    YanıtlaSil
  10. Bunlardan yapıp attım bakalım fırına. Merakla bekliyorum sonucu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güncelleme yapayım: Üç tanesini götürdüm bile. Yulaf kepeğinin en mükemmel hali!

      Sil
  11. gelincik jale6 Ocak 2013 17:33

    gördüm yaptım yedim doydum yaşasın simlaaaaaa

    YanıtlaSil
  12. bu kadar güzel bir tat olamaz çok teşekkür ederim paylaşımınız için yemeye Kiyamiyorum bitecek diye .. :)

    YanıtlaSil
  13. Yaptım,yedim,beğendim.. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Yulaf kepegi yerine bugday kepegi kullansam olurmu? Ayni faydayi alabilirmiyim? Yada diyeti olumsuz etkilermi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ordamisiniz

      Sil
    2. buğday kepeği sadece kabızlık durumunda yulaf kepeği hakkının 1 kaşığıyla yer değiştirebilir.

      Sil
  15. Ben mehmet,
    Merhaba benim ogrenmek istedigim tavuk patlican sogan vs kizartmak istedigimde yag yerine ne kullanabilirim acaba? Bir fikriniz varsa cok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızartmalar uygun değil malesef.ya 2-3 damla yağ ile kızartan actifry gibi bir mutfak eşyanız olmalı ya da közlemeyi denemelisin.

      Sil
  16. bisey sorabilirmiyim diyet yapmayanlar yemeklerinde kullanabilirmi yulaf kepegini birde cocuklar icin zararlimidir hergün yiyebilirlermi yulaf kepegpnp.cevabiniz icin tsk.ler simla hanim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi ki kullanılabilir.faydalı bir ürün:)

      Sil
    2. bugün yaptim pogacalari harika oldular.katilasmadi hamurum ama ben kasikla tepsiye döktüm.birde üzerine yumurta sarisi sürmesekte icine koysak olurmu sizce acaba.kiyma yerine peynirlide yapabilrmiyiz pogacalari.sizce hangi peynir iyi olur.cevap icin tsk.ler

      Sil
  17. dened,m ve gerçekten çok güzel çok lezzetli oldu :D yarın atakta 1.günüm :) bunlarla dershaneye gideceğim :) bütün gün yanımda olacaklar :)

    YanıtlaSil
  18. kahvaltıda birtek bu mu yenmeli ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır Çağla.izinli gıdaların hepsi yenebilir.

      Sil
  19. tarifleriniz çokgüzel ben salçayısoracam karışık domates ve biber salçası serbestmi

    YanıtlaSil
  20. ben derya ben çok kabızlık problemi yaşadım ve bıraktım tekrar başlasam ne yapmam gerekir fikir verirmisiniz

    YanıtlaSil
  21. Bu tarifte kıyma yerine biber salçası kullanıp bir tatlı kaşığı zeytinyağı, kişniş ve kekik ekleyerek biberli ekmek tadı elde ettim. Antakyalı birisi için diyette en çok iki şey özlenir: Biberli ekmek ve künefe :)
    Er geç künefeye de muadil bulacağım :)

    Abdullah

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Simla Hanim, dukan ile 8 kilo verip, sonra korumayi yapmayip, ilk basladigim yere donmus biriyim :( Bugun tekrar basladim, atakta ilk gunum. Siz ve bu blog olmasa diyet yapmak imkansiz olurdu, hersey icin cok tesekkurler. Simdi sorum su. Civil peynirini Istanbulda nasil buluyorsunuz? Ben bu peyniri biliyorum, cocuklugumda pazardan alirdik ama artik hersey buyuk fiormalar tekelinde ve onlar da cok yagli yapiyor. Sizin dediginiz ve bize uygun olan kuru yagsiz civil peynirini nasil buluruz? Cok tesekkurler. Sema.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips