sosyal ağlarda izleyin

21.11.12

PANNA COTTA

EVRE:ATAK*-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Panna Cotta yapımı en kolay ve hızlı İtalyan tatlılarından biri.Kelime anlamı pişmiş krema olan tatlının yapımında sadece krema,şeker ve jelatin kullanılıyor.Üzerine ise genelde taze orman meyveleri ile sos yapılıyor.Benim de tercihim aslında bu yöndeydi ama seyire de uygun olsun diyerek kolay bir kakao sos ile tamamladım.Siz evrenize uygun olarak istediğinizi deneyebilirsiniz.
*Atak evresinde ise sos kullanmadan tüketebilirsiniz.

MALZEMELER:
-2 su bardağı yağsız süt
-2 yk süttozu(kahve beyazlatıcı değil süttozu olmalı)
-2 yk toz tatlandırıcı
-2,5 tatlı kaşığı toz jelatin
-1/2 çay bardağı su
-6 damla vanilya aroması
-6 damla krema aroması(şart değil.bende olduğu için kullandım.)

sos için;
-1 tatlı kaşığı kakao
-4 yk sıcak su(kıvama göre azaltabilirsiniz.)
-1 tatlı kaşığı toz tatlandırıcı(ben kullanmadım ama size acı gelirse kullanabilirsiniz.)

Süt ve süttozu topaklanmaması için tel çırpıcı yardımıyla karıştırılır.Ateşe alınır ve iyice ısıtılır.
Jelatin su içinde eritilir ve biraz bekletilir.
Ateşten alınan süte tatlandırıcı ve aromalar eklenir.Jelatin ilave edilip sütün içinde hiçbir tortu kalmayana dek karıştırılarak eritilir.
Sudan geçirilen kaselere bölüştürülen tatlı ılınınca buzdolabına kaldırılır.En az 8 saat beklendikten sonra bıçakla kenarları kurtarılarak servis tabağına ters çevrilir.(Dolaba kaldırmadan önce su gibi bir kıvamı var ama merak etmeyin 8 saat içinde jel kıvamını alıyor.En güzel kıvam ise 24 saatte gerçekleşiyor)
Kakao sıcak su ile karıştırılarak(arzuya göre tatlandırıcı da eklenerek) sos kıvamına getirilir.Tatlının üzeri süslenir ve servis edilir.




Afiyet olsun.

NOT:Jelatin konusunda tereddütleri olanlar markalı ve helal sertifikalı ürünleri kullanabilirler.Baharatçı ve aktarlarda rahatlıkla bulabilirsiniz.
Bitkisel jelatin olan agar agar da özellikle yurtdışında yaşayanlar için alternatif bir ürün.Burada da birkaç internet satış sitesinde mevcut ama kiloluk ambalajlarda satıldığından oldukça maliyetli ve fazla miktarda oluyor.

79 yorum:

  1. emeğinize sağlıkk çok güzel gözüküyorr....jelatinsiz olurmu acaba?yada nasıl olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jelatinsiz olmaz malesef.Kıvamı veren jelatin çünkü.

      Sil
    2. Simlacım bu gerçekten harika bir tatlı. Seyir evresindeyim ve her akşam yapıp, bir sonraki akşam hepsini yiyorum. Ellerine kollarına sağlık. İyi ki varsın. Bu arada 29 Ekim'de umarım sen birinci olursun.

      Sil
    3. Afiyet olsun:)
      ben de heyecanla sonucu bekliyorum.bakalım derecemiz ne olacak:)

      Sil
    4. sosu için 4 yemek kaşığı su az değil mi? :)

      Sil
  2. Simlacım Ayfer Kaur un helal sertifikası varmıydı bilgin vardır..

    YanıtlaSil
  3. Lokman Hekim'de satılan jelatini kullanan var mı acaba? Ben kullanıyorum, kiloluk alınandan ama garip bir kokusu var gibi geldi bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben ondan aldım ve bu tarifi yaptım. Gayet güzel oldu. 45 dakika dondurucuda hemen katılaştı. Hatta yarım tatlı kaşığı eksik koyabilirmişim jelatini diye düşündüm. Aromasında ben bir sıkıntı hissetmedim. Ama hayvansal ürün olduğu için tabii tek başına tuhaf kokabilir.

      Sil
  4. eline sağlık simlaa, muazzam görünüyor, ya bir ben bulamadım herhalde şu toz jelatini ve krem tartarı. ist büyükçekmece-beylikdüzü taraflarında gördüğüm aktara girip soruyorum ama ilk defa duymuş gibi bakıyorlar. yaprak jelatin verelim abla diyorlar. hele geçen bir bayan vardı aktarda krem tartar sordum, yüz maskelerinin ve kremlerinin olduğu reyonu karıştırmaya başladı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. enteresan valla ne diyeyim:))
      en güzeli internetten almak sanırım bu durumda.

      Sil
    2. Aylin Beylicium Avmde alt kattaki aktarda varmış jelatin:)

      Sil
  5. Şu jelatini bir türlü sevemediğim icin haftaya yurtdışına gidersem listenin başıinda marketten alacaklarım, ağar ağar ve jelatin var, 3. Sırada da kek için yeşil cay. Panna cottayi da o kadar hayal etmiştim ki, ben size evrenden istek gönderiyorum galiba:)

    YanıtlaSil
  6. Bu arada Sarayın hani çikolata soslu saray muhallebisi var ya, görüntü de aynısı olmus, ben kuzey güneye başlamadan önce bunu yapayım bari, malum yarın Perşembe.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba simlacim ya ben hep tereddütteyim sp gunünde Olur mu bu tatli kakoyu kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güçlendirmenin sp gününde sınırlı izinliler kullanılmıyor ama seyirin sp günlerinin ataktan farkı sınırlı izinlilerin kullanımına izin vermesi.
      Tabi ki kişi kendi durumuna göre karar vermeli aslında.Bazılarımız duraklama yaşayabilirken bazılarımıza hiç etki etmiyor.

      Sil
  8. Yok canim ben korumadayim bu tarifin yapasim geldi o yüzden sordum

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Doğru unutmuşum:))
      Korumanın sp gününde de tercih etmek önerilmiyor sınırlı izinlileri.

      Sil
  10. Himm tüh ya kako sosunu yapmasam da olurdu ama süt tozu kullanmadan olmazki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süttozunda sorun yok.Atakta bile kullanılabiliyor.Sadece 3 yk aşmamak lazım.

      Sil
  11. Tatlıyı yapanınız var mı bilmiyorum dün akşam panna cotta tarifini denedim. donacağını ümit ettim sabah ama hala dün akşamki gibi suluydu. neden olabilir bilmiyorum tarifi aynen uyguladım. ama donacağını hiç sanmıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen uyguladıysan katılaşmama ihtimali yok.jelatinde sorun olabilir mi?(akşama kadar bekle istersen.bakalım 24 saat sonra da aynı kalacak mı?)

      Sil
    2. içine 2 yemek kaşığı buğday nişastası koydum ve yeniden pişirdim. böylece koyulaşmış oldu. :)

      Sil
  12. Jelatini kattıktan sonra ateşe almıyoruz değil mı?

    YanıtlaSil
  13. Benimkiler dolaba girmeyi bekliyorlar, bu panna cottayla ilgili çok hayal kurdum, umarım benimkiler sertlesirler.

    YanıtlaSil
  14. Simla hn, cocukları yatırıp üretime gecen bir biziz galiba, bizim mesaj saatleri hep bu saatler oluyor. Yalnız aksam aksam cıvıl peyniri arayıp sonunda eve yanlislikla çeçil peynirle döndüğüme de çok güldüm ama yaptım artık valla kıymalı tarifinizi de, ben de diyorum bu yağ oranı nedir böyle diye...yine de fırından alacağım poaçalara 5 basar modelinde oldular:)

    YanıtlaSil
  15. Tam tarifi uyguladım muhteşem oldu, süper...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun.Hem poğaçalar hem panna cotta için:))

      Sil
  16. merhabalar ben diete başlayalı iki ay oldu ve 12 kilo verdim (atak dahil) acaba az mı? Sormak istediğim krem tartarı,süttozunu,değişik aromaları internetten mi alıyorsunuz acaba aldığınız internet sitesinin adını verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tuğba,
      Ben eskiden beri gurmenetten alışveriş ediyorum.Herşeyi birarada bulabileceğin güvenilir bir sitedir:))

      Sil
  17. Simla merhaba;
    Sütle süt tozunu karıştırıp ocağa aldığımızda kaynatmıyoruz değil mi, sadece ısıtıyoruz.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba simla haşhaşli kek yapabilirmisin acaba cok seviyorum hashas yasakmi

    YanıtlaSil
  19. Evet hashas yasakmı

    YanıtlaSil
  20. Ya simla bu olmadı malzemeyi kaynatmıyorsun dimi harfi harfiyende yaptım niye olmadı ki? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmiyorum ki naile.yapanlar hep bu tarife göre yaptı.
      nesi olmadı?

      Sil
  21. Cıvık kaldı taa dün öğlen yaptım hala dolapta çorba gibi duruyor çıkarsam ocağa koysam biraz daha jelatin katip pişirsem olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jelatini koyduktan sonra pişirmedin değil mi?pişince özelliğini kaybediyor çünkü.
      eğer tutmadıysa jelatinin bayat olabilir.ölçüler doğruysa başka sorun gelmedi aklıma.

      Sil
  22. Ocağın alti kapalıydi ama sıcağına üstünde durdu biraz ondan olabilir peki kurtarabilirmiyim vukuunu yoksa atayım mı m?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 24 saati buldu mu?istersen biraz daha beklet.olmazsa at ama.

      Sil
  23. Ok sagol canim meşgul ettim seni ben en iyisi helva yapayım :)))

    YanıtlaSil
  24. Tarifi aynı ölçülerde uyguladım. 2 saatte dolapta bekledi ve katılaştı. Nefis bir tatlı. Fikrinize sağlık,emeğinize sağlık. KOCAMAN teşekkürler,hiç diyette hissetmiyorum kendimi SAYENİZDE ..

    YanıtlaSil
  25. yaprak jelatini ufalayıp yapsam olmaz mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur tabi.aynı şekilde su içinde eriterek kullanabilirsin.

      Sil
  26. evet yaptım ve güzel ama bir yaprak jelatin yerine 1,5 koysaymışım daha iyi olabilirdi,deneyim oldu:)tşkler simle abla..

    YanıtlaSil
  27. SİMLA HANIM tarif süper görünüyor. Jelatin yerine Dr.Oetker in küçük mavi poşetlerde 3 lü olarak satılan tart jöleleriyle yapsak olmaz mı acaba?

    YanıtlaSil
  28. sütle süt tozu ısıtılır derken kaynamıcak mı demek oluyo bu? kafam karıştı???

    YanıtlaSil
  29. Azonce yaptim panna cottalarimi ve 1 tanesini yedim bile.. ben kakao sos yapmadim. Birini sade biraktim birine tArcin serptim birine de cilek aromasi kattim kirmizi gida boyasiyla. Tarcinliyi yedim miss gibiydi 4saat beklemenin sonunda.. bakalim digerleri nasil..

    YanıtlaSil
  30. Simla hanım merhaba,
    Jelatinin içeriği nedir? Yani protein, karbonhidrat açısından
    Bu arada çok güzel bir tarif olmuş :)

    YanıtlaSil
  31. pelin merhaba,
    jelatin %100 proteindir.diğer tüm değerleri 0'dır:)

    YanıtlaSil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. Pınar:Bu akşam bu enfes tatlıdan yaptım fakat toz jelatin bulamadığımdan yerine Kenton marka limonlu jel kullandım. Aynı işlevi görür diye umuyorum fakat içeriği açısından dukana uygun mudur?

    YanıtlaSil
  34. Pınar merhaba,
    içeriği ne yazık ki şeker sebebiyle uygun değil.

    YanıtlaSil
  35. bu tatlıyı keşfetmek diyeti kaçamaksız sürdürme ihtimalimi %50'den %100e çıkardı diyebilirim, harika bir lezzet, kıvamı da süper ne sert ne yumuşak, eline sağlık Simla

    YanıtlaSil

  36. mrb. bu tatlıyı ben canderel stevia toz tatlandırıcı ile yaptım. ilk defa kullandığım bir tatşandırıcı. tadı çok garipti. siz hangi markaya kulladınız?

    YanıtlaSil
  37. Ellerinize sağlıkk,ilk denemem biraz akışkan olmuştu ama ikinci denemem de daha başarılıydım.Yenmek için akşamı bekliyorlar.Çok teşekkürlerr simla hanım harika bir tarif.

    YanıtlaSil
  38. simla hanım mrb.bir çok tarifte vanilya aroması var ama ben sevmedim aromaları.onun yerine aktarlada satılan şekersiz vanilya kullansam olurmu acaba teşekkürler

    YanıtlaSil
  39. simla hanım. dr oetker şekersiz vanilyalı pudingi uygunmu sizce içindekileri yazıyorum.mısır nişastası,aroma vericiler,öğütülmüş vanilya parçaları % 0,37.ugunsa sizce ne kadar tüketmeliyim seyirdeyim.tşkkürler

    YanıtlaSil
  40. pişirdim sabırsızlıkla yorumunuzu bekliyorum hemen dalıcam kaseye o decere yani.dr oetkerin sitesindesin ürünü inceleyebilirsiniz.teşekkürler

    YanıtlaSil
  41. sevgi merhaba,
    hazır ürünler dukan'da önerilmiyor.aynısını biz de rahatlıkla yapabiliriz.en azından limitler konusunda sıkıntı yaşanmaz bu durumda.

    vanilya için de doğal vanilya çubuklarından kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  42. teşekkür ederim simla hanım.ozaman bunlar hooop çöpe.kendim yapim barim.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  43. Diyet yaparken cok guzel bir tatli yemis oldum sayenizde. Cok tesekkurler tarif icin.

    YanıtlaSil
  44. yaaa superdi 3 kase çıktı ilkini yaptığım gibi, diğer ikisini dayanamayıp bugün yedim :) Atağın en güzel tatlısı bu teşekkürlerr :)

    YanıtlaSil
  45. yaaa superdi 3 kase çıktı ilkini yaptığım gibi, diğer ikisini dayanamayıp bugün yedim :) Atağın en güzel tatlısı bu teşekkürlerr :)

    YanıtlaSil
  46. merhaba simla hanım ben atak evremi bitirip seyir dönemime geçen biri olarak hiç tatlı yemedim ve seyir evremde bu tatlıyı ne kadar yeme hakkım var ? teşekkürler.

    YanıtlaSil
  47. merhaba adoşş,
    bu tarifteki miktarlar 1 güne uygun aslında.istersen tümünü yemen mümkün.

    YanıtlaSil
  48. Merhaba, iki ürünü de daha evvel kullanmadığım için sormak istedim. Jelatin muadili olarak krem tartar kullanılabilir mi?

    YanıtlaSil
  49. hayır ikisi tamamen farklı malzemeler:)

    YanıtlaSil
  50. Merhaba Simla Hanım,
    Tarif için çok teşekkürler, denedim güzel de oldu, ben içine muz aroması ilave ettim, daha önce denediğim farklı tariflerden jelatinin verdiği koku ve tadı sevemediğim için aroma miktarını arttırdım ancak yine de jelatinin verdiği o koku ve tat kamufle olmamıştı :(.bugün arkadaşlarımla konuyu tartışırken acaba jelatin yerine bağlayıcı olarak yumurta beyazı kullanamazmıyım sorusu aklıma geldi ve sizin yorumunuzu almak istedim. Yumurta beyazı ile denediniz mi hiç, sizce nasıl sonuç verir?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips