sosyal ağlarda izleyin

19.11.12

BALLI BABA(akideli ekler pasta)



EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Geçenlerde hamur kıvamı tutmayınca milföy pasta yapmıştım hatırlarsanız.Tutmayan hamur bu kez tuttu ve aklımdaki ballı baba pastasını nihayet yapabildim.
Bu temel tarifi yaptıktan sonra kremasına kakao ekleyebilir  veya  akidesini yapmayıp çikolata sos la profiterol olarak da servis edebilirsiniz.


Hamuru tutturmak zahmetli gibi görünse de kurallara harfiyen uyduğunuzda başarılı olacağınıza eminim.(Çok sorulan bir soruyu da buradan hemen yanıtlayayım.Bu hamurda kabartma tuzu yok.Yapılış yöntemi sayesinde kabartma tozu olmaksızın kabarıyor ve içi boş kalıyor.)

MALZEMELER:(2 kişilik)
hamuru için;
-4 yk yulaf kepeği
-1/2 su bardağı su
-1 küçük boy yumurta(hamurun çok sulu olmaması için bu çok önemli)
-4-5 damla vanilya aroması

kreması için;
-1 su bardağı yağsız süt
-1 yk mısır nişastası
-1 yk toz tatlandırıcı

akidesi için;
-2 yk toz tatlandırıcı(karamelize olabilen Takita formtat60 veya Takita Stevia.Formtat60 kullanıp gaz problemi yaşayanlar Takita Stevia'yı deneyebilirsiniz.)


Su ve yulaf kepeği çok katı bir hamur halini alana dek karıştırılarak pişirilir.Hamur kenara alınır ve ılındığında yumurta eklenerek çok iyi karışması sağlanır.Aroma ilave edilir.

Fırın 160 derecede ısıtılır.Hamurdan kaşıkla yağlı kağıt üzerine küçük toplar alınıp paylaştırılır.Yaklaşık 35 dakika fırın hiç açılmadan pişmesi sağlanır.Hamurlar kabardığında fırın kapatılır ve hamurlar fırın içinde soğumaya bırakılır.



Krema malzemeleri karıştırılır ve topaklanmaması için çırpılarak pişirilir.
Soğuyan hamur toplarının arasına ılınan krema sürülür.(krema pompanız varsa hamurları hiç kesmeden de 
doldurabilirsiniz.)



Akidesi için tatlandırıcı orta ateşte eritilir ve rengi karamelleştiğinde sıcakken pastaların üzerine dökülür.


10 yorum:

  1. ehh bee simla yapamayacağın bir tarif var mı acaba.. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. harika bence de.... ellerine sağlık :)) çok yaratıcı her zamanki gibi...

    YanıtlaSil
  3. Sp günlerinde olmaz mı ki bu

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Simla Hanim,
    ben size bir sorum olacakti akca agaci surubu dukan diyetine uygunmudur?
    mailinizi bulamadigim icin buraya yazmak zorunda kaldim bana yardimci olursaniz sevinirim.

    iyi gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uygun değil ne yazık ki.0 kalorili tatlandırıcıları kullanabiliyoruz yalnızca.

      Sil
    2. Cevap yazdiginiz icin tesekkur ederim.


      serap

      Sil
  5. inanın bu rejime başlamadan , 1-2 ay öncesinden beri, sitenizi hergün ziyaret ediyorum :) yeteneğinizi takdir ediyorum ve keşke diyorum bende bişiler yapabilsem belki ileride olur daha bu rejimde yeniyim 14. günüm olacak yarın :) sizden bi ricam olsa ... tahin pekmez aşığıyım yani aşığıydım rejimden önce tabiki :) ve tahin aromasını da aldım ama yapabilecek bişi bulamıyorum :( sizden uygun bir vaktinizde ya da bugün napsam acaba diye düşündüğünüz bi anda mesela :) tahinli pide ,babata gibi bişey denemenizi ve paylaşmanızı istesem, rica etsem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özz merhaba:)
      Benzer birşey denemiştim ama istediğim gibi olmadı malesef.
      Yine denerim güzel olursa paylaşırım:)

      Sil
    2. takibinizdeyim:) sevgilerimle:)

      Sil
  6. Simla bu tarifi kesinlikle istiridye ekmekle denemelisin muhteşem oldu az önce kardeşim ve anneme kaptırdım yaptığım tabagın yarısını o kadar diyorum :D istiridye ekmek tarifindeki malzemelerin içine azıcık tatlandırıcı koyup küçük muffin kaplarına koydum benim muffin kapları cidden çok küçük 15 tane çıktı içine de burdaki kremayı kullandım üzerine yine buradaki karamel :D Çok sağol valla kepek ihtiyacım kaldığı için akşama da fındık lahmacun var :D yaşasın et yemek !!

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips