sosyal ağlarda izleyin

1.11.12

ÇAYLI ISLAK KEK

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Çikolata sos tarifimde ıslak kekten bahsedince bloga hemen eklemeden olmazdı:)
Aslında bu sosu Dukan'a uygun hangi kekle servis ederseniz edin tadını doyulmaz hale getirecektir.
Ben her zaman yaptığım keke farklı bir aroma vermek ve kakao kullanmadan renk elde etmek adına bu kez çay kullandım.Kokusunu daha çok sevdiğim için de earl grey ve mistik çay karışımını tercih ettim.Ama siyah çay da kullanılabilir tabi.

MALZEMELER:
-1 yumurta akı
-2 yk yulaf kepeği
-1 poşet earl grey çay
-1 poşet mistik çay
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-1 yk toz tatlandırıcı(sos yeterince tatlı olduğu için az kullandım.sos kullanmayacaksanız arttırın.)

Çaylar 1 çay bardağı sıcak su içinde rengini iyice verene dek bekletilir.(yarım çay bardağı kullanacağız.)
Yumurta akı ve tatlandırıcı çırpılır.Çay eklenir.Kepek ve kab.tozu ilave edilip karıştırılır ve muffin kalıplarına paylaştırılarak mikrodalgada 700 watt'da 3 dk.pişirilir.(ben keklerde en güzel sonucu mikrodalgada alıyorum arzu ederseniz  fırında 170 derecede 20dk.pişirebilirsiniz.)

Hafif ılındıkları zaman üzerlerine bıçakla delikler açılarak sostan dökülür.Sosu iyice çektikten sonra servis edilir.

ÇİKOLATA SOSU için TIK-TIK

Not:Bu tarifle 5 adet muffin çıkıyor.Sosu çikolatalı yerine VANİLYALI yaparak atakta da yiyebilirsiniz:)

32 yorum:

  1. vallahi en sonunda bu dukancılar mikrodalga fırını aldıracak bana ahahahahah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim elim ayağım mikro.o kadar hızlandırıyor ki işimi anlatamam:)

      Sil
    2. Yorumu görünce dayanamadım. Elçin hanım gibi iki haftadır mikrodalga kullanılan tariflere bakıp alsam mı almasam mı diye düşünüyordum ve sonunda karar verip bir mikro dalga aldım. Daha bu akşam kargodan geldi :D Artık bu tarifleri afiyetle denerim. :) Sağ olun var olun :)

      Sil
  2. iste budur :)) okadar hep canim kek istiyorki bunu rahatlikla yigebilirim :)) tsklerr

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  3. hanGİ MARKA mikrodLGAYI kullanıyorsunuz. Benim mikrodalgamda watt ayarı yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimki arçelik.watt ayarı yoksa orta seviyede pişirebilirsin.

      Sil
  4. offff supersin yaaa..costun simla.tarifler ardarda geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında yarına bırakmıştım ama yoğun istek üzerine yayınladım:)

      Sil
  5. Harika görünüyor..ağzım sulandı :) en kısa zamanda deniycem..

    YanıtlaSil
  6. 3. tur deniyorum ne fırında ne de mikro dalgada olmuyor .sosun da resimdekiyle ilgisi yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı fırınlar aynı özelliklerde olmayabiliyor.sorun neydi?kabarmadı mı pişmedi mi?

      Sil
  7. Özlem
    bu enfes lezzetleri deneyebilmek için silikon kalıplara ihtiyacım var hangi markanın ki iyidir bilemedim, siz hangisini kullanıyorsunuz ? Aslında iki marka 'myebi ve softbowl' arasında kaldım siz bunlardan birini kullandınız mı hiç ? fikir verebilirseniz sevinicem :) ya da daha iyisi varsa bildiğiniz ? ...cevabınızı beklemedeyim tşklerrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Markalı ürünler kullanmak her zaman daha uygun olacaktır tabi.
      Ikea,Tchibo,Tantitoni gibi birçok yerden değişik kalıplar kullanıyorum.Amacı dışında olmadıkça ve uygun ısıda kullanıldığında hepsi uygun.

      Sil
  8. Simla hn,çayların her ikisini mı 1 çay bardağına koyuyoruz ve yarısını koyuyoruz keke?

    YanıtlaSil
  9. Simla hanım muhteşem görünüyor. Çay dışında başka ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
  10. Simla hanım şimdi denedim sos ok ama kekin sizinkiyle alakası yok sönmüş sünger gibi bişey oldu :)) bi de içine çay yerine nescafe koydum acaba uzun mu karıştırmak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mikrodalgada mı yaptın?Eğer öyleyse muhtemelen fazla piştiler.Her fırın aynı olmuyor malesef.

      Sil
  11. Keki silikon mufin kalıbında fırında pişirdim. Boş boş oldu. Sos koyulaşmadı.Ve açık renk oldu. Kısacası resimdeki gibi olmadı. Neyi beceremedim anlamadım.Mikrodalgada mı pişirmeliydim ki?

    YanıtlaSil
  12. Gözde
    Şimdi yaptım, çok harika görünüyor, güzel kabardı, güzel kokuyor. Ama çok acı. Karbonat fazla olabilir mi? Yoksa tatlandırıcı farkı mı?

    YanıtlaSil
  13. Bir kez daha denedim ve int. araştırmasıyla da sorunun kullandığım tatlandırıcı olduğunu anladım. Sizinkinden alarak sonra bir daha deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. stevya kullanıyorsan tariftekinden az kullanmak lazım.1 yk=1 tatlı kaşığı gibi.

      Sil
  14. Toz tatlandırıcıyla gerçekten güzel oldu. Takita Formtat ile yaptım. Fikrinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. Bir sıkıntı var.kullandığınız görselde kek kakao lu gibi duruyor. tarifinizi birebir yaptığım halde bu şekilde gözükmüyor tadı fena değil. lakin sosta neredeyse su gibi. kullandığınız görsel yaptığınız tarife mi ait?

    YanıtlaSil
  16. evet aynı tarifin fotosu.sosu iyice çektiğinden görüntünün böyle olması normal.sosun sulu olması da kekin iyice çekebilmesi için.

    YanıtlaSil
  17. Simla ben ebru bu diyet cok guzel 15 kilo fazlam var 5 gun atak yaptim seyire geceli 4 gun oldu atakda 4 seyirde 1 kilo verdim yulaf ezmesi buldum kepegi hic bi yerde yok ayrica dukan kitabini okudum sen olmasan vaz gecmistim yulaf ezlmesiye tarifin mutlaka vardir bulamadim BLOG COK GUZEL SEN OLMASAN PES ETMISTIM

    YanıtlaSil
  18. Simla ben ebru bu diyet cok guzel 15 kilo fazlam var 5 gun atak yaptim seyire geceli 4 gun oldu atakda 4 seyirde 1 kilo verdim yulaf ezmesi buldum kepegi hic bi yerde yok ayrica dukan kitabini okudum sen olmasan vaz gecmistim yulaf ezlmesiye tarifin mutlaka vardir bulamadim BLOG COK GUZEL SEN OLMASAN PES ETMISTIM

    YanıtlaSil
  19. Simla yine çok güzel bir tarif olmuş. Farklı lezzetler denemek harika bence :) Çok beğendim çokkk :)))

    YanıtlaSil
  20. simla hanım mikrodalganın pişirme özellikli mi olması gerekiyor bunları pişirmek için ya ben alıcam da pişirme özellikli bulamadım,normali oluyosa aramayım boşuna ??

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Simla Hanım sizi hep takip ediyorum ve de bilgili olmanızdan dolayı tebrik ediyorum. Ama bir şeyi çok merak ediyorum. Siz toplamda kaç kilo verdiniz? Ve daha sonra aldınız mı?

    YanıtlaSil
  23. Kimsenin mikrodalga fırının sağlık açısından zararları hakkında bilgi sahibi değil mi?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips