sosyal ağlarda izleyin

1.11.12

ÇİKOLATA SOS


EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME



Çoğunlukla yumurtanın beyazını kullandığım için sarılarını custard sos yapmak için kullanıyorum.Bu kez de kakaolusunu yapmak istedim.Sadesini yumurta kokacağı endişesiyle denemeyenler kakaonun hatırına bunu denerler diye düşünüyorum:)Buzdolabında 3 güne kadar muhafaza edebilir,isterseniz derin dondurucuya da atabilirsiniz.


Sosun bir kısmını ıslak kek için kullandım.Geri kalanı ise nefis bir dondurma oldu.(Makineli-makinesiz dondurma tarifleri için tık-tık)



MALZEMELER:
-2 yumurta sarısı
-1,5 su bardağı yağsız süt
-2 yk toz tatlandırıcı
-1 yk kakao
-arzu edilen aromalardan 4-5 damla(vanilya-fındık-çikolata-rom aromaları en çok yakışanlar.portakal aroması için portakal kabuğu rendesi de kullanabilirsiniz.)

Sütün 1 bardağı kakao ile karıştırılarak ateşe alınır.Yumurta sarıları derin bir kasede kalan yarım bardak süt,tatlandırıcı ve aromalarla karıştırılır.Süt iyice ısındığında(kaynamamalı) yumurtalı karışıma yavaş yavaş eklenerek karıştırılır.Tekrar tencereye alınan karışım karıştırılarak(çırpmadan spatula ile karıştırmak uygun olur) kısık ateşte kaynatmadan 3-4 dk daha pişirilir.(Kaynamadan ateştan almalısınız yoksa yumurta sarıları pişecek ve koku yapacaktır.)

Sos ince delikli bir süzgeçten süzülür ve oda sıcaklığına gelene dek soğutulduktan sonra kaymak tutmaması için kabın üzeri streçlenerek buzdolabına kaldırılır.Sos dolapta durdukça kıvam alacak ve koyulaşacaktır.

23 yorum:

  1. Hatice Akgül1 Kasım 2012 13:41

    Tatlandırıcı olarak ne kullanıyorsun? Kızım için deneyeyim ben de :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönüşümlü olarak takita formtat60-takita stevia veya splenda kullanıyorum.bu sefer splenda kullandım.
      umarım sever:)

      Sil
  2. Ben Tagatesse kullanıyorum hep..

    YanıtlaSil
  3. yeni bir tarif :) yasasin..hemen defterime geciriyorum

    YanıtlaSil
  4. Kestane yasakmi diyette

    YanıtlaSil
  5. Yaptığım sos koyulaşmadı. Neden olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bu sos çok katı değil.Krema kıvamı beklememek lazım.Ama buzdolabında dinlendiğinde ertesi gün daha koyulaşıyor.

      Sil
  6. SEVGİLİ SİMLA :) BU SOSU NERDE KULLANABİLİRİZ ACABA

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,

    Ben bitter puding yiyorum haftada en az 2 kere hazırlardan alıp light sütle hazırlıyorum acaba doğru mu yoksa kaçamak mı yapmış oluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi ki kaçamak yapmış oluyorsun hem de en esaslısından:)
      içeriğinde şeker,kıvam artırıcılar ve başka katkılar olduğundan hiçbir şekilde uygun değil.light pudinler de buna dahil.

      Sil
  8. light pudingler bize uygun mu acaba?

    YanıtlaSil
  9. Simla Hnm,

    Bu sos derin dondurucuya koydugumuzda mı dondurma oluyor? ayrıca bir islem yapıyor muyuz?

    YanıtlaSil
  10. dondurma makinesinde yapılabileceği gibi kalıplara doldurup dondurabilirsin de.başka işleme gerek yok:)

    YanıtlaSil
  11. Tesekkur ederim; harikasın.

    YanıtlaSil
  12. Yumurta sarılarını ne yapsam diye düşünüp duruyordum. Hatta sana da ne yaptığını daha önce sormuştum şimdi cevabını buldum :) Bu güzel tarif ve diyette bizi böyle güzel lezzetlerden mahrum bırakmadığın için çok teşekkür ediyorum ;)

    YanıtlaSil
  13. ben diyete yeni başladımda bişey sormak istiyorum mesela yaptığınız tatlılardan ne kadar yiyorsunuz yulaf kepeği miktarı geçmiyecek şekilde nasıl ayarlıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  14. yağmur merhaba,
    tariflerim genelde günlük ölçülerle oluyor.ancak ayarlama yapmak gerekirse örneğin 2 kaşık kepekle 6 adet poğaça yaptıysam,2 kaşık kepekle de 4 adet muffin yaptıysam, seyirde günlük 3 poğaça ve 2 muffin hakkım oluyor.
    zamanla hesap yapa yapa alışılıyor yani:)

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  16. Ben dukana bugün başladım. 6 günlük atak evrem var. Bu tür tatlılar, kekler, poğaçalar seyir evresi için mi uygundur ?

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Simla Hanim,
    Cok az jelatin eklense kivam acisindan iyi olabilir.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Simla Hanim,
    Cok az jelatin eklense kivam acisindan iyi olabilir.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips