sosyal ağlarda izleyin

24.8.12

KARAMELLİ MARSHMALLOW PASTA

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Daha önce kitapta da geçen küçük adalar tatlısı'nı yapmıştım hatırlarsınız.Orijinal adı Ile Flottente olan bu Fransız tatlısının başka bir versiyonunu martha stewart yapmış.Adı sitesinde ''karamelli yüzen ada'' olarak geçiyor.Ben altında kullanılan custard sosunu yapmadığım için benimki ada olmadı tabi.Siz yapmak isterseniz ya martha'nın tarifinden veya buradaki custard sos tarifimden yapabilirsiniz.

Tadı marshmallowa benzeyen üstelik tamamı saf protein olan bu tatlıyı gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz.

MALZEMELER:
-3 iri yumurta akı
-2 yk toz tatlandırıcı
-1/2 çay kaşığı krem tartar
-1 çimdik tuz(tırnak ucu kadar çok çok az)
-10 damla vanilya aroması

KARAMEL SOSU İÇİN:
-2 yk toz tatlandırıcı(Takita formtat60 karamelize olabildiği için özellikle tercih edin.)
-3 yk su

Fırın 200 derecede ısıtılır.
Yumurta akları,krem tartar ve tuz cam bir kaseye alınır.Önce düşük devirde sonra yüksekte yumurta akları tamamen katılaşıp,parlak bir kar görüntüsü alana dek çırpılır.(Kaseyi ters çevirseniz bile dökülmeyecek katılıkta olmalı.)
Her seferinde 1 kaşık tatlandırıcı eklenerek çırpılmaya devam edilir.En son vanilya aroması da eklenip çırpılır.

Karışım kalıba dökülür ve hava boşlukları kalmaması için iyice sıvanır.(Ben cam kalıp kullandım ama bayağı yapıştı.Silikon kalıp kullanmanızı öneririm.)

Kalıbınızı başka bir kap içine oturtup yarısına kadar sıcak su ile doldurun.

Fırında yaklaşık 20 dakika üzeri kızarana dek pişirin.

İyice soğuduktan sonra kalıptan çıkarın.

Tatlandırıcıyı tencereye alıp hafif ateşte eritin.Rengi dönmeye başlayınca suyu ekleyip biraz daha katılaşıncaya kadar pişirin ve soğumuş pastanın üzerine dökün.

Pasta kolayca kesiliyor ve dilimleniyor.


Kare bir kalıpta pişirilip küçük küçük keserek buradaki tarife alternatif marshmallow yapılabilir.


Tatlının en önemli kısmı yumurta aklarının çok iyi çırpılması.Kasenin kuru ve temiz,yumurta aklarının oda sıcaklığında olmasına ve içine iğne ucu kadar bile sarısından karışmamasına dikkat etmelisiniz.
Krem tartar yumurta akına kıvam veren bir nevi kabartıcı.Her aktarda veya büyük marketlerde bulabilirsiniz.

Ben cam kalıp kullandım ama bayağı yapıştı.Silikon kalıp kullanmanızı öneririm

Kalıbınızı başka bir kap içine oturtup yarısına kadar sıcak su ile doldurun.
Böyle kabardığına bakmayın çıkarınca sönüyor:)

                                       

AFİYET OLSUN:)




20 yorum:

  1. merhaba simla; biraz konuyla alakasız ama light sütle nasıl yogurt yapabilirim ne tavsiye edersin?

    YanıtlaSil
  2. merhaba simla; biraz konuyla alakasız ama light sütle nasıl yogurt yapabilirim ne tavsiye edersin?

    YanıtlaSil
  3. resimler icin tesekkurler !

    YanıtlaSil
  4. Defalarca denemişimdir şu merengi, ama nedense bir türlü yeterli katılığa ulaşamıyorum. kaç dakika çırpıyorsunuz, belki ben sabırsız davranıyorum, yarım saat sürüyor mu? Simla hn. bir de sizinkinin üzerinde karamelize sos dışında başka sos yok değil mi?

    YanıtlaSil
  5. Defalarca denemişimdir şu merengi, ama nedense bir türlü yeterli katılığa ulaşamıyorum. kaç dakika çırpıyorsunuz, belki ben sabırsız davranıyorum, yarım saat sürüyor mu? Simla hn. bir de sizinkinin üzerinde karamelize sos dışında başka sos yok değil mi?

    YanıtlaSil
  6. merhaba:)
    hiç dakika tutmadım aslında ama kesinlikle yarım saat sürmüyor.Taş çatlasa 5 dk.da oluyor.Krem tartar denedin mi daha önce?
    karamel sos dışında sos kullanmadım.ama çok karamelize etmemişim bu kez rengş koyu olmadı:)

    YanıtlaSil
  7. Zuhal:

    Krem tartarı çok soruyorum ama bir türlü bulamıyorum...
    bu tatlıyı denemeyi çok istiyorum bir eksik malzemem krem tartar :(

    İkame edebileceğimiz başka birşey olarbilir mi?

    YanıtlaSil
  8. Krem tartar Ayfer Kaur marka gurmenet veya hammaddeler websitesinden almıştım ben. o sitelerin birinde bulursunuz.

    YanıtlaSil
  9. aktarlarda çok kolay bulursun Zuhal.

    YanıtlaSil
  10. zuhal:

    Hangi aktara gittiyseniz söyleyin ona gidicem valla :D veya son ihtimal netten sipariş :))

    YanıtlaSil
  11. Ben krem tartari kirim tartari diye buldum aktarda:)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba ben bişi sorucam size ellerinize sağlık harika görünüyor tatlandırıcının günlük limiti nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:)
      yapay tatlandırıcılar(aspartam,sakarin,sukraloz vb.)8 tatlı kaşığı ile sınırlandırılmalı.Stevya veya lo-han(türkiye'de henüz yok sanırım)gibi bitkisel olanlar sınırsız.

      Sil
  13. Ben takita kullanıyorum mesela kabak tatlısı yaptım 3 dilim kabak 4 yemek kaşığı takita koydum eda hanımın tarife göre ;) bu ölçülerle ne kadar yemem lazım emin olamadım nasılda güzel olmuş :)) bu arada az önce bu tarifi şahane oldu ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ebru,
      Hepsini 1 günde yememek daha uygun olacaktır.

      Sil
  14. merhaba :)
    az önce marshmallow' u fırına verdim.. ancak ben krem tartar yerine 3 damla fln limon suyu koydum yeterince katı oldu.. 3 damla limon suyundan bir şey olmaz sanırım... bakalım nasıl olacak cok merak ediyorum... ayrıca bloğunuz süper.. ellerinize sağlık simla hanım.. ben şerife

    YanıtlaSil
  15. Merhaba bu tarifi deneyecigim fakat krem tartar fransizca biliyomusunuz

    YanıtlaSil
  16. Merhaba bu tarifi deneyecigim fakat krem tartar fransizca biliyomusunuz

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips