sosyal ağlarda izleyin

16.7.12

KREM KATALAN(Crème brûlée)

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Kaşığınızı önce çıtır bir karamel tabakası ardından da yumuşacık bir kremanın karşıladığı harika bir İspanyol tatlısıdır Krem Katalan.(Fransa'da Crème brûlée adıyla yapılır.)
İş için İspanya'da geçirdiğim 1 ay boyunca neredeyse hergün yediğim bu tatlıyı nasıl oldu da hiç yapmak gelmedi aklıma bilmiyorum.Ama aklıma düşüren arkadaşıma buradan selamlarımı yolluyorum.Sibel'cim Selanik Tatlısı gibi bunu da yapılacaklar listesine eklemeseydi ben yine denemeyi akıl edemeyecektim:)

Aslında yapımı çok kolay olan bu tatlının püf noktası üzerindeki karameli çıtır yapabilmek.Yoksa krem karamelden pek bir farkı olmuyor.Bunun için şekeri üstten kızartmanıza yarayacak pürmüze ihtiyacımız var aslında.Bende pürmüz olmadığı için önce kremanın üzerine tatlandırıcı ekerek fırınladım ama istediğim gibi olmayınca başka formül düşündüm.Ve BİNGO.:)Tabi bu iş için karamelize olabilen bir tatlandırıcıya ihtiyacınız var.Ben takita formtat60 kullandım.Diğerleriyle karamel yapmak pek mümkün olmuyor.

Hadi hiç durmayın.Bu harika lezzeti kaçırmayın:)

MALZEMELER:
-1,5 su bardağı yağsız süt
-1 tatlı kaşığı mısır nişastası
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 yk limon kabuğu rendesi
-1 adet çubuk tarçın
-1 yumurta sarısı

üzeri için;
-2 yk toz tatlandırıcı(takita formtat60)


Sütün 1 bardağının içine limon kabuğu rendesi ve
çubuk tarçın konularak kaynatılır.Kaynayınca kısık ateşte 10 dk.daha pişirilir.Tarçın ve limon kabuğu rendesi süzülerek süt tekrar ateşe alınır.
Nişasta,tatlandırıcı,yumurta sarısı ve kalan yarım bardak süt iyice çırpılır.Ateşteki sütten azar azar eklenerek alıştırılır.Kaynayan süte eklenen karışım karıştırılarak pişirilir.Koyulaşınca ateşten alınan krema kaplara bölüştürülür.(ben tek bir büyük kap kullandım ama bu ölçüyle 2 ramekin çıkıyor)Soğuyan krema dolaba alınır.

Üzerindeki çıtır kaplama için toz tatlandırıcı orta ateşte eritilir.






Eriyen tatlandırıcı yağlı kağıt üzerine kullandığınız kase çapında yayılır.Servisten hemen önce donan şekerler kağıttan ayrılarak kaselerin üzerine tabaka halinde konur.


Çıtır şeker kaplı tatlınız hazır.

Afiyet olsun:)
              

20 yorum:

  1. Çok sevdim bu fikri harikasın:)

    YanıtlaSil
  2. Ramazan geldi ve ramazan benim icin güllac demek ama yiyemicez :( dukan usulu gullac olmaz heralde yapamayiz di mi,yapsan sana okadar cok dua ederim ki

    YanıtlaSil
  3. Güllaç yaprakları nişastadan yapılıyor.Ama kullanımımız çok sınırlı olduğu için denemedim bile yapmayı.

    YanıtlaSil
  4. bunu dün yaptım. içinde yulaf kepeği olmayan tatlılara minnettarım . benimkisi puding gibi oldu ama süperdi gene de

    YanıtlaSil
  5. Lütfen sitede yaptığınız yemekleri adrese gönderseniz nooooolur yani :) satın alalım artık, bi dolu bi dolu yapın biz de başlayalım biyerden. armut pişsin ağzımıza düşsün yaa :(

    YanıtlaSil
  6. Lütfen sitede yaptığınız yemekleri adrese gönderseniz nooooolur yani :) satın alalım artık, bi dolu bi dolu yapın biz de başlayalım biyerden. armut pişsin ağzımıza düşsün yaa :(

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. krem karamel mi ben ona resmen aşığım :) üzerindeki çıtır toz şekerden olmuyor mu yani :(
    ama çok beğendim ben bu tarifi ...

    YanıtlaSil
  9. diyette değilsen toz şekerle yapabilirsin tabi:)

    YanıtlaSil
  10. atak döneminde nişasta kullanmamız dogru mu ? bir de karameli nasıl kazıdın tencereden?çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. nişasta ataktan itibaren hergün olmamak kaydıyla 1 tatlı kaşığı kadar izinli.
    kitapta ataka tariflerinde sosu kalınlaştırmakta kullanıldığını görebilirsin.
    karamel sıcakken akışkan oluyor.o haldeyken yaplı kağıda dökmelisin:)

    YanıtlaSil
  12. çok teşekkürler ellerinize sağlık(:

    YanıtlaSil
  13. benimki koyulaşmadı:( su gibiydi kaseye aktarırken

    YanıtlaSil
  14. olması lazım aslında ama ölçülerde farklılık olmuş olabilir belki.

    YanıtlaSil
  15. merhaba. Tatlandırıcı olarak stevia kullanabiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
  16. stevia kullanabiliyoruz tabi.sadece karamel yapımına uygun değil.

    YanıtlaSil
  17. Simla stevia ile olumuyor mu bu takitayi falan bilmiyorum ben bide gecen yanlış hatırlamıyorsam korumadayı sp yumurtanın sarısı yok mu demiştin

    YanıtlaSil
  18. benim karamelim yanık kokuyor ve hala su gibi nasıl yapacağımı anlamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yandıysa yanık kokması normal:)yakmadan renk değiştirecek kadar erimeli.sıvı haldeyken kağıda döktüğünde donuyor.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips