sosyal ağlarda izleyin

12.8.12

TİRE KÖFTESİ

EVRE:ATAK*-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Neredeyse 1 ay olacak yeni tarif girmeyeli bloga.Aslında bu süre zarfında Dukan usulü çok yemek yaptım ama yeni tarifler denemeye pek vaktim olmadı.Bugün ne zamandır aklımda olan bir tarifi denemek istedim.

Sadece 2 malzemesi var bu köftenin.Dana eti ve tuz.Ne baharat ne de soğan eklenmiyor.Lezzetin sırrı etin kalitesinde ve hazırlanma tekniğinde.

MALZEMELER:
-500 gr dana kıyma(en fazla %10 yağlı döş eti)
-1 çay kaşığı tuz

SOS İÇİN:
-2 olgun domates(atakta sostan 1 yk kadar yiyebilirsiniz)

Kıymayı kasabınıza mutlaka 2 kez çektirin.Tuzla iyice yoğurun.(Ben himalaya tuzu kullanıyorum.Lezzet ve sağlık için rafine tuz yerine doğal tuzları tercih etmenizi öneririm.Himalaya olmasa da başka bir kaya tuzu işinizi görecektir.)
Tuzlanmış kıymayı en az 1 gece buzdolabınızda dinlendirin.
Ertesi gün tekrar blenderdan geçirin.
Kıymayı parmak inceliğinde ve uzun köfteler haline getirerek ,2-3 saat soğuk suda bekletilmiş çöp şişlere geçirin.(çöp şişleri suda beklettiğinizde ateşten etkilenip yanmıyorlar ve etler şişten daha kolay çıkıyor.)




 Köfteleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip 180 derecede renkleri hafif dönene dek 10 dakika kadar pişiriyoruz.
Bu sadece ön pişirme.Tire'de bu işi yapan köfteciler kömür ateşinde mangalda bu işlemi yapıp daha sonra da etleri buharda dinlendiriyorlarmış.
Bu haliyle istiflenen köfteler müşteri geldikçe son aşamadaki gibi ısıtılıp servis ediliyor.

Hafif pişmiş köfteler dinlenirken domateslerin kabuklarını soyup rendeliyoruz ve kendi suyunda hafif çekene dek pişiriyoruz.

Tavaya 1 tatlı kaşığı z.yağ döküp dinlenmiş köfteleri her yanı kızarana dek pişiriyoruz.

Tabağa domates sosu alıp üzerine köfteleri dizip yanında süzme yoğurtla servis edebilirsiniz.

not:Ön pişirme yaptığınız köftelerinizi derindondurucuda saklayıp ,istediğiniz zaman pişirip yiyebilirsiniz.

8 yorum:

  1. harika görünüyor:)) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Bu tarif o kadar lezzetli ve kolay ki,sIkca yapmaya basladim :). Bir de diger kofteler gibi soganiydi,baharatiydi istememesi cok hosuma gitti ;). Neredeyse disaridaki koftelere benziyor tadi..Cok tesekkurler Simla hanim,tarif icin :)

    YanıtlaSil
  3. simla Hanim, seyir devresinin saf protein gunlerinede uygun mu buradaki domates sosu?

    YanıtlaSil
  4. Ben de oyle tahmin etmistim,tesekkurler.

    YanıtlaSil
  5. peki bu tarifi mikrodalgada yapmak istersek nasıl yapabiliriz acaba

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips