sosyal ağlarda izleyin

13.7.12

KAKAOLU PUDİNG-MUS

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Tarif en az nişastayla en çok pudingi nasıl elde ederim diye düşünürken ortaya çıktı.(Biraz puding,biraz mus gibi oldu aslında)
Sadesini tarçınla servis ederek atakta da yiyebilirsiniz.Veya değişik aromalarla kendi pudinginizi yaratabilirsiniz.

Unutmadan ,bu tarif aslında dondurma olarak da kullanılabilir.Soğuduktan sonra dondurma makinesinde kakaolu dondurma   veya makinesiz  vanilyalı dondurma gibi yapabilirsiniz.Eğer dondurma yapacaksanız tatlandırıcı miktarını arttırmanız gerekebilir çünkü donunca tadı azalıyor.

MALZEMELER:
-2 yumurta
-1 su bardağı yağsız süt
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 tatlı kaşığı mısır nişastası
-1 tatlı kaşığı kakao
-1 çay kaşığı nescafe
-3-4 damla vanilya aroması
-1 çimdik tuz

Süt,nişasta,kakao ve kahve karıştırılarak koyulaşıncaya dek pişirilir.Yumurta sarısı tatlandırıcı ve aromalarla çırpılır.Kaynayan karışımdan eklenerek alıştırılır ve kaynayan karışıma yavaş yavaş çırpılmaya devam ederek eklenir.Yaklaşık 5 dakika kaynatmadan pişirilir.(Bu sırada karışımın fokurdamamasına dikkat edin.Kaynarsa kesilebilir.)

Yumurta akları 1çimdik tuz ile iyice kabarıp pürüzsüz hale gelene dek çırpılır.Kakaolu karışım SICAK HALDEYKEN yumurta aklarına eklenir ve iyice karışana dek çırpılır.

Karışım kuplara paylaştırılıp buzdolabında soğutulduktan sonra servis edilir.(Kıvamı başlangıçta sulu gelse de soğudukça katılaşıyor)

Afiyet olsun:)

16 yorum:

  1. Misir yerine bugday nisastasi olur mu?

    YanıtlaSil
  2. şuan yaptım ve yedim saat 23.00 muhteşem bir lezzet çookkk teşekkürler seyir evremin 2.günü tatlı krizim gelmişdi evde çikolatalara saldırmadan bunu yaptım ve beni tıkadı tüm ihtiyacımı aldım ama nolur benı rahatladın bu saate gayet masum ve diyete uygun değilmiii..:(

    YanıtlaSil
  3. yupppiiiiiiiii....tabi hergün olamaz değilmii:(

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Bugün markette dr. oetker in şekersiz pudinglerinden gördüm. İçinde mısır nişastası toz kako bitter çikolata (yağı azaltılmış kakao tozu diyor) var. Sizce diyet için uygun mudur?

    YanıtlaSil
  5. nişasta ölçüsü önemli.elimizde aynı malzemeler zaten var.hazırını yapıp risk almaya gerek yok bana kalırsa.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar Simla hanım, Engin ben.

    Bir yazınızda krem tartarın yumurta akını köpürtmede kullanıldığını (tam emin değilim şu anda kabartmak mıydı yoksa?) yazdığınızı hatırlıyorum. Bu tarife de krem tartar uygulasak daha sert bir kıvam elde eder miyiz yoksa tümden mi bozulur?

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tartar da kullanılabilir Engin.Tartar yumurta aklarını çok daha katı bir kıvama getiriyor.

      Sil
  7. Yapamadım :((( El blenderım ne yapsam köpürtüyor ondan mı acaba bilemedim. Yumurta aklarını bir türlü pürüzsüz kıvama getiremiyorum :(

    Ama tadı gerçekten gerçeğini aratmıyor (evet yapamamama rağmen tadına baktım :) )

    YanıtlaSil
  8. bence dr otker ın lıght pudinglerın içerıgı uygun aspartamlı hemde tavsiye ederm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır hazır ürünler uygun değil.nişasta oranından emin olamıyoruz.

      Sil
  9. Merhaba ben bu pudingde tatlandırıcı olarak stevya kullandım, fakat bir acılık oldu. neden olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. stevya fazla kullanıldığında acılaşır.1 yk için 1 tatlı kaşığı yeterli.deneyerek en doğru tadı bulabilirsin.tabi ki şeker tadını bulmak çok zor.

      Sil
  10. Bu tarife bayıldım benim yaptığım biraz puding gibi oldu ama lezzeti harika... Tatlı krizine bire bir! Sayenizde zevkle diyet yapıyorum farklı tariflerle mutfağımı zenginleştiriyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Tuzu bıraz fazla kacırdım galıba bıraz acı oldu:(

    YanıtlaSil
  12. yumurta akını ocağın altı açıkken kattım, pişmiş yumurta var tatlının içinde :(

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips