sosyal ağlarda izleyin

6.6.12

DONDURMALI PAVLOVA RULOSU

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Beze tariflerini araştırırken karşıma çıktı PAVLOVA.
Görüntüsü beni benden alan bu Yeni Zelanda tatlısı adını rus balerin Anna Pavlova'dan alıyor.Rivayete göre 1926'da dünya turnesinde kendisi şerefine yapılmış ilk kez.Ve o günden sonra da özel günlerde hep tercih edilen bir tatlı-pasta olmuş.Orijinal tarifinde pasta bütün halde yapılıyor.Üzerinde krema ve çilekle servis ediliyor.

Biraz beze,biraz mereng karışımı bu tatlının farkı içinde nişasta ve sirke de olması.Ben rulo halini denemek istedim.Güçlendirmede olanlara mutlaka çilek,böğürtlen gibi meyvelerle yapmalarını tavsiye ederim.
İçinde krema yerine kaymaklı dondurma kullandım.(Yumurta çırpmaktan yorulmam derseniz içine krem şanti veya diyete uygun başka bir krema da sürebilirsiniz.)
Üzerindeki antepfıstığı* ile kesme maraş dondurmasına benzedi.(ıspanaklı kek tarifimdeki tavsiyeye uyduysanız dondurucunuzda birkaç bayat kek dilimi olmalı.O kekleri rondodan geçirdiğinizde antepfıstığınız hazır;))

MALZEMELER:
Pavlova için:
-3 yumurta akı(oda sıcaklığında)
-1 kahve fincanı toz tatlandırıcı
-1 tatlı kaşığı mısır nişastası
-1 çay kaşığı elma veya üzüm sirkesi
-4*5 damla vanilya aroması


Yumurta akları beyazlaşıp kabarana dek iyice çırpılır.Tatlandıcı azar azar ilave edilirken çırpılmaya devam edilir.Ters çevirdiğinizde akmayacak yoğun bir krema görüntüsüne ulaşınca aroma, nişasta ve sirke ilave edilerek spatula ile karıştırılır.(bu aşamada çırpmak önerilmez)
Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir ve karışım spatula ile dikdörtgen formda yayılır.
Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında(fanlıysa 170) 10 dakika,daha sonra 160 dereceye düşürülerek 10 dakika daha pişirilir.(Üzeri altın rengi olunca tamamdır.)


                          

Tel ızgaranın üzerine serdiğiniz başka bir yağlı kağıt üzerine ters çevrilip konur ve soğuduğunda üzerindeki kağıt çıkarılır.


Kaymaklı dondurma için;
 -500 gr yağsız süt
-4 yk toz tatlandırıcı
-2 yk toz saf salep
-5-6 damla kaymak aroması

Karışım beraber pişirilir ve kıvam alınca ocaktan alınır.Ilındığında buzdolabında iyice soğutulur.Dondruma makinesinde yaklaşık 20 dk.da dondurma hazırlanır.  (Önceden yapılmış dondurmanız varsa dolaptan çıkarıp biraz yumuşattıktan sonra kullanabilirsiniz.)

Pavlova üzerine dondurma yayılır.



                                    
Kağıt yardımıyla rulo haline getirilir.
Dondurucuda 30dk kadar dinlendirildikten sonra dilimlenerek servis edilir.

Afiyet olsun:)
          

10 yorum:

  1. Ya gidip makina alayım diyorum ama saf salepi nerden bulacağım Viyana'da :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. salep şart değil dondurma yapmak için naile.
      light yoğurda biraz aroma ,biraz tatlandırıcı katıp koysan bile şahane dondurma oluyor;)

      Sil
  2. Bak bu iyi geldi ok ozaman ;)

    YanıtlaSil
  3. Süt yerine yoğurt koyucam ozaman dimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi bak bunun gibi yapabilirsin.http://www.dukandiyetitariflerim.com/2012/05/cilekli-yogurt-dondurmasi.html

      Sil
  4. MERHABA
    ATAK İÇİN BUNU YAPICAM NEKADAR YİYEBİLİRİM? İÇİNE İÇİNE DUKAN KREM ŞANTİ KOYSAM OLURMU

    YanıtlaSil
  5. MERHABA
    ATAK İÇİN BUNU YAPICAM NEKADAR YİYEBİLİRİM? İÇİNE İÇİNE DUKAN KREM ŞANTİ KOYSAM OLURMU

    YanıtlaSil
  6. Denedim ama beceremedim:( cok ince oldu. Hem kuru hemde yagli kagittan kalkmadi

    YanıtlaSil
  7. Dondurma makinanızı nereden aldınız? Ben internette satıldığı bir yerleri bulmaya çalıştım ama büyük teknoloji marketlerde bulamadım. Oradalarda satılmıyor mu yoksa ben mi bulamadım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben internet üzerinden almıştım. süpermutfaktı sanırım.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips