sosyal ağlarda izleyin

23.5.12

ÇOBAN EKMEĞİ

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Tarif yaratmanın en keyifli yanı ismini özgürce seçmek oluyor:)
Çoban ekmeği nereden çıktı derseniz onu bile bilmiyorum.İçinde o kadar çok malzeme var ki isme ekledikçe uzadı ,ben de kısaca bu ismi uygun gördüm:)

Bu tarifin süprizi zeytin aroması.Gurmenetten gelen yeni aromalarımı zevkle deniyorum.Diyette özlediğimiz lezzetleri biraz olsun hatırlamış oluyoruz aromalar sayesinde.

MALZEMELER:
-2 yk yulaf kepeği(30gr)
-1 yumurta
-1 yk yağsız yoğurt
-1/2 çay brd.yağsız süt
-1 çarliston biber
-1 kapya biber
-1 dal taze soğan
-1 avuç karışık taze  ot(maydanoz,nane,fesleğen)
-4-5 damla zeytin aroması
-1 çay kaşığı kab.tozu
Yumurta,yoğurt ve süt çırpılır.Kepek ,kab.tozu ve aroma eklenir.Karışım bu şekilde biraz dinlendirildikten sonra ince  doğranmış sebzeler ilave edilir.
Küçük muffin kalıplarına paylaştırılıp mikrodalgada 800watt'da 5 dk.pişirilir.


Mikrodalga altlarını kızartmadığı için sonradan tavada çok az daha kızarmaları için pişirebilirsiniz.

Mikrodalga kullanmayanlar için bu kez tavada da denedim.O da mücver kıvamında oldu.Tavada yaparken dikkat etmeniz gereken, ısınmış tavaya karışımı dktükten sonra altını kısıp yavaş pişmesini sağlamak.Üzeri göz göz olduğunda arkasını çevirebilirsiniz demektir.

                              

Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. ellerine sağlık sepzeli harika olmuş
    :)

    YanıtlaSil
  2. Simla sana bisey soracaktım ben tam tahıl buğday unu aldım kitapta güçlendirmede Dukan bununla hamur işi yapılabileceğini yazmış bunla ilgili bir tarifin varmi nasil ve nekadar tüketilmeli

    YanıtlaSil
  3. Bu tarif için normal fırında pişirme önerisi ekleyebilirmisiniz rica etsem.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Tarifleriniz için çok teşekkür ederim. Çoban ekmegini tarifinizdeki gibi yaptım ancak muffin kalıplarına kağıt yerleştirmeme rağmen çok zor çıkardım. Lezzeti muhteşem, ama görüntüsü kalıba yapıştığı için beni çok zorladı. Kalıptan, kağıttan çıkarmanın kolay yolu, püf noktası nedir? Sizin yaptıklarınız kolaylıkla kalıptan çıkarılmış belliki harika görünüyorlar, ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:)
      silikon muffin kalıplarında pişiriyorum ben.bizim hamurlar yağsız olduğu için kağıda yapışıyor malesef.

      Sil
  5. ben yulaf kepeğini bir türlü yiyemiyorum burdaki yulaf kepeğiyle ilgili tariflerin hepsini denedim ama ölüm gibi geliyor onları yemek keşke yulaf kepeği yerine muadili bişey olsaydı çoban ekmeği tarifini denedim ben içine birazda dereotu ve yağsız peynir kattım kardeşimle yapıyoruz diyeti o bayıldı ama ben zorla 2 tane anca yiyebildim.tarifler için çok sağol

    YanıtlaSil
  6. yaptim yaptim cook guzel oldular :) pazar kahvaltim senlendi :) mikrodalgayi sirf diyet icin almistim gercekten cok ise yaradi :) aklina saglik simla :)

    YanıtlaSil
  7. dün yaptım çok güzel tadı ama sanki normal fırında daha bir güzel olacak gibi.bir daha ki sefere öyle denemeyi düşünüyorum.Teşekkürler emeğinine sağlık :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips