sosyal ağlarda izleyin

16.4.12

SÜPRİZ KÖFTE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

Süprizli oyuncaklı şeyleri seviyorum ne yapayım:)
Bunun süprizi de kuzuya aldığım ama beğendiremediğim bıldırcın yumurtalarını ne yapsam derken çıktı ortaya.
Bu haliyle hem şık hem lezzetli oldu.Yemekli misafirlerinize,yumurta sevmeyen bızdıklarınıza bu şekilde sunduğunuzda tabakta kalmayacağına garanti verebilirim:)

MALZEMELER:
-12 adet bıldırcın yumurtası
-300 gr yağsız kıyma
-1 büyük soğan
-2 diş sarmısak
-tuz,karabiber,kimyon,toz kırmızı biber(veya arzu ettiğiniz baharatlar)

Kıymayı rendelenmiş soğan,sarmısak ve baharatlarla iyice yoğurup dolapta 2-3 saat dinlenmeye bırakın.
Yumurtaları haşlayın(su kaynayınca 2 dk.da oluyor.tavuk yumurtası gibi düşünmeyin)
Kıymadan parçalar koparıp avuç içinizde iyice incelterek açın ve yumurtayı içine koyarak sarın ve yuvarlak formda tekrar şekil verin.
Tavada her tarafını çevire çevire iyice pişirin ve altını kısarak içlerinin de pişmesi için biraz daha bekletin.





Ben yanında sarmısaklı dereotlu yağsız yoğurt sosuyla servis ettim.Ev yapımı ketçap,mayonez veya uygun başka bir sos kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun:)

5 yorum:

  1. Hazır köfte harçlarından kullanabiliyormuyuzellerine saglık cok leziz duruyo bugun atakta5.gunumdeyim yarın 1/1geciyorum şimdilik 2kilo verdim ama budefa vazgeçmiyorum Facebook yeni üye oldum ki üyeliğim oldumu tam emin değilim :) oradaki fotolarla fena gaza geldim :) budefa olucak

    YanıtlaSil
  2. Köfteler nefis görünüyor Simlacım. Biz Dukancılara iyi bir alternatif. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Gorkem facebook2ta üyelik yok zaten.sayfayı beğenmek yeterli:)
    köfte harcı izinli değil diğer tarafta yazmıştım görmemişsindir diye buraya da yazayım dedim.

    Afiyet olsun Elif:)

    YanıtlaSil
  4. haşlanmış yumurta ve eti şimdilik yanyana düşünemiyorum ama belli olmaz dukan bu, bana bunuda sevdirebilir :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips