sosyal ağlarda izleyin

6.3.12

SOYA SOSLU BAGET

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

MALZEMELER:
-5 adet derisiz tavuk baget
-1 yk soya sosu(az sodyumlu tercih sebebi)
-1 yk balsamik sirke
-1 diş sarmısak
-1 yk domates salçası(katkısız)
-1 tk toz kırmızı biber
-1 çay kaşığı mısır nişastası
-az tuz

Yapışmaz tabanlı tencere kızdırılır.Bagetlerin derisi alınarak,çevrilerek her tarafı iyice kızartılır.Soya sosu,balsamik sirke,salça,toz biber,tuz ve püre halindeki sarmısak 1 bardak sıcak suyla iyice karıştırılarak tavukların üzerine dökülür.
Yaklaşık 30dk pişirildikten sonra yarım çay bardağı su ile eritilmiş nişasta eklenip sosu koyulaştırdıktan sonra ateşten alınır.

11 yorum:

  1. Yazıma ziyaeritiniz için çok teşekkür ederim:)
    Yaptığım dönemde sitenizden o kadar faydalandım ki anlşatamam. Sayenizde tatli yiyebildim. Aslında haklısınız ben malesef koruma da haftada bir gün ataklarını yapamadım. Yani Kasım ayından sonra tamamen bırakmış oldum. Belki onun da etkisi olmuştur. Diyeti bıraksam da keyifle tariflerinizi takip ediyorum. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba:)
    keşke yazının sonuna bu bilgiyi de ekleseydin çünkü zaten yeterince tepki alan bir diyet.Bu diyetten umudu olan ve diyetisyenlerle başaramayanlar için bu tür yorumlar yıkıcı olabiliyor.
    Kaldı ki 2 kg almışsın sadece.Korumadığın halde bu kadar az almak bile iyi bu durumda:)

    YanıtlaSil
  3. Haklısın:) o kısmı da yazıma hemen ekliyorum. Zaten enteresan bir şekilde kilo alamıyorsun sonrasında. Diyetisyenim öyle hikayeler anlattı ki inanamadım. Kaldı ki ben her ay kan testi yaptırdım ve kolay uyguladım. Belki de koruma dönemini kasımdan sonra bıraktığım için oldu. Her perşembeyi proteine ayırmak zor geldi nedense. Yzımı hemen güncelliyorum:)

    YanıtlaSil
  4. evetttttt tariflere artık daha ilgili bakabilirim, corn flakes vs. türevleri yalan oldu yulaf kepeği denedim artık 10:30da acıkmıyorum. Diyet vari değil ama doymak ve sağlıklı beslenmek maksatlı sosları da yulaf kepeğini de çok sevdim. Bu arada soya sosu iyi hoş da şu az sodyumlunun tadını sevemedim gitti daha belli ediyıor kendi yemeğin içinde nötralize olmuyor. Ne varsa işlem görmemişte var:) ama bu tarif de denemeye değer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Özge kepek gerçekten de inanılmaz tok tutuyor.Bundaki soya sosu miktarı az nasılsa normali de olsa çok etkilemez diye düşünüyorum:)

      Sil
  5. merhaba ben gözde 7 ay önce doğum yaptım ve vermem gereken 10 kilo ile savaşıyorum diyete başladım kitabıda aldım bugun 8. gunum 2 kilo verebildim 10 kılo vermeyelim nekadar sürer bilmiyorum ama beni en çok zorlayan cikolata yiyememek kendımle savaşiyorum diyebilirim bitter çikolata yesek arada diyetin tamamı bozulur mu yada ne yapabiliriz tarifleri yapıyorum ama yinede çilolata yerini tutmuyoorr=)) bide yulaf kepeğini bazen 2 kaşıktan fazla tuketiyorum bu kılo vermemde sorun olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde merhaba,
      Bebeklerimiz yaşıtmış ne güzel:)
      Emzirmeye devam ediyor musun bilmiyorum ama eğer ediyorsan ilk 2 evreyi yapmamalısın.burada konuyla ilgili yazı mevcut.
      tık tık
      yok eğer emzirmiyorsan sorun yok zaten.
      çikolataya alternatif dukanella var.onu denedin mi? burada tarifi mevcut. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=299933116699286&set=a.326017647424166.97095.289208191105112&type=3&theater
      kepeğin miktarını arttırdığında diğer karbonhidratlar gibi duraklamaya yol açacaktır.aşmamaya çalış.

      Sil
    2. cok teşekkür ederim tarif için denicem mutlaka=) yulaf kepeğinı daha dıkkatli kullanıcam umarım bu abarttıgım zamanlarda kilo almamişimdır =((( .. bebeğim için kilo aldım şimdi onun için vermeylim =)

      Sil
  6. Merhaba,
    bu tarifi denedim ancak seramik tava kullansam da yanmaz yapışmaz yine de bu tavuk bagetlerinin tavanın zemininde tam olarak pişeceğine pek inanmadım , önce kaynattım daha sonra tavaya alıp uyguladım tadı hoş oldu ama bana soya sosu + sarımsak çok hoş kokmadı bana tabii herkesin tercihi anlayamadığım yağsız tavayı yakmadan evi dumana boğmadan nasıl kullanabiliyorsunuz? bu arada sitenizi oldukça beğeniyorum ve atak 4. güündeyim ve 4 kilo verdim :) ama kesinlikle aç vakit geçirmiyorum

    YanıtlaSil
  7. Kuzenim dün bizdeydi. Ben çalışma odamda çalışırken o da bu tarifi biraz sadeleştirerek şu tarifi çıkarmış: Kuşbaşı tavuk güğsüm vardı yarım kilo buzdolabında, üzerine iki kaşık soya sosu eklemiş, 3 diş sarımsak ve baharatlar eklemiş, özellikle karabiber, kırmızı toz biber, kekik ve tuz. 2 saat buzdolabında beklet dedi giderken. Ben akşam çift tabanlı tavaya hiç yağ koymadan karıştıra karıştıra kavurdum soslu tavuğu. Muhteşem oldu! Tavuk göğsüden nefret eden ben ve eşim "bunu hergün yapalım" dedik:) Ve artık yemek duamıza dönüşen o meşhur sözümüzü söyledik: "Böyle diyete can kurban!"

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips