sosyal ağlarda izleyin

6.3.12

FRİGO BUZ

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
MALZEMELER:
-1,5 brd.yağsız süt
-1 tatlı kaşığı mısır nişastası
-1 tatlı kaşığı saf salep tozu
-1 tk kakao
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 yumurta sarısı
-2-3 damla rom aroması(çok yakışıyor)
-4-5 damla vanilya aroması
-1 yk portakal kabuğu rendesi(isteğe bağlı)

Süt soğukken nişasta,salep,tatlandırıcı,kakao,portakal rendesi çırpılır ve kaynaması için ateşe alınır.sürekli karıştırılarak koyulaşana dek pişirilir.
Yumurta sarısı çırpılır ve kaynayan karışımdan yavaş yavaş eklenerek ılıtılarak çırpılır ve ocakta kaynayan karışıma yavaşça akıtılarak eklenir(karıştırmaya devam edilerek)1 taşım daha kaynatılır ve aromalar eklenerek ateşten alınır.
Karışım soğuyana dek arada bir karıştırılır.Ilınan karışım mikserle iyice çırpıldıktan sonra istenen kalıplara paylaştırılarak dondurucuya koyulur.
(kakao ve nişasta içeriği nedeniyle hergün yenmemesi tavsiye edilir.)

8 yorum:

  1. kalıplarınızı nereden aldınız acaba?

    YanıtlaSil
  2. tchibo'dan aldım.internet mağazasında indirimde var hala sanırım.

    YanıtlaSil
  3. hemen bakayım, zira bakmadığım yer kalmamıştı:)

    YanıtlaSil
  4. bu frigoya şu anda çok ihtiyacım var, kalıplarım gelir gelmez hemen deneyeceğim, umarım başarılı olur. kakao olarak özel kullandığınız bir marka var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahve dünyasının kakaosunu almıştım en son.yağı azaltılmış bir kakao.

      Sil
  5. bunu da denedim.Harika bir yol gostericisiniz. Cok Tesekkurler

    YanıtlaSil
  6. ben bunu şu şekilde yaptım. yarım litre yoğun kahveye sıcakken 3 kakule ve 1 çay kaşığı tarçın ekledim, soğuttum. dondurma makinesine ekledim, 45 dk. civarı makine dondurdu. Bunun bir kısmını bu şekilde yarı donmuş şekilde yedim, bir kısmını buzluğa atıp biraz daha dondurdum, kaşık kaşık tükettim.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips