sosyal ağlarda izleyin

5.10.11

VANİLYALI-LİMONLU YOĞURT(evde mayalanmış)


MALZEMELER:(2 küçük kavanoz için)

-2 kavanoz yağsız süt(mayalamakta kullanacağınız kap ölçüsüyle)
-3 kaşık yağsız yoğurt
-2 tatlı kaşığı splenda
-3-4 damla vanilya aroması
-3-4 damla limon aroması

Süt el yakmayacak ama çok da ılık olmayacak derecede ısıtılır.Diğer tarafta yoğurt malzemelerle çırpılır ve ılınan sütten biraz eklenerek alıştırılır.Süt kaselere pay bırakılarak paylaştırılır.Yoğurt karışımı eklenerek karıştırılır ve bir tepsiye yerleştirilerek fırında 50 derecede 4 saat mayalanmaya bırakılır.(fırında yapmak istemezseniz kaseleri iyice sararak ılık bir yerde 6-7 saat bekletin)
Süre sonunda kapları çok sarsmadan dolaba kaldırın.Birkaç saat dinlendikten sonra tüketebilirsiniz.

-Yağsız süt ve yoğurtla kıvam çok koyu olmuyor ama piyasadaki meyveli yoğurtlar kadar kıvamlı.

6 yorum:

  1. merhaba ben Elif,
    dünden beri takip ediyorum da sitenizi bişey sormak istedim.
    mesela bazı yemeklerinizde az da olsa salça ve sıvıyağ kullanmışsınız ama kitapta onların kullanılabileceğine dair bir yer göremedim ben.
    yani sizce kullanımında bi sorun olmaz mı en azından sizin tariflerinizde:)
    bir de bi sorum daha olacak yanıtlarsanız sevinirim, mesela gün boyunca dışarıda olacağımzı zaman ya da bi arkadaşımızla yemeğe cıktıgımız zaman döner yemenin bi sakıncası olur mu sizce tabii ki sadece etini??
    şimdiden tşk ederim,iyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  2. Elif merhaba,
    Yağı hiçbir zaman aşırı kullanmadım.Bir çay kaşığını geçmez ki tariflerin çoğunda o da yok.
    Kitapta bazı sos tariflerinde veya tavayı yağlamak için az miktarlarda bitkisel yağa izin var.
    Salça ise katkısız olduğu sürece s+p günlerinde kullanılabilir.
    Dışarda yediğinde tavuk-et ızgara veya şiş en iyi alternatif olacaktır.Döner aşırı yağlı.

    YanıtlaSil
  3. merhaba splenda nın granülünü nerden buluyorsun artıl ithal edilmiyormuş

    YanıtlaSil
  4. aaa neden ithal edilmiyormuş?benimki stoktan ,uzun süredir almadım.

    YanıtlaSil
  5. merhaba eti formların çeşitlerini istediğimiz zaman istediğimiz miktarda yiyeblyormuyuz cvp yazarsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  6. hayır yiyemiyoruz.1 paket form bisküvi 2 dilim ekmek kalorisinde:)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips