sosyal ağlarda izleyin

4.11.10

KREM VANİLYA

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

Bu tarif krem karamelin dukan'a uyarlanmış hali.Tatlandırıcıyla karamel denemelerim güzel olmadığından karameli tamamen çıkarıp yerine vanilya aroması ekledim.

Malzemeler:
dr.oetker vanilya-butter aroması(pasta malzemeleri bölümünde minicik şişelerde satılıyor)3-4 damla yeterli.yoğun bir tadı var.
3 çorba kaşığı splenda
3 yumurta
1/2 litre yağsız süt

Yapılışı:splenda ,vanilyayı ve yumurtayı Çırpın.Karışımı Önceden ısıtılmış sütle karıştırın.

Sonra hazırlamış olduğumuz karışımın üzerindeki köpükleri alarak cam kaselere paylaştırın.
180 derece fırında içi su dolu başka bir tepsiye dizerek 25-30 dk pişirin.

Servis ederken kapları ters çevirek başka bir tabağa çıkartın. veya çıkarmadan tarçınla servis edin.(dolapta 1 gece kalırsa daha rahat çıkar)

Diyetteykende artık tatlı yiyebilirsiniz:)Afiyet olsun…

30 yorum:

  1. Simla Hanım merhabalar,
    Sizi yeni gördüm.Dukan diyetiyle ilgili yazdıklarınız ilgimi çekti.Ben de yapmak isterim.Ben çok uzun zamandan beri diyet yapıyorum(9 sene).Arada bir iki kilo alıp vererek bu zamana geldim ancak hedefim olan 50 kiloya bir türlü ulaşamadım onun için 9 sene sürdü zaten.Son 2 senedir de metabolizmam bu beslenme şekline iyice alıştı herhalde artık kilo veremediğim gibi üstelik habire de üstüne ekliyorum.Bir şeyler yapmam lazım ama ne?Bu konuda bildiğim herşeyi yaptım ama bu sefer olmuyor.Yorulduğumu hissediyorum artık.Bu diyet benim yorgun metabolizmamı da harekete geçirebilir mi sizce,bende de işe yarar mı?
    Sabah sabah bu iç çöküntüsüyle size yazıyorum,cevap verirseniz çok memnun olurum.Bu verdiğiniz tariflerde siz ne miktarlarda yediniz?Porsiyon ölçüsü var mı,kaşık gibi?Et,süt,yoğurt,ekmek,meyva mikartarlarını göremedim.Size şimdiden teşekkürler ve selamlar

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Öncelikle şunu söylemeliyim ki ben diyetisyen veya beslenme uzmanı değilim.Yanlış tavsiye vermekten korkarım bu yüzden.
    Blogun ilk sayfasında Dukan diyetinin evrelerini tek tek özetledim,her evrenin yiyecek listesi farklı.Fakat izin verilen besinler sınırsız olarak tüketilebiliyor.Kaşık,tabak ölçüsü yok bu yüzden.
    Ben çok iyi sonuçlar aldım bu diyetle.Normalde diyet yapabilen biri olmadığım halde zorlanmadan devam edebiliyorum.
    Size tavsiyem kitabı almanız ve okuduktan sonra size uygun olup olmayacağına karar vermeniz.
    Karar verdikten sonra buradaki tariflerle sıkılmadan uygulamaya geçebilirsiniz:)

    YanıtlaSil
  3. rica ederim.ruşeymi bir arkadaşımız direk dukan sayfasında sormuş ve olumsuz cevap almıştı.ben de kullanmadım açıkcası.dutella sanırım dukanshop'ta satılan bir ürün.bizim ulaşmamız pek kolay olmuyor ne yazık ki.gümrükte sorun yaşayan çok oldu.
    afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  4. merhabalar bende dukan diyetini yapanlardanım. kitabına sahip olmakla birlikte alternatif yemek arayışlarımda sizin blogunuz keşfettim. üstelik denedim ve oldukça güzel oluyorlar. böyle bir ilgi alanınız olması bize de yaradığı için çok memnunum.

    tabi 2 haftadır devam ettiğim dukan diyetimde şu ana kadar 3 kilo verdim. ayrıca bir aydır plates de yaptığımda ciddi fark etti. sizin güzel tarifleriniz ise daha yapılası bir diyet haline doktu.

    teşekkürler, kolay gelsin

    YanıtlaSil
  5. rica ederim ,beğenmenize sevindim.eminim daha da güzel sonuçlar alacaksınız.

    YanıtlaSil
  6. 3 çk splenda yazmışsınız. Acaba çay kaşığı mı, çorba kaşığı mı olacak yazabilir misiniz?

    Rüya

    YanıtlaSil
  7. Çorba kaşığı olacak.Düzeltiyorum şimdi anlaşılmıyor haklısın.

    YanıtlaSil
  8. bu tatlıyı atak evresinde yiyebilir miyiz ve ayrıca istediğimiz kadar yemekte bir sakınca var mı?

    YanıtlaSil
  9. yiyebilirsin içinde yasaklı hiçbirşey yok.

    YanıtlaSil
  10. merhaba Simla Hanım,
    ben atak evresini tamamladım 1,5 kilo verdim. Şu an seyir evresindeyim ve canım tatlı çekiyor. Sizin tarifleriniz arasında beğendiklerim var. Rica etsem seyir evresinde çekinmeden yiyebileceğim tatlılarınızın ismini belirtir misiniz?
    Elçin
    (eğer sitenin belli bir yerinde bu liste varsa incelemeye çok vaktim olamadığı için görememişimdir, şimdiden kusura bakmayın)

    YanıtlaSil
  11. Elçin merhaba,
    Sayfanın sağ tarafında kekler-tatlılar başlığı altında tüm tatlıları görebilirsin.Tariflerin altında,yorumların hemen üstündeki etiketlerde hangi evrelere yenebilecekleri yazıyor.

    YanıtlaSil
  12. Simla Hanım Merhaba,

    bu tarifi uyguladım. ancak maalesef diğer tariflerinizdeki güzel sonucu bu kez elde edemedim. sanki haşlanmış yumurtanın sarısındaki lezzeti elde ettim ve yiyemeden hepsini döktüm. acaba yumurtanın sarısını kullanmamak mı gerekiyor? Bir şeyi yanlış yapmış olabilir miyim?

    YanıtlaSil
  13. Yeliz merhaba,
    Krem karamelin ana maddesi yumurta olduğundan kokması çok normal.ama bazı yumurtalar tavukların yedikleri yüzünden de aşırı kokabiliyor malesef.sana da öylesi denk geldi sanırım.

    YanıtlaSil
  14. Bu tarif harika oldu, yalnız belki yumurta ve tatlandırıcıyı çırpma işleminin elle yapılması yumurtanın kokmasına sebep olabilir gibi geldi, ben el blenderımla yumurta ve tatlandırıcıyı neredeyse beyaz hale gelene kadar çırptım sonuç mükemmel oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi mikser veya blender en güzli.Elle çırpmak için güçlü kollara ihtiyaç var.

      Sil
  15. Gece 11de tatlı aşerip yaptım, soğur soğumaz da bir tanesini yedim. Kepek hakkı bitmişken yenebilmesi açısından süper bir tatlı bence. Bu arada sabah kaseden çıkarırken baktım, dinlenmiş olanların sadece kıvamı değil tadı da oturuyormuş, dayanabilen dinlendirdikten sonra yesin :)

    YanıtlaSil
  16. merhabalar; dukan diyetine karar vermeden önce internette nedir ne değildir diye araştırırken sizi buldum ve dedim ki böyle yardımcı bir site varken bu diyet kolay yapılır. hemen gidip kitabı aldım ve 4 gün ataktan sonra 3.hafatsındayım sayenizde zorluk çekmiyorum yemeklerimi yaprken benim en büyük sorunum tatlıyı da sizinle çözdüm. ama size birkaç sorum olacak. çünkü siz hem kendi yaşadıklarınız hemde buradan yazan arkadaşların anlattıklarıyla hepimizden daha deneyimlisiniz. öncelikle ben 6 kilo verdim fakat yaklaşık 2 haftadırhiç kaçak yapmadığım halde hiç kilo veremedim bunu hissedip saf protein yapsamda düşmüyor.5 kilom daha kaldı ama neredeyse vazgeçecek durumdayım. birde satılan yulaf kepekli biskuviler bu diyete uygun mudur. şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  17. sercan merhaba;
    teşekkürler:)
    seyiri ne şekilde uyguluyorsun?
    farkedince saf protein yapıyorum diyorsun ya o kısmı anlayamadım?

    YanıtlaSil
  18. yumurta kokusu cok keskindi ustune bir kac damla limon aroması serpilebilir ben denedim koku bastırıldı

    YanıtlaSil
  19. merhabalar ben de bu diyete başlayacak olanlardanım...
    hazırlıklarımı yaptım evdeki kalorisi ve karbonhidratlı yiyecekleri boşalttım... markete gittim ne alsam diye bakındım durdum ama :(
    karbonhitratı düşük büskivi tarzı şeyler bulamadım markette diyet ürünler mavi yeşil form vs bu diyete uygun değil demi ? bunu sormak istedim... bi de mısır nişanstası atakta kullanılabilir mi ? dukan tatlıları için bazı tariflerde kullanılmış diyeti bozmuyor mu ? mesela kabartma tozu vanilya aroması gibi şeyler diyette yasak değil mi ? bunların karbonhidrat değerleri yüksek . Yani bu diyette proteini yüksek karbonhidratı düşük yicekler tüketicez doğru anladım demi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sude merhaba,
      hazır bisküvi vs.hiçbiri uygun değil bizim için.yulaf kepeği kullanarak kendin yapabilrsin.tariflerde birçok çeşit var.
      aromalar ve kab.tozu bizim için uygun.nişasta atakta 1 tatlı kaşığı kadar hergün olmamak kaydıyla kullanılabilir.
      blogun sağ tarafındaki kolonda alışveriş sepetinden,sınırlı izinli yiyeceklerin listesine kadar birçok sorunun yanıtını bulabilirsin.

      Sil
    2. çok teşekür ederim... takipçinizim...

      Sil
    3. tekrar merhabalar
      bugün itibariyle diyete başlamış bulunuyorum... yulaf kepeğini yoğurdun içine katıp yemeye çalışıyorum ama tadı kötü... atak döneminde olduğum için pek seçenek yok yemek yapcak vakit de olmuyor pratik şeyler tüketiyorum... yulaf kepeğini başka nasıl tüketebilirim yoğurt ile tadı çok güzel olmadı... :((

      Sil
    4. yapabileceğin birçok tarif mevcut.eziyet etme kendine.kekler,ekmekler yapıp dolapta saklayıp günlük hakkın ölçüsünde tüketebilirsin.
      sağdaki kolonda atağa uygun tariflere bak istersen.

      Sil
    5. Ekmek yapmaya çalıştım kabartma tozu kullanmadım ve sanırım yüksek ateşte yaptığım için pek sizin yaptığınız gibi olmadıı
      denemelere ddevam

      Sil
    6. merhabalar benim aklıma takılan yeni sorular var
      5gün atak yaptım şu an seyir evresindeyim... çeşitlilik adına kek yapmak istedim tariflere bakınca vanilya aroması süt tozu vs şeyler var bunlar diyet için yasak değil mi ? bu aklıma takıldı.
      bir de meyve ile alamadığımız vitaminler sağlık açısından problem oluşturur mu ?

      Sil
  20. bir de brokoli yiyebilir miyim seyirde

    YanıtlaSil
  21. Simla Hanım Merhabalar,
    Krem Vanilya için Splenda öneriyorsunuz. Stevya kullansak olur mu? Stevya pişmeye dayanıklı mı bilmiyorum... Steyvya ile denedim çok tatlı oldu ayrıca yumurta kokusu da bir felaket... Bunu nasıl aşabilirim? Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. stevya pişmeye uygun ancak diğerlerinden daha az kullanılmalı.krem karamel yumurta kokusuna hassas olanlara pek uygun değil malesef.ancak üzerine tarçınla yenebilir belki.

    YanıtlaSil
  23. fırında piştikten sonra hiç katılaşmadı yumurtalı süt gibi oldu bu tatlım :(

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips