sosyal ağlarda izleyin

9.9.13

KEDİ DİLİ BİSKÜVİ

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Kedi dilini yaklaşık 2 sene önce tiramisu tarifim için yapmıştım ancak tarifler arasında kaldığı için pekçok kişi görememişti.Tek başına da bisküvi olarak rahatça yiyebileceğiniz bu bisküvilere arzu ettiğiniz malzemeyi ekleyip zevkinize uygun hale getirmeniz mümkün.İçinde kepek olmadığını da belirtmeden geçemeyeceğim:)

MALZEMELER:
-1 yumurta
-4 YK süttozu
-2 YK tatlandırıcı
-4-5 damla vanilya aroması

Fırın 180 derecede ısıtılır.
Kedidili malzemeleri koyu krema kıvamı alana dek iyice çırpılır ve yağlı kağıt üzerine kaşık yardımıyla uzun bisküviler şeklinde paylaştırılır.(ben mutfak poşetine doldurup ucunu keserek uzun uzun sıktım tepsiye.)10 dk.kadar pişirilir.Rengi tam koyulaşmadan fırın kapatılır.Fırının kapağı açılarak ama tepsi içinde bırakılarak soğumaya bırakılır.
Afiyet olsun:)

38 yorum:

  1. Demek bu bisküvinin de tarif annesi sizsiniz Simla Hanım :) Çok severek yapıp yiyorum, teşekkürler... Bu arada tekrar hoş geldiniz, sizin arada tarif eklemeniz, hepsini yapamasam da bana çok iyi geliyor... Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Simla hanım,

    5 aylık evliyim. Küçüklüğümde kiloluydum. Üniversite döneminde 10 küsür kilo verdim. Daha sonra bir kaç kilo aldım. Şu anda 72 kiloyum. Hedefim 66. Boyum ise 1.72. Dünden beri ön yargılı olduğum Dukanı araştırmaya başladım. Vee artık karar verdim. Bugün köftemi yaptım. Yarın ise ekmeğimi yapacağım. Pazartesi ise başlıyorum. Çalışan bir bayan olmak umarım işimi zorlaştırmaz :) sitenizi bol bol ziyaret etmeye devam edeceğim.
    Benim blogumda artık dukan denemeleri olacak galiba :)

    Sevgiler,
    Kibele keyfi

    YanıtlaSil
  3. Simla Hn., ben hemen deneyeceğim bu kedi dillerini ama eminim ki sizin gibi dökemeyeceğim tepsiye, siz ne kadar muntazam yapmışsınız, bayıldım görüntüye.

    YanıtlaSil
  4. Simla Hn., ben hemen deneyeceğim bu kedi dillerini ama eminim ki sizin gibi dökemeyeceğim tepsiye, siz ne kadar muntazam yapmışsınız, bayıldım görüntüye.

    YanıtlaSil
  5. erkmen hepsi bu kadar muntazam olmadı.foto için seçtim:)

    YanıtlaSil
  6. Sibel umarım güzel sonuç alırsın:)

    Müberra afiyet olsun:)
    aslında hep buralardayım ancak bloga vakit ayıramıyorum malesef.okullar açıldığında daha çok vakit bulabileceğim sanırım:)

    YanıtlaSil
  7. Simla hanım bende yaptım bugün bu bisküvilerden ama beze gibi oldular hic öyle bisküvi görüntüsü olmadı.. Neden öyle olmuş olabilir ki?

    YanıtlaSil
  8. merhaba, ben de bu akşam yaptım bisküvileri.. yorumlarım şöyle:
    1) fırının fanını çalıştırdığım için üzerleri kızardı. bunu bir dahaki sefere akılda tutmak lazım.
    2) hamuru poşede koyarken ve poşetten şekil çıkarırken çok zorlandım. sanırım bir dahakine kaşıkla yapacağım.
    3) benimkilerin de üstünün dokusu resimde göründüğü gibi bisküvi dokusu olmadı, daha ziyade beze dokusu gibi parlak ve pürüzsüz oldu.
    ama her şeye rağmen tadı çok güzel, yine yapar yine yerim! elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar,

    bugün dukana başladım ve dün regl olmaya başladım :(

    ama hazır niyetlenmişken bırakmakta istemiyorum. 3 gündü atak günüm. 5e çıkarmam doğru olur mu?

    teşekkürler
    kibele keyfi

    YanıtlaSil
  10. merhaba simla hanım,belirttiğiniz gibi aynı ölçülerde tarifi uyguladım fakat çok cıvık oldu :( tepsiye iyi kötü poşet içerisinde sıktım fakat hepsi yayıldı,birbirine yapıştı.Henüz fırındalar çıkarıp tatlarına bakmadım ama ben mi bir yerde hata yaptım.Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  11. merhaba simla hanım,belirttiğiniz gibi aynı ölçülerde tarifi uyguladım fakat çok cıvık oldu :( tepsiye iyi kötü poşet içerisinde sıktım fakat hepsi yayıldı,birbirine yapıştı.Henüz fırındalar çıkarıp tatlarına bakmadım ama ben mi bir yerde hata yaptım.Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  12. yumurta büyük,kaşığın küçük veya yeterince çırpılmamış olabilir.çırpınca mayonez kıvamında olmalı.

    YanıtlaSil
  13. Sibel atağı uzatmaya gerek yok.regl sırasında uygulanmamasının önerilmesinin sebebi ödem nedeniyle tartıda eksi göremeyip moral bozulmasını önlemek.reglin bittiğinde gerçek sonuç yansıyacaktır tartıya.

    YanıtlaSil
  14. yumurtam küçüktü biraz ve çok çırpmadım sanırım çünkü baya cıvık döktüm tepsiye :) buarada mikserle çırpıyoruz dimi ?(yaptıklarımı tepsiden kazıyarak çıkarıp bir saklama kabına aldım,tadı harikaaa,becerememe rağmen ellerinize sağlık.fakat çok çabuk bayatladı :( )

    YanıtlaSil
  15. Guzel oldu. Tesekkurler tarif icin.

    YanıtlaSil
  16. Tarif için teşekkürler. Bunu dün yaptım. Böyle ince uzun poşette sıkarak ama yarısı buzdolabı poşetinde kaldı :) Ve çoğu fırında pişerken birleşti. Ama tadı çok nefis. Acaba bu süt tozunun bir limiti var mı yoksa istediğimiz kadar tüketebilir miyiz?

    Ayrıca benimkiler hiç kabarmadı incecik oldular aksine. :)

    YanıtlaSil
  17. ilk deneme için normal.fırın,malzemelerin ısısı vs etki etmiş olabilir:)

    YanıtlaSil
  18. Merhaba simla hanim
    bnm sorum bu verdiginiz tarif gercekten de atak evresinde yenilebiliyor mu?eger cevabiniz evetse tatlandirici disinda ne koyabilirim?
    Simdiden tesekkurler...

    YanıtlaSil
  19. evet yenebilir ama tatlandırıcı dışında alternatifimiz yok malesef.

    YanıtlaSil
  20. En son yaptığımda incecik oldu demiştim. Bu sefer biraz yaratıcı davrandım ve kare halinde kestim. Arasına dukanella sürerek yedim gayet güzel oldu. :)

    Resim ekliyorum. Merak edenler için. :)

    http://i44.tinypic.com/f1lam9.jpg

    YanıtlaSil
  21. biraz once yaptım cok guzel oldu! bunu tuzla yapsak sanki balık kraker gibi bir şey çıkacak gibi. aynı balık kraker gibi kıtır kıtır oldu

    YanıtlaSil
  22. SİMLA HANIM BU TARZ ATIŞTIRMALIKLARIN ÖZELLİKLE ATAK EVRESİ OLMAK ÜZERE TÜM EVRELERDE YERKEN BİR SINIRI VARMI ?

    YanıtlaSil
  23. iyiki bunu keşif ettim cok ii oldu tatlı krizlerime çok bide ben üstlerine azıcık kahve serpdim çok güzel oldu tavsiye ederim sınırı varmı acaba simla hanım bide hiç kabarmadı ama olsun yinede çok güzeldi

    YanıtlaSil
  24. toplu halde yanıt vereyim:)
    süttozunun aslında limiti yok ancak kimilerimizde fazlası duraklama yapabilir.o yüzden süt ürünlerini kıstladığımız gibi bunu da günde 3 yk ile sınırlandırmakta fayda var.

    ayrıca tatlandırıcı için de sınır 3yk olmalı.

    YanıtlaSil
  25. Benimki de beze gibi oldu ve ben vanilya aroması yerine tereyağ aroması+karamel aroması koydum ,kötü oldu. Tereyağ aromasını da çöpe attım ayrıca.

    YanıtlaSil
  26. merhaba Simla hanım, kedil dili tarifini denedim ama 2 tane çıktı. Acaba nerede yalnış yaptim?

    YanıtlaSil
  27. aay pardon, yanlış :)

    YanıtlaSil
  28. aay pardon, yanlış :)

    YanıtlaSil
  29. Bu tarifin atak evresi için uygun olduğunu soylemissiniz ama süt tozu seyir döneminden sonra yenebilen sınırlı yiyecekler arasında ?

    YanıtlaSil
  30. Şekli hiç olmadı ama tadı harika, kahve yanında müthiş gidiyor. Bol bol yapıp işe götürüyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sekile takılmayın onemli olan tadı zaten.afiyet olsun:)

      Sil
  31. Bana çok yumurta tadı geldi,yiyemedim iyi çırpamadım sanırım :( Ama sağolsun kocik götürdü :D Teşekkürlerr

    YanıtlaSil
  32. Denediğim ilk tarif buydu. Çayın yanında deli gibi bisküvi arıyordum. Ama bisküvi değilde beze gibi, köpükümsü bir tadı oldu. Birde aşırı tatlı oldu benimkiler, ama yılmak yok diğer tariflerden de deneyeceğim....

    YanıtlaSil
  33. Pardon yukarıdaki yazıyı şimdi gördüm, en son yorum benim.

    YanıtlaSil
  34. Merhaba Simls hanim. Tarifinizi mutlska deneyecegim , cok guzrl gorunuyor.. Aroma dediginiz sey nedir onu bilmrk istiyorum. Boyle yag gibi mi oluyor? Diyetik bolumlerde findik yagi, corrkotu yagi tarzinda seyler gorfum aynisi mi acaba?

    YanıtlaSil
  35. ya ben dürekli deniyorum ama başaramıyorum nerde yanlış yaptığımı anlamıyorum ya yanıyor ya da sönüyor yapışıyor yada sönük oluyor çok seviyorum ama başaramıyorum :(((

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips