sosyal ağlarda izleyin

22.8.13

ETLİ SEBZELİ SHIRATAKI NOODLES

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Shirataki pirincinin yanısıra bir de noodle formu var biliyorsunuz.(aslında daha pek çok şekli var ancak en çok kullanılanları rice ve noodle olanlar) Noodle formu henüz Türkiye'de yoksa da çok kısa zamanda gurmenet tarafından getirtilecek.Ben daha önce gelen numulerden çeşitli denemeler yaptım.
Uzakdoğu mutfağında en çok kullanılan pişirme tekniği malzemelerin wok tavada yüksek ateşte hızlı şekilde çevrilerek pişirilmesi olan Stir Fry.
Shirataki noodle'a da en yakışan teknik bence bu.Her türlü et,tavuk,deniz ürünleri ve sebzeyle(örn:brokoli,mantar,havuç,kabak,soya filizi) yapabilirsiniz.

Shirataki noodle'la ilgili merak ettiklerinizi bu linkten öğrenebilirsiniz.

MALZEMELER:
-1 paket shirataki noodles
-200 gr bonfile
-1 adet kapya biber
-2 adet çarliston biber
-1 adet kuru soğan
-3 dal taze soğan
-2 diş sarmısak
-5-6 yk domates rendesi
-3 yk tuzu azaltılmış soya sosu
-1 tatlı kaşığı z.yağ
-toz kırmızı biber,az tuz,bir tutam toz zencefil

Wok tava ısıtılır yağ ilave edilerek ince kıyılmış sarımsak ve kuru soğan ilave edilir.Bonfile şeritler halinde kesilerek eklenir ve hızlıca her tarafı pişirilir.Biberler  ve taze soğanlar arzu edilen büyüklükle kesilerek ilave edilir.Çevrilerek beraber pişirmeye devam edilir.
Noodle'ın suyu süzülür ve birkaç  kez soğuk sudan geçirilerek tencereye alınır.Üzerine su eklenerek yaklaşık 5 dakika kadar haşlanır.
Tavaya domates rendesi,soya sosu ve baharatlar eklenir.
Haşlanan noodle süzülerek ilave edilir ve iyice karıştırılarak sosu çekmesi sağlanır.
Sıcak olarak servis edilir.

Afiyet olsun.

 

7 yorum:

  1. selam simla nasilsin umarim hersey yolunda zor günler gecirdin benim dukan diyetim bitsede seni halen takip ediyorum önceleri sana sürekli bir seyler danisiyordum bu yolda sen bana cok yardimci oldun gerek güzel tariflerinle gerek verdigin ceveplarla cok cok yardimci oldun kendi adima diyorum senin sayende hic zorlanmadim yemek konusunda halende yapiyorum özellikle tatlilari cok yapiyorum ve dukanin bana getirdikleri saglikli beslenmeyi ögrendim cok mutluyum fazlaliklar yok:))))) sana Kücük bir sorum olacak diyet biteli 3ay oldu bu Zamana Kadar 1,5 Kilo geri geldi sence bu normalmi sonuc olarak normal hayata geri dönüyorsun ama yulaf kepegi günlük hakimi ve saf piroteyin günümü yapiyorum hic aksatmiyorum spor salonunada yazildim haftada 4gün gidiyorum düzenli her Sabah mutlaka yürüyorum bunlara ramen bir bucuk Kilo geldi bu Kadar zamanda biraz kafaya taklim birde sana danisayim dedim icim rihat ersin ben almanyadan filiz

    YanıtlaSil
  2. Simlacım bu noodleslerin kullanım miktarını ve hergün tüketilip tüketilemiyeceğini de yazarmısın

    YanıtlaSil
  3. Yani sınırsız her evre için olduğunu biliyorum fakat gün aşırı yenebilirmi siye tereddüt ettim

    YanıtlaSil
  4. Tarifi denedim guzel oldu, makarna hasretimi bi nevi dindirdi. Tsk ederim deneyimlerinizi bizimle paylaştiğiniz için

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bunu dukana uygun başamel sosunuzla fırın MAkarna gibi yapabilirmiyiz acaba IŞIL

    YanıtlaSil
  7. yaptım şahane oldu 10 numara 5 yıldız tavsiye ederim

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips