sosyal ağlarda izleyin

26.9.13

TARÇINLI RULO

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Arşivin derinliklerinde unuttuğum bir tarif var sırada.Bugün tekrar yapmaya niyetlendiğimde yayınlamamış olduğumu farkettim:)
Seyirde 1 tolere=1,5 kaşık tam buğday unu veya Güçlendirmede ekmek hakkınız yerine(68gr benim tartımla 3 parça rulo etti.) yiyebilir çay saatinizi şenlendirebilirsiniz:)

MALZEMELER:
-1/2 su bardağı ılık süt

-1 tatlı kaşığı toz maya

-1/4 çay kaşığı tuz

-1  çay kaşığı tatlandırıcı
-Aldığı kadar tam buğday unu
içi için;
-1 yk tarçın
-2 yk toz tatlandırıcı

1 su bardağı un derin bir kaba alınır.Tuz,tatlandırıcı ve maya eklenip karıştırılır.Ortası açılarak ılık süt eklenir ve ortadan kenarlara doğru yavaş yavaş karıştırılarak hamur haline getirilir.(cıvıklığına göre un takviyesi yaparak yoğurmaya devam edin.kulak memesi kıvamında olmalı.)

Hamur ılık bir yerde -üstü kabuk tutmaması için örtülerek- 30dk kadar mayalanmaya bırakılır.(50 derecede ısıttığınız fırın bunun için ideal olacaktır.)

Kabaran hamur unlanmış tezgaha alınarak yeniden yoğrulur ve dikdörtgen bir şekilde açılır.




Tarçın ve tatlandırıcı bir kapta karıştırılarak hamurun üzerine eşit dağılacak şekilde serpilir.
Hamur bir kenarından sarılmaya başlanarak rulo haline getirilir.2  parmak kalınlığında dilimlenerek kalıp içine yanyana yerleştirilir.(ben bu iş için silikon kalıp kullandım.)


not:eğer diyet yapmayan ve tatlandırıcı kullanmayan misafirleriniz olacaksa benim yaptığım gibi hamuru iki parçaya bölüp bir kısmını normal şekerle tatlandırabilirsiniz.

10 dakika daha kabarması için bırakıldıktan sonra 180 derecede ısıtılmış fırında 25 dakika kadar üzerleri kızarana dek pişirilir.

Servis önerisi:Custard sos

Afiyet olsun:))

17 yorum:

  1. merhaba, malzemelerde yumurta akı yazmıyor ama tarifte yumurta akı var. kaç tane kullanmamız gerekiyor acaba? teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Aklıma bunun tahİnlısı geldi :)) NE severdim ama... Aaah ah :(

    YanıtlaSil
  3. merhaba cevap yazarsanız çok sevinirim bende bir dukancıyım ve atak bitti seyirin 5. günündeyim ama kilom takıldı takıldı bu normalmi acaba ne zaman düzelir herşeye harfiyen uyuyorum.

    YanıtlaSil
  4. Simla Hn, toz maya ne kullanıyorsunuz, mahsuru yoksa yazar mısınız ltf?

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık Simla hanım çok lezzetli görünüyor. Afiyetle
    Bu arada size birşey sormak istiyorum. Öğlen tatilimde yürüyüş yaparken alışverişlerimi de hallediyorum. Bugün Migrosda Mlife'in şekersiz çikolatasını gördüm. Çok heyecanlandım ve hemen içeriğine baktım. Yağ oranı 5.5 (tabii bu yağ oranı paketin içindkeki 22 gramlık her bir stik içindi), şeker hiç yok. İçinde ise koruyucuların dışında kakao, kakao yağı ve tam yağlı süt var. Biz bunu seyir evresinde abartmadan sınırlı yiyecekler arasında tüketebilirmiyiz acaba?
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. erkmen dr.oetker'in mayasını kullanıyorum.

    funda kitabınızın seyir evresi kısmında bu konuyu detaylı okuyabilirsiniz.Beklenen bir durum.Sıkıntı yok.

    Dilek ne yazık ki uygun değil:)

    YanıtlaSil
  7. günaydın Simla Hanım

    Üzüldüm ama olsun. Bizde ödül günlerinde değerlendiririz değil mi? İlginize teşekkürler.

    Seviler.

    YanıtlaSil
  8. tarçınlı rulo ile alakası yok ama az önce android markette application ını görünce yazmadan edemedim :)
    farklı kalori hesaplamaları indirmiştim ama kalori hesabından pek anlamadığım için dukan arayışlarındaydım kiiiii sen çıktın karşıma :) her yerde sen ;)

    YanıtlaSil
  9. Bu tatlıyı Cinnabon adıyla satıyorlar yurtdışında, hatta 15 kilo almamda etkili olmuştur! Orada üzerine dekrem peynir ve pudra şekeriyle hazırlanan bir sos döküyorlar. En üstüne de karamel sos. Light krem peynir ve toz stevia ile beyaz sos, senin karamel sos tarifinle de topping yapılabilir :) Eline sağlık, bunun da Dukanını yaptın ya helal olsun

    YanıtlaSil
  10. Sekam ben 2aylik anneyim ve emziriyorum. Hamilelik doneminde asiri fazla kilo aldigim icin biran evel bi kilolarda kurtulmak istiyorum. Benim dukan kitabim var ama hic birsey anlamiyorum kafam cok karisiyor. Sizin bu konuyla ilgili paylastiginiz taziyi okudum ordandan pek o kadar anladigim soylenemez. Mesela sabah-ogle-aksam beker yiyebilirim bilemiyorum. Bircok kiziye bu konuda yardimci oldugunuzu gordum ve banada yardimci olursaniz cooook senirim. Simdiden cok tesekkurler. Cecabinizi sabirsizlikla bekliycem:)

    YanıtlaSil
  11. Sekam ben 2aylik anneyim ve emziriyorum. Hamilelik doneminde asiri fazla kilo aldigim icin biran evel bi kilolarda kurtulmak istiyorum. Benim dukan kitabim var ama hic birsey anlamiyorum kafam cok karisiyor. Sizin bu konuyla ilgili paylastiginiz taziyi okudum ordandan pek o kadar anladigim soylenemez. Mesela sabah-ogle-aksam beker yiyebilirim bilemiyorum. Bircok kiziye bu konuda yardimci oldugunuzu gordum ve banada yardimci olursaniz cooook senirim. Simdiden cok tesekkurler. Cecabinizi sabirsizlikla bekliycem:)

    YanıtlaSil
  12. merhaba simla, yaşını bilmediğimden isminle hitap ediyorum.
    16 eylülde 72 kilo ile dukana başladım. bugün sabah aç karnına tartıldığımda 68,9 geldim. nasıl iyi gidiyor muyum sence :)) arada ufak kaçamaklar oluyor malesef, hedef toplamda 6 kilo vermek, bayrama kadar 2 versem süperr olacak :) dün bir kek denedim tam olarak emin değilim dukana uygun olup olmadığı konusunda bu yüzden seninde fikrini almak istedim. zaman ayırıp blogumdan bakabilirsen sevinirim. teşekkürler, bol dukanlar :)

    kibele keyfi
    http://kibelekeyfi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. merhaba bişey sorcam bu diyette keçi boynuzu tüketebilirmiyiz acaba uygunsa bi sınır varmı

    YanıtlaSil
  15. ayrıca bişey daha var ben şimdi dukanı bırakıp normal bir diyete başlasam verdiğim kiloyu geri alırmıyım

    YanıtlaSil
  16. Simla hn. günaydın özelimi yazdığım için size mail attım cevaplarsanız sevinirim
    sevgiler

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips