sosyal ağlarda izleyin

29.5.13

SANDVİÇ EKMEĞİ

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Az malzemeyle kocaman bir sandviç ekmeği yapmak mümkün.Bu ekmekle ister sandviç ister hamburger isterseniz tost yapabilirsiniz.İsterseniz fazla yapıp dondurucuda saklayıp gerektiğinde kullanabilirsiniz.
Ben tavukburger yapmak için kullandım:)
Malzemeler aşağı yukarı pita ekmeği veya hamburger ekmeği'yle aynı.

MALZEMELER:
-1 yumurta
-1 yk yulaf kepeği
-2 yk yağsız yoğurt
-1 çimdik krem tartar(bu yoğun kabarma için gerekli.aktarlardan,baharatçılardan veya internet üzerinden temin edebilirsiniz.)
-1/2 çay kaşığı kabartma tozu

ekmeğin içi ıslak kalmıyor.gayet güzel pişiyor.
Yumurtanın akı ayrı bir cam kaba alınır.
Yumurta sarısı,yoğurt,kepek,kabartma tozu iyice karıştırılır.
Yumurtanın akına krem tartar eklenerek mikserle(şart) traş köpüğü kıvamı alana kadar çırpılır.
Diğer karışıma yavaş yavaş eklenerek alttan yukarı spatula ile karıştırılır.
Hamburger ekmeğibüyüklüğünde silikon fırın kabına veya yağlı kağıt serilmiş başka bir kaba aktarılır.
Önceden 150 derecede ısıtılmış fırında önce 10 dakika derece 180'e çıkarılarak 15dk.daha pişirilir.

Fırın kapağı aralık bırakılarak fırın içinde ılınmaya bırakılır.

12 yorum:

  1. Bu yulaf ekmekleri direk yagli kagitli tepsiyemi dokelim yoksa yumurta cemberi veya firin kabimi olmali???

    YanıtlaSil
  2. mükemmel bir ekmek teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. merhaba simla hanım,

    tarifleriniz için teşekkürler, bu malzemelerden kaç adet çıkıyor,

    selamlar,
    kibele keyfi

    YanıtlaSil
  4. 1 adet kocaman hamburger ekmeği çıkıyor.küçük muffin kalıpları kullanırsan daha fazla çıkar:)

    YanıtlaSil
  5. simla hanım nereden soracağımı bilmediğim için burdan yazıyorum.ekmek gibi gıdaları tutturamıyorum kabarmıyor kaçtane denediysem çöpü boyladı. tarifleri aynen uyguluyorum ama kabarmıyorlar.fırından kaynaklanıyor olabilirmi.ben mini fırın kullanıyorum.siz nasıl bir fırın kullanıyorsunuz.turbo filanmı.turbo börekçimi fırın alsammı acaba

    YanıtlaSil
  6. Nagihan
    Selam simla tarifi minik silikon kaplarda yaptım pek ümitli değildim ama güzel oldu.afiyetle yedim..çok bereketli değil ama kabarması güzel yumuşak bir ekmekçik oldu... Hatta baharatlarla da güzel olabilir...

    YanıtlaSil
  7. Ekmekler piserken cok guzel kabardilar. Sogumasi icin firinda biraktim ama soguyunca tamamen sonmus ekmekler. Ayrica icleri cig kalmis tutturamadim yine :(

    YanıtlaSil
  8. Kabartma tozu olmaz mı tartar yerine :/

    YanıtlaSil
  9. Sibel tuna. 3 haftadır diyetteyim ilk defa kahvaltıda karnımın doyduğunu hissettim çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Simla Hanım ben yıllardır diyet yapıyorum ama bi türlü hızlı bi şekilde kilo veremedim. Dukan diyetini ilk çıktığında denedim 17 kilo verdim. Ama çabuk pes ettim çünkü böyle güzel tarifler yoktu. Şimdi sizin sayenizde aç kalmadan sıkılmadan devam ediyorum. On günde 6 kilo verdim. Emeğinize saygı duyuyorum ve size çok teşekkür ediyorum. İsmim elif :)

    YanıtlaSil
  11. Olmuyor bu ekmek delircem... ne çikolatam tuttu ne bu... :(((( cikolatam hatta kek gibi oldu... simla hanımin elinde bir şeyler var kesin :)

    YanıtlaSil
  12. Simla Hanım merhaba,

    Benım lezzet konusunda değil ama görünüm ve yumusaklık konusunda sıkıntılarım var tarıfı doğru yaptığımı var sayarsak ıkı sey konusunda emın olmak ıcın soruyorum.

    1. Fırında acana alt/ust kısmnı mı yoksa alt/ust turbo kısmınımı tercıh edıyorsunuz.
    2. Ben kek kalıbında ve yaglı kagıtla yaptım acaba kullandıgım malzeme mı yanlıs.?

    Hamburger ıcın oluyorum suan da eger cevap verırsenız agzımın tadıyla yemeyı planlıyorum. cok tesekkurler sımdıden...:)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips