sosyal ağlarda izleyin

31.5.13

PİZZA

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
 Pizza normalde çok da tercih ettiğim bir yiyecek değil aslında.Belki de bu yüzden yüzlerce tarif arasında sıra ancak pizzaya geldi:)
Takipçileri İlkay'ın ve Eda'nın nefis pizzalarını denemişlerdir çoktan.Bu da benim versiyonum olsun:))

 MALZEMELER:
-2 yk yulaf kepeği karışımı(tık-tık)
-1 yumurta akı
-1/2 çay bardağı su
-çok az tuz
-1 çay kaşığı kabartma tozu

Üzerine;
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates rendesi
toz sarımsak
kekik
1 kırmızı biber
1 çarliston biber
2 mantar
4-5 çeri domates
2 dilim hindi füme
yağsız civil peyniri
30gr < %7 yağlı light kaşar(tolere gıda)

Hamur malzemeleri iyice çırpılır ve ısıtılmış tavaya dökülüp altı kısılır.

Sebzeler ve diğer malzemeler arzu edilen şekilde kesilir.
Domates rendesi,biber salçası,kekik,toz sarımsak ve çok az tuza 1-2 yk su eklenerek karıştırılır.

Altı kızaran pizza tabanı pişmemiş kısmı üste gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alınır.(ben fırına girebilen tava kullandığım için ayrıca tepsiye almadım.)
Domates sosu üzerine yayılır.Light kaşar dışındaki tüm malzemeler hamur üzerine paylaştırılır.
Kenarlarına sarımsak tozu serpilir ve 180 derecede ısınmış fırına konur.Kızarana kadar yaklaşık 15dk kadar pişirilir.En son kaşar ilave edilip erimesi için birkaç dakika daha fırınlanır.

Afiyet olsun.

16 yorum:

  1. Simlacım merhaba,
    bir süredir dikkat ettin mi bilmiyorum ama marketlerde artık yulaf kepeği galeta karışımı yerine yulaf kepeği karışımı şeklinde bir ürün satılıyor. Acaba yulaf kepeği galeta karışımının adı bu şekilde mi değiştirildi acaba, bir bilgin var mı? Artık bu ürünü mü alacağız galeta karşımı olarak?

    YanıtlaSil
  2. merhaba:)
    evet aynı ürün.galeta kelimesi kafa karıştırdığından paketi yenilediler.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,

    Yağsız civil peynirinin markası nedir acaba ben hiç bir markette bulamadım.Bulduklarım baya yağlı ürünlerdi.

    YanıtlaSil
  5. merhaba,
    ben erzurum'dan leben marka getirtiyorum.kendi internet sitesinden alıyorum.istanbul'da açık satılıyor o yüzden yağ oranına bakmak mümkün olmuyor.bazı peynircilerde ceçil olarak da satılıyor.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim.

    1 kg lık vakumlu poşetlerinden Hemen siparişimizi verdik. yağ oranı %0,20 yazıyor:)

    YanıtlaSil
  7. afiyet olsun:)yalnız paketi açtıktan sonra mutlaka birkaç kez sudan geçirip dolapta da su içinde sakla.salamura olduğundan aşırı tuzlu.tuzu akıtmadan yemek mümkün olmadığı gibi ödem de yapar.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Simla Hanım face de ki tarifleri incelerdim de mısır unu serbest mi acaba? Bi çok tarifte kullanılmış. bir de tavuk taşlık yiyebileceğimiz sakatatlar arasında mı?

    YanıtlaSil
  10. normalde az tuzlu yediğim için gerçekten zehir gibi geldi..suya koymak mantıklı.
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. meraba simla hanim,shirataki noodle aldim,sabirsizlikla tarif bekliyorum :))

    YanıtlaSil
  12. Gamze mısır unu kitapta yanlış tercüme edildiğinden başlarda kullandık ancak sonra koçlardan mısır ununun değil nişastasının uygun olduğunu öğrenince bıraktık yemeyi.uygun değil yani.ben de gördükçe düzeltmeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  13. kezban bir süre paylaşımlara ara verdim.inşallah yakında:)

    YanıtlaSil
  14. merhabalar....

    ben bu dieti esim icin yapyorum ve cok iyi gidyor bu sayfa acaip yardimci oldu bunun icin cok tesekur ederim.... Su an Seyir deyiz ve bugun esime pizza yapmayi dusunyorum ancak yulaf kepegi sabah kahvaltida iki parca dukan tost yedi yani 2 kasik hakini kulandi bu pizza yi aksam yaparsam toplam 4 kasik yulaf yemis olacak olur mu????

    Selamlar Didem

    YanıtlaSil
  15. Didem merhaba,
    teşekkürler:)
    seyirde tolere gıda hakkından 1 kaşık fazladan kepek yenebilir ama günlük kepek limitini aşmak duraklamaya yol acabilir.

    YanıtlaSil
  16. mayalı ekmek tarifinizle yaptım mükemmel oldu :) siz olmasanız biz ne yapardık <3

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips