sosyal ağlarda izleyin

4.3.13

SEBZELİ FIRIN KÖFTE

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Her sulu yemek yapışımda Dukan'ı Türk yemekleriyle yapabildiğimiz için şanslı olduğumuzu düşünüyorum.Şahsen tencere yemeklerimiz olmasa benim diyeti sürdürmem çok zordu:)Üstelik tencere yemekleri yağsız bile olsa son derece lezzetlidir ve tüm aile beraber yiyebilirsiniz.

Bu tür sebzeli yemeklerde eskiden bolca patates kullanırdık;şimdi ise başrolde kereviz var.Kerevize karşı önyargınız varsa bile böyle bir tarifte şans vermenizi tavsiye ederim.Yemekleri inanılmaz zenginleştirdiğini düşünüyorum.

MALZEMELER:
-500 gr yağsız dana kıyma
-1 küçük soğan
-çeyrek demet maydanoz
-2 orta boy kereviz
-2 havuç
-3 çarliston biber
-2 kapya biber
-1 su bardağı domates rendesi(veya 1-2 yemek kaşığı katkısız salça)
-karabiber,kırmızı biber,kimyon,köfte baharı,toz sarımsak

Kıyma ince kıyılmış soğan,maydanoz ve baharatlarla iyice yoğrulur.Dolapta bira dinlendirilir.
Kıymadan ceviz büyüklüğünde köfteler hazırlanıp,yassılaştırılarak yağsız tavada kızartılır.
Köfteler alındıktan sonra aynı tavaya domates rendesi alınarak çok az tuzve 1 bardak su  ilavesiyle biraz pişirilir.
Tüm sebzeler güzelce yıkanır,ayıklanır .Kereviz ve havuçlar orta kalınlıkta kesilir.
Kerevizler fırın kabının dibine dizilir.Üzerine kızarmış köfteler,havuç ve uzun doğranmış biberler yerleştirilir.
Üzerlerine domates sosu dökülerek alimunyum folyo ile kapatılır.(folyonun yiyeceklere değmediğinden emin olun,yoksa yağlı kağıt tercih edin.)
200 derecede yaklaşık 30dakika pişirip ,10 dakika kadar da üzerini açıp biberlerin kızarmasını sağlayın.

Afiyet olsun:)



8 yorum:

  1. akşamki yemeğim. teşekkürler tarif için. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Merabalar ben ayse, 3 kg fazlaligim icin 1 gun atak (500 gr kayip )ve 1 haftadir 2/0 seyir uyguluyorum. Araya regl donemim girdi daha bitmedi kg veremedim bu sekilde devam etsem yavasta olsa kg verebilir miyim ? Yardimci olursaniz sevinirim. 2/0 uygulamasi benim icin cok uygun ve bunu uygulamak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bir diyet yemegi can sikici degil ve saglikli,doyurucu.Elinize saglik bende
      bu Tür yapiyorum.diger sebzelerlede zenginlestirilebilir:kabak ve patlican önceden tostta pisirilerek.
      Sevgiler Sule

      Sil
  3. Simla Hanım merhaba,
    Size ne kadar teşekkür etsem az .Sayenizde diyetim o kadar keyifli bir hale geldi ki,tekrar tekrar teşekkürler.Adeta kamu hizmeti yapıyorsunuz.Bugün 21. günüm ve 4,5 kg gitti bile.Bloğunuzun neredeyse tamamını okudum ama kazandibi tarifi göremedim.Benim mi gözümden kaçtı acaba?Sizden Dukan'a uygun kazandibi tarifi almak istiyorum.Fırsat bulup yanıt verirseniz çok sevinirim.
    Sevgiler
    Emel

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler:)
    tavuk göğsü kazandibi olarak arama butonundan ulaşabilirsin.

    YanıtlaSil
  5. simla hanım delirmek uzereyim hiç biyerde bulamıyorum cevabını sutasın light peyniri yuzde yedi yaglıymıs ama yuzde ikiye kadar olabilir ancak demiştiniz ben yanliş mi yaptm bu zamana kadar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef uygun değil ela:)
      zararın neresinden dönersen kardır.

      Sil
  6. simlahanim tskkrlr ben 4ay evvel yaptimseyir evresinde biraktim simdi yeniden baslaya bilirmiyim saglik acisindan zarari olurmu

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips