sosyal ağlarda izleyin

2.3.13

POŞE YUMURTA



EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

Beyazı tam pişmiş sarısı ise akışkan nefis bir yumurtaya çok az kişi hayır diyebilir sanırım:)

Fincanda yumurta gibi bu yöntem de istenen kıvamda yumurta yemek isteyenler için ideal.Poşe tekniği yağsız pişirme için ideal bir yöntem olduğundan Dukan'a son derece uygun.

Suda pişirme anlamına gelen poşe, pişerken dağılma riski olan balık ve meyveler için de kullanılabiliyor.
Özellikle yağlı balıklardan somon için güzel bir pişirme tekniği.

Yapılışı oldukça kolay gibi gözükse de birkaç püf noktasına uymadan yapıldığında istenen sonucu almak mümkün değil.Yumurtanın suda dağılmaması için,
-Yumurtanın taze olmasına dikkat edin.Hafifçe salladığınızda içi sallanmıyorsa tazedir.
-Tencerenizi pişireceğiniz yumurta adetine göre pişerken birbirlerine değmeyecek genişlikte seçin.
-Su kaynadıktan sonra altı iyice kısılıp fokurdamamasını sağlayın.
-Suya mutlaka sirke ve tuz ekleyin.
-Yumurtayı direk suya değil önce başka bir kaseye kırıp suya yakın mesafeden bırakın.


Poşe yumurtayı sarımsaklı yoğurtla çılbır olarak,ıspanak gibi sebze sotelerin üzerinde,sandviçlerinizde kullanabileceğiniz gibi sadece kahvaltıda da yiyebilirsiniz.




Tencereye 3 parmak yüksekliğinde su konur ve kaynatılır.Su kaynadığında 2 yk sirke ve 1 tutam tuz eklenip karıştırılır.Ateş kısılır ve suyun fokurdamaması sağlanır.
Yumurta önce bir kaseye kırılır ve nazikçe suyun içine kaydırılır.beyazının dağılmaması ve düzgün görünümde olması için kevgirle yavaş yavaş kendi  çevresinde döndürülür.Dışı tamamen opak hale gelene dek(yaklaşık 3 dk.)pişirilir.
Kevgirle alınarak arzu edilen şekilde servis edilir.(Sulu kalmaması için önce bir kağıt havluya alıp sonra servis edebilirsiniz.)

Afiyet olsun.

15 yorum:

  1. Çılbır diye geçerdi, yemek kitaplarında . Geçmişte Annemlere ilk yaptığım yemeklerden biri sayılır.Üzerine sarımsaklı yoğurt ve kırmızı biber ekerdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ve ben de çoook severim üzerine günlük yağ hakkımızla kırmızı biberli sos yapmak da lezzet katar :)

      Sil
    2. yoğurtlu olunca çılbır oluyor.sadesi poşe:)

      Sil
  2. Simla, sabah kahvaltıya deneyeceğim...
    Görüntü nefis, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Aaaaah Simlaaa akışkan kremalı ay pardon sarılı yumurya yersem ekmek banmak zorunda kalırım.Yulaf kepeğini ban deme,aynı şey olmuyor:) Bu yöntemi ödüllerde yaparım:) Eline sağlık becerikli bayan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güçlendirmede tam tahıllı ekmekle de yapabilirsin:)

      Sil
  4. Daha dün "Dukana başladığımdan beri çılbır yapıyorum ama parça pinçik oluyor. Kesin bende bir sorun var" diye hayıflanırken bir de ne göreyim?:))) Az önce pazar kahvaltımızı süsledi güzel görüntüsüyle tarifin Simla. Eşime havamı attım:) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. aslında yumurtayı poşe etme yöntemiyle pişirmek,benmarieyle olur,bu çılbır oluyor.Yani benim aşçılık kursunda öğrendiğim bu :) poşe yöntemiyle pişirilen bir de baharatlısı var,o da İngiliz usulü oluyor ;)paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kalsa suda yumurta diyecektim.lakin google'a sorunca poşe dedi.ben de onun yalancısıyım:D

      Sil
    2. Aslında, bain-marie ile poşe olmaz. Bir gıdanın; kaynamayan, hafifçe fokurdayan sıcak su içinde, su ile temas halinde pişirilmesine poşe denir. Bain-marie'de su ile temas olmayacağı için poşe değildir.

      Sil
  6. mrb ben dukan diyetini araştırıken sizi buldum birr haftadır bir çok tarifinizi yazınızı okudum ve tabi ki dukana başladım 6 gün ataktan sonra bugun seyirin ilk günü,dukanın kitabını da okudum ama bazı seyleri net anlayamadım mesela bugün benim sebze protein günüm her öğünde ikisinden de yemek zorunda mıyım diyelim karnabahar yemeği yaptım illa içinde kıyma mı olması gerek ya da yanında bir kase yoğurt mu yemeliyim.sebzemi yiyip daha sonraki bir öğünde portein yesem olmuyormu
    (not:bu arada 6 günde 3.8 kg verdim çok mutluyum dukana daha önce başlamadığım için pişmanım)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başak merhaba,
      ps günlerinde sebze yanında protein tüketmek hem yavaş sindirileceği hem de tok tutacağı için önerilir.sebzeleri etli pişirmek veya et yanında sebze tüketmek daha iyi.gün içinde alacağın protein ne kadar çok olursa zayıflamaya katkısı o kadar çok olur.fakat süt ürünlerinden ziyade et grubuna ağırlık vermek lazım.
      eğer vitamin eksikliğine bağlı yorgunluk vs.gibi belirtiler hissediyorsan sebzeyi çoğaltabilirsin.

      Sil
  7. Neredeyse tüm tariflerinizi denedim ve başarısız olduğum yok ama bu en basit görünen poşeyi yapamadım, dağılıyor...
    Ayrıca size özelden mesaj yazdım ikinci kez, umarım görür ve yanıt verirsiniz.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel oldu :) özellikle eşim bayıldı
    tarifler için teşekkürler

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips