sosyal ağlarda izleyin

18.3.13

KAKAOLU İRMİK* TATLISI

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
 İrmik tatlısı ancak içinde irmik yok:)İrmikle yapmak için güçlendirmenin nişasta öğününü veya ödülü beklemelisiniz.Bu hali ise bana göre kepeği yiyebilmenin en iyi yollarından biri:)

Daha önce de irmik tatlısı yapmıştım biliyorsunuz.Piştiğinde oldukça sulu oluyor fakat buzdolabında 1 gece beklediğinde harika bir kıvam alıyor.Bu kez zebra deseni verebilmek için öncesinde biraz katı olmalıydı.O yüzden nişasta da kullandım.Eğer nişasta kullanmak istemiyorsanız desenli yapmak zorunda değilsiniz.Gelişigüzel kalıba dökebilirsiniz.İdeal kıvam için en az 8 saat dolapta bekletmeniz gerektiğini unutmayın.

Malzeme miktarını azaltabilirsiniz.Ben büyük kalıp kullandığım için miktarlar da fazla.

 MALZEMELER:
-4 su bardağı yağsız süt
-4 yk yulaf kepeği(60gr.)
-1 yk mısır nişastası
-1 yk toz jelatin
-3 yk toz tatlandırıcı
-1 yk kakao
-6-8 damla vanilya aroması

Jelatin 6-7 kaşık su ile ıslatılarak şişmesi için bekletilir.
Süt soğukken kepek ve nişasta ilave edilerek karıştırılır ve ateşe alınır.
Sürekli karıştırılarak kıvam alana dek pişirilir.
Ateşten alınıp jelatin eklenerek iyice erimesi için karıştırılır.
Aroma ve tatlandırıcı eklenip karıştırılır.
Karışım ikiye bölünerek yarısına kakao eklenir.

Karışımlar bitene dek kalıba üstüste sırasıyla birer kepçe dökülür.

Buzdolabında tercihen 1 gece bekletilerek kalıptan çıkarılır ve servis edilir.

Afiyet olsun.

21 yorum:

  1. slm bende dukana başladım 5 kilo verdim bir ayda ama jelatin ve süt tozu bulmadım nereden temın edebilirm acaba yardımcı olursanız sevinirim..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, daha önceki irmik tatlınızı yapmıştım fakat içinde jelatin olan hiç bir tatlıyı yiyemiyorum :( tadı değişsin diye 1 şişe vanilya boşaltıyorum, portakal limon kabuğu koyuyorum hatta damla sakızı koydum yinede olmadı yapıp çöpe gidiyor... acaba jelatinden başka kıvam vermek için birşey kullanabilir miyim?

    YanıtlaSil
  3. Simlaaaaa acil yardım lütfen!!! Cok sulu oldu,jelatinide eklememe rağmen çorba gibi! Soguyunca katilasirmiki?

    YanıtlaSil
  4. evet sinem,dediğim gibi en az 8 saat lazım.

    YanıtlaSil
  5. slm simla hanım jelatin ve süt tozu nerden temin edebilirim acaba

    YanıtlaSil
  6. slm simla hanım jelatin ve süt tozu nerden temin edebilirim acaba

    YanıtlaSil
  7. slm simla hanım jelatin ve süt tozu nerden temin edebilirim acaba

    YanıtlaSil
  8. gülden,
    agar agar da kullanılabilir.ancak ben hiç denemediğim için tadını bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  9. merhaba ,toz jelatini ben Istanbul`dan pasta malzemeleri satan bir yerden getirtmistim...

    Bu harika bir tatli hem görüntüsü hem icerigi,vede ayni irmik gibi duruyor,hemen not ediyorum,burda her cesit toz yulaf var,bugdaydan vede digerlerinden,tesekkürler!

    YanıtlaSil
  10. çok teşekkürler terazi kızı sorucam pastanelere bende deniyecem bu tarifi 1 ayda 10 kilo verdim ve dukanı bırakmayı düşünmüyorum..

    YanıtlaSil
  11. Ya arkadaslar nasıl verdiniz o kadar kiloyu anlamıyorum bugün 16 gün oldu başlayalı ben daha 2 kilo veremedim. Sorun nerde sizce ???

    YanıtlaSil
  12. Nida hnm özellikle size soruyorum az kilo değil massallah 10 kilo neler yaPtiniz diyet boyunca ? Yada en önemli kaçırmamam gereken ne. Bu arada kitaba bağlı gidiyorum ama olmuyor :( . Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  13. Nida hnm özellikle size soruyorum az kilo değil massallah 10 kilo neler yaPtiniz diyet boyunca ? Yada en önemli kaçırmamam gereken ne. Bu arada kitaba bağlı gidiyorum ama olmuyor :( . Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  14. Nida hnm özellikle size soruyorum az kilo değil massallah 10 kilo neler yaPtiniz diyet boyunca ? Yada en önemli kaçırmamam gereken ne. Bu arada kitaba bağlı gidiyorum ama olmuyor :( . Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  15. slm arkadaşlar bende diyete bağlı gittim asla kacamak yapmıyorum 3 güne bir sadece p alıyorum ve bu verdım klo en son aldım kilolardı cabık gitti asıl diyet şimdi başlıyor benım için bundan sonrası zor gidicek dıye düşünüyorum şöle diyeyım sebze serbest dıye aşırıya kaçmadım domatesin şekerini hesap ettim....

    YanıtlaSil
  16. mrb simla ben elif ceyda 120 kilodan 80 kiloya düşmek istiyorum 7 gün atak yaptım 2.5 kilo verdim seyiri 5/5 yapıyorum şuan il seyir dönemi ps nin 4. günü ben günde 2-3 su bardağı yarım yağlı süt 1 yumurta 2-3 kase yoğurt yiyorum sütün içine tatlandırıcı koyuyorum ve 4 dilim falan hindi salam yiyorum akşamlarıda genelde fırında kanat yiyorum yorumlara bakılınca verdiğim kio çok az gibi sence neree yanlş yapıyorum

    YanıtlaSil
  17. simla hnm tarifleriniz gerçekten çok güzel diyetimize renk katıyorlar
    benim size bikaç sorum olucaktı
    1)migroslarda satılan perlege marka şekersiz çikolata
    2)sarelle şekersiz kakaolu fındık ezmesi dukana uygun mu
    bir de doğalsanın yulaf kepeği galeta karışımını saf yulaf kepeği gibi günlük olarak gönül rahatlığıyla kullanabilir miyiz yoksa günlük kullanımda yulaf kepeği kullanıp arada bu karışımı kullanmak mı iyi olur
    şimdiden çok tşkler

    YanıtlaSil
  18. ceyda merhaba,
    öncelikle kanat izinli değil,ayrıca proteinleri süt ürünleri yerine etten almaya çalışmalısın.günde 1 lt'den fazla süt ve süt ürünü duraklama yapabilir çünkü karbonhidrat oranı da yüksektir.
    tüm blogdaki yazıları oku lütfen.kitap dışında dapek çok ipucu bulacaksın.

    YanıtlaSil
  19. ceren teşekkürler;
    hazır hiçbir ürün uygun değil bizim için.
    galeta karışımı da hergün yenebilir.sorun olacak bir içeriği yok.

    YanıtlaSil
  20. simla hanım ben güçendirme evresindeyim k flakesin sade halini aldım buğday pirinçli olanı sizce kullanmamın bir zararı olrmu acaabaa ?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips