sosyal ağlarda izleyin

20.3.13

AKÇAABAT KÖFTE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Akçaabat köftenin orijinaline tadını veren özel yetiştirilmiş danadan elde edilmiş kıyma ve içine eklenen çeşitli sakatat yağları olsa da, yağsız kıyma ve sarmısakla da çok lezzetli bir köfte olduğu aşikar:)Lezzetli olması için sağlıksız olması gerekmiyor her zamanki gibi:)


MALZEMELER:
-500 gr yağsız dana kıyma
-çeyrek küçük soğan
-4 diş sarmısak
-az tuz

Soğan ve sarmısak rondodan geçirilir.
Kıyma önce tuzla iyice yoğrulur ve rondodaki soğan ve sarmkısaklara eklenerek iyice çekilir.Buzdolabında biraz dinlendirildikten sonra tekrar çekilir.Streç film üzerine alınan karışım rulo şekil verilerek buzlukta çok az katılaşması sağlanır.(çok dondurmayın ,amacımız düzgün yuvarlaklar kesebilmek)
Kesilen köfteler yağsız tavada önlü arkalı kızartılır.

Afiyet olsun:)






8 yorum:

  1. Simla hanım merhabalar, tarifinize farklı bir bakış açısı eklemek isterim. Akçaabat köftese soğan bulunmaz ve karabiber içindeki tek baharattır.

    YanıtlaSil
  2. biliyorum dlkdlk:)
    normalde ekmek de bulunur içinde ama ben yağsız kıyma kullandığımzı için soğanın neminden faydalanmak istedim:)

    YanıtlaSil
  3. Slm simla sorularıma cevap yazmasanda sormak istiyorum hardal serbestmi değilse neden? Köfte güzel gözüküyor yarın denicem

    YanıtlaSil
  4. deniz merhaba,
    sorularını gördüm hatta yanıtladım fakat bazı konuların yorum bölümleri çok dolu olduğundan kapasite yetmiyor.dolayısıyla görüntülenmiyor yanıtlar.acil soruları facebook sayfamın duvarından sorabilirsin.

    dijon hardalı kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler sitemim için özür :)

    YanıtlaSil
  6. Buradaki çekmek ne demek çok anlayamadım. Eğer kıyma makinesiyse bizde yok. Onsuz olur mU?

    YanıtlaSil
  7. Ben kofteleri tost makinasina koyup kapatiyorum harika oluyor hem yagi suzuluyor hemde izgara tadi oluyor tabii yaninada salata..afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips