sosyal ağlarda izleyin

16.3.13

ISLAK KURABİYE

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Bu tarifi bekleyenler olduğu için hızlıca tarife geçiyorum:))

MALZEMELER:
-4 yk yulaf kepeği(yani 60gr.ölçüyü özellikle verdim çünkü bazı kaşıklar yanıltıcı oluyor.15gr kepek tepeleme 1 kaşık kepek oluyor.tartarak koyarsanız kıvam için daha iyi olacaktır.)
-4 yk süttozu
-1 orta boy yumurta
-1 yk yağsız yoğurt
-1 yk toz tatlandırıcı
-2 tatlı kaşığı kakao
-1/2 paket kabartma tozu(kenton çok iyi kabartıyor aklınızda olsun.)
-5-6 damla tereyağ aroması

Şerbeti için;
-1 su bardağı yağsız süt
-1 yk toz tatlandırıcı
-4-5 damla vanilya aroması

fırın 180 derecede ısıtılır.
Kepek,süttozu,tatlandırıcı,kakao ve kabartma tozu karıştırılır.Yumurta ve yoğurt ilave edilerek koyu kıvamlı bir hamur olana dek karıştırılır.(yoğurdun miktarını kıvamın koyuluğuna göre ayarlamak için önce tepeleme kaşık koymayın.çok kuru olursa arttırabilirsiniz.)

Ellerinizi ıslatarak karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar hazırlayarak yağlı kağıt serilmiş fırına dizin./cıvık bir hamur ama ıslak elle toparlanıyor.)Kurabiyeler kabarana dek yaklaşık 15 dakika pişirin.

Süt,tatlandırıcı ve aromayı karıştırın.Sıcak kurabiyeleri süte batırıp çıkararak iyice sütü emmelerini sağlayın.
(yeterince ıslanmazlarsa tekrar edin.daha şerbetli seviyorsanız kalan sütü üzerlerine döküp bekletebilirsiniz.)

Afiyet olsun.

37 yorum:

  1. Çok güzel kurabiyeler, tarif için teşekkürler bana da beklerim sevgiler ,

    YanıtlaSil
  2. Ben bunu hemen yapar,afiyetlede yerimkiiiii ;) tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. Çok lezzetli görünüyor :) Bayılırım kakaolu kurabiyeye. Ellerine sağlık Simla.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. 1 yk 15 gr dan fazla oluyor ya bende ölçü küreği var simla hanım mutfak tartısı olmayınca tartamadım da su bardağıyla ne kadar yapıyor 60 gr ? hatta ben 2 ölçü yapıcam 120 gr su bardağından kaç parmak eksik ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 yk 15grdan fazla olmuyor aksine bazi kasiklarda az oluyor demek istedim.tepeleme 1 kasik 15gr geliyor.
      30 gr 1 aida boy cay bardagindan 1 parmak eksik oluyor benim tartimla.

      Sil
  6. Merhaba,

    Tereyağ aromasını nereden bulabilirim acaba? Vanilya, limon, rom buldum ama tereyağ bulamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasta malzemeleri satan yerlerde ve sitelerde oluyor.ben gurmenetten aliyorum.

      Sil
  7. Bende yaptım,fekat çatlamadı :) lastik gibi oldu.aynen tarifi uyguladım,neden boyle oldu sizce?? :(

    YanıtlaSil
  8. fırından kaynaklı sanırım.kabarmaya fırsat bulamadan pişmiş olabilirler.
    sütte beklet istersen.

    YanıtlaSil
  9. dukanning sayfanızda bir problem mi var.Sadece 11 şubattaki paylaşım görünüyor.Yeni yüklemeler yer almıyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Düşük ısıdami pişirmeye basliyim,ne önerirsiniz?firinim Bosch mini fırın.mesela önce 120 derece civarı ısıtsam kabarinca tarifteki ayara getirsem,ise yararmi? Ne dersiniz? Kenton kab.tozu bile aldım yani o derece ne deniyorsa aynen uyguladım :(

    YanıtlaSil
  11. Sinem 150 ile başlayıp sonra arttır istersen.

    Meltem dukaning burası gibi değil ancak anket geldikçe güncelleyebiliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Simla hanım selamlar, bu olcuden kac kurabiye elde ettiniz? Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,
    Benim kurabiyelerim fotoğrafda ki çatlamadı ama yine de bir şahane oldu elinize tarifi bulan aklınıza sağlık nefis nefis :)

    YanıtlaSil
  14. Bahar 10 adet çıktı.

    zeynep afiyet olsun.bir benimkiler çatladı sanırım.yapan kimseninki çatlamamış:)

    YanıtlaSil
  15. Simla, Hn., neyse bu sefer de başardım tarifnizi. Harfiyen uydum:) yalnız kakaoyu çok seven biri olarak kurabiyeler piştikten sonra ıslattığımız süt içindeki vanilya aroması bana fazla geldi, kakao tadını çok bastırmıştı, biraz da yapay bir tat gibi geliyor bana bu vanilya aroması, acaba rom aroması kullansam daha çok kakao tadı gelir mi diye düşündüm, ne dersiniz? Bir de pişman oldum ki bu güzel kurabiyeleri ıslatmadan bir ısırık almadım diye, ıslatmadan da yesek? (üzerleri çatladı ama çatlayınca ben çok sevdim:))

    YanıtlaSil
  16. simla hanım yaptım. çokta güzel oldu. yalnız biz kaçamak yapıp biraz fazla yiyoruz böyle şeyler yapınca. çok kilo veremezsem sizin yüzünüzden olacak. şakaaaaaa iyiki varsınız. (ben şu puanlı yaşpastayıda sürekli yapan ayşeyim. benden kurtuluşunuz yok anlayacağınız) :))))

    YanıtlaSil
  17. :))ayse her zaman beklerim yorumlarını ne demek:)

    YanıtlaSil
  18. merhabalar ;
    ben bu kurabiyenizi aynı tarife uygun olarak yaptım ama hiç güzel olmadılar, lastik gibi oldular :(

    YanıtlaSil
  19. Simla yine çok güzel bir tarif. Canım şerbetli tatlı istiyordu harika oldu diyebilirim. Görünümü senin yaptığın kadar güzel durmasa da... Çatladı, biraz ince oldu sanki :) ama lezzetine diyecek hiçbir şey yok enfesss :))) Tarifine sağlık :)

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Simla hanım, 1ay önce (sizin blogunuz sayesinde) bu diyete başladım.Şu ıslak kurabiye tarifiniz hayatımı kurtardı dersem inanın abartmış olmam.Zevkle kurabiyelerimi yiyorum harikalar(üstelik ben iyi yemek yapamam tabi tariflerinizle tanışmadan önce)iyiki varsınız.

    YanıtlaSil
  22. ben aromasız deniyorum fakat güzel bir tat elde edemiyorum hiç bir tatlıda aroma bu denli çok mu önemli? ben bulamadım aromada cevap verirseniz memnun olurum:)

    YanıtlaSil
  23. Dukan tarifleri içinde beni en çok mutlu eden bu oldu çok teşekkürler :) Diyet yapmayan ev halkı benden daha çok yedi. Ben bunu diyette değilken bile yerim ki :)

    YanıtlaSil
  24. Merhaba, tariflerinizi beğenerek uyguluyorum ama genelde tam kaba dökmüşken ya sütünü ya yumurtasını koymadığımı fark ediyorum :) neyse ki sonuç daha hiç felaket olmadı. bu tarifi ise ilk defa her şeyi aynı yapıp sadece aromaya rom koyarak değiştirip uyguladım, çok tatsız geldi bana. tatlılarla haşır neşirim, takitaform60 kullanıyorum tatlandırıcı olarak ondan da memnunum ama niyese bu çok tatsız ve kuru geldi ki ıslak olduğu için seçmiştim bu tarifi. yapcak bişey yok ya neyse kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  25. Merhaba ben yasemin
    Sivi tatlandirici kullansam nasil olur acaba ?

    YanıtlaSil
  26. Bir ben mi kabiliyetsizim anlamadım ki, felaket bir şey oldu bu hamur, ölçüleri aynen uyguladım ama önce çok cıvık oldu, sonra iki yemek kaşığı daha yulaf kepeği ekledim, kaba kaşığa yapışıp kaldı, bırakın şekil vermeyi, kaşıkla bile alıp tepsiye koyamadım. saçma sapan bir şey oldu yani.

    YanıtlaSil
  27. dün akşam büyük bir hevesle yaptım 2 tane yedim yemez olaydım !! bütün gece mide bulantısı çektim..simla acaba tereyağ ve vanilya aroması mı ağır geldi normalde kakao yu çok severim ama asla tadını alamadım..damak tadıma uygun bir kurabiye tarifi arıyorumm acil yardımm:(((((((

    YanıtlaSil
  28. selm süt tozu büyük marketlerden kalkmış içinde bi madde bulunmuş onun yerine ne koymalıyım

    YanıtlaSil
  29. Merhaba simla hanım,
    bu tarifi yapacağım ama tereyağ aromasını bir türlü bulamadım, o olmadan yapsam sorun olur mu ki?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips