sosyal ağlarda izleyin

9.2.13

YULAF KEPEĞİ GEVREĞİ

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Kahvaltılık gevrekler vakti olmayanlar için en pratik seçimler.Piyasada birçok çeşidi olsa da hiçbiri bizim için uygun değil ne yazık ki.

Bu gevrekler gerçekten çok güzel oldu.O kadar çıtır oldular ki süt koymadan bile bisküvi olarak yenebilir.(hatta tuzlu ve baharatlı olarak yapıp cips niyetine de yiyebilirsiniz.)

Ben tek porsiyonluk olarak yaptım.Kocaman bir kase dolusu oldu.Bolca yapıp porsiyonlara bölerek elinizin altında hızlı öğün olarak bulundurabilirsiniz.

Özellikle çalışanların çok işine yarayacak eminim.Tarif ise o kadar basit ki şimdiye dek kepekle hiçbir tarifi tutturamamış olanlarınız bile kolaylıkla yapabilir.

Bu tarifte yulaf kepeği karışımı kullandığım için seyirden itibaren uygun.Bir deneme de normal kepekle yapmayı düşünüyorum.Beğenirsem yayınlarım:)

MALZEMELER:
-3 YK doğalsan yulaf kepeği karışımı
-1 çay bardağı su(küçük boy)
-1 yk toz tatlandırıcı
-1/2 tatlı kaşığı tarçın

Tüm malzemeyi iyice karıştırarak bulamaç haline getirin.Yağlı kağıt üzerine olabildiğince ince yayın.(çok düzgün olmasına gerek yok.kalın olmamasına dikkat edin yeter.)
Önceden 180 derecede ısıttığınız fırında 15 dakika kadar iyice kızarana dek pişirin.

Hafif ılındığında istediğiniz büyüklükte parçalayarak kullanabilirsiniz.
Afiyet olsun:))

42 yorum:

  1. harikasin..cok yaratici ..en kisa zamanda denemek lazim

    YanıtlaSil
  2. Normal yulaf kepeği kullanıyorsak da ölçü aynı mı olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. normal kepekle yaparken yumurta akı gibi ek malzeme gerekebilir.o yüzden denemeden birşey söyleyemem gözde.

      Sil
    2. Kaç gündür bir gevrek düşünüyordum, valla şimdi deneyeceğim. Hemen şimdi yemek için tuzlusunu da yapacağım. Artık ne çıkarsa bahtıma:)))

      Sil
    3. En iyisi sizin denemeniz:)) Suyu eklememeliydim belki ya da daha az olmalıydı. Yumurta akı ekleyerek normal kepekle yaptım ama fazla sıvı oldu, çok yayınca da tülden de ince bir şey çıktı:) Tadı güzel ama gevrek ya da cips olamadı:)

      Sil
    4. Bir daha denedim. 1 yumurta akı + 2 yk kepek + 1 yk peynir altı suyu (yulaf kepeği karışımına var diye ekledim) + tatlandırıcı + tarçın bu sefer güzel oldu.:)) Sabah sütle çok güzel olacak. Fikrinize sağlık:)) Sizin tarifinizi de bekliyorum.

      Sil
  3. vayy harikasın simla, bende fotoyu görünce yeni bir ürün çıkmış sandım. sen artık eve bir merdiven altı ambalaj makinesi al:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D valla piyasaya sürülebilir gibi oldu hakikaten:D

      Sil
  4. sütle ıslatılınca da mısır gevreği gibi mi oluyor acaba yoksa hamurlaşıyor mu hemen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır hemen hamurlaşmıyor.diğer gevrekler gibi çıtır yerken.

      Sil
  5. Merhaba Simla hanım :)..Bloğu açtığımda "yok artık!" dedim :D..Günlerdir çocuklara verirken içim gidip duruyordu.Simla hanım yulaf kepeğinden gevrek yapamaz mı acaba,mutlaka olmalı derkeeeeen,karşıma bu tarif çıktı ;)..Hemen yarın sabah için yapacam,eminim ki bu da diğerleri gibi leziz olacak..Elinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. telepatik olarak alıyorum sizden siparişleri sanırım.birkaç tarifte daha başıma geldi aynı durum:D
      beğenirsin umarım:)

      Sil
  6. Simlaaaaa hanımmmm yetişin ben bi halt yedim.Seyirdeyim 7-8 kilo arası verdim ama son 1 haftadır kaçamaklarım arttı çok pişmanımmmm zaten acısınıda tartıda görüm.
    Hiç bişey olmamış gibi seyire devammı edeyimmi hiç böyle yaramazlık yapmadan yoksa ekstra bişeyler yapmam lazım mı bir kaç gün saf protein yemek gibi falan?Nolur bana yardımcı ol sevgilerrr:))

    YanıtlaSil
  7. Az önce tuzlu ve baharatlısını yaptık inanılmaz guzel oldu, deli gibi yoğurda batırarak yiyoruz.

    YanıtlaSil
  8. selam Simla sayende bu diyette hic bir seyin eksikligini duymuyorum herseyimiz var denedim sonuc süper sevgiler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simla Hanım merhaba,

      Mikrodalgada yapılabilir mi sizce?

      cok tesekkurler,

      Azade

      Sil
    2. pek güzel olacağını sanmıyorum mikroda.ama denemek lazım.

      Sil
  9. Doğalsan ve Ru-Sheim marka yulaf kepeğim var.
    Galeta karışımlı almak yerine, evdeki galeta unundan bir kaşık ilave etsem uygun olur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır ays olmaz çünkü bu üründe galeta unu yok.galeta unu bizim için uygun olmayan bir malzeme.

      Sil
  10. önermiş olduğun bir ürün vardı..

    http://3.bp.blogspot.com/-24_xYYRgfJU/UPrnyKK-rKI/AAAAAAAAF0I/33-dIpcRqIM/s1600/YULAF_KEPE_____G_50b0e57edaf7e_200x200.jpg

    bunun yerini tutmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu üründe galeta unu yok ays.

      Sil
    2. galeta karışımı deyince!
      ben bilmeden bir kaşık kullanmıştım başta :))
      yine iyi kilo vermişim bu şaşkınlıkla

      Sil
  11. Evde yulaf kepeği galeta karışımı kalmamıştı. Ben de Gözde'nin modifiye tarifini kullandım. Gayet güzel oldu. Simla ve Gözde; ikinize de teşekkür ederim.

    2 kaşık yulafla küçük bir pizza kadar hamur çıkıyor. Ben set üstü fırın tepsisine biraz aralıklı olarak 3 tane böyle hamur hazırlayıp yaydım. Her biri bir günlük hakkım olacak şekilde ayrı ayrı küçük kapaklı kaplara parçaladım. Buzdolabına attım. 3 günlük ihtiyacımı bir kerde hazırlamış oldum. Özellikle sabah evde kahvaltı yapma fırsatı bulamadığımda çok işime yarayacak.

    YanıtlaSil
  12. Bir ek fikir: Eda'nın bloğundaki portakal sorbe tarifini yapmıştım (portakal kabuğunu tatlandırıcı ve az su ile pişiriyorsunuz) bozdolabında duruyordu. Gevreği yaparken portakal sorbeden de kattım 1 kaşık. Çok güzel tat ve koku verdi.

    YanıtlaSil
  13. İyi günler dilerim simla hanım benim sormak istediğim seyirde günlük hakkımız olan 2 kaşık yulaf kepeğini yulaf kepeği galeta karışımından kullanmak istersek yine 2 kaşıkmı yani 1 yk. Yulaf kepeği = 1 yk. Yulaf kepeği galeta karışımına denk mi şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. hayır 1yk kepek=1,5yk kepek karışımı.yani seyirde 3 kaşık izinli.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba simla hanim tarifler super ama toz tatlandirici nerede satiliyor markasi nedir

    YanıtlaSil
  16. Yulaf kepegi ile yulaf galetasi ayni seymi

    YanıtlaSil
  17. Merhaba simla hanim,bu galetayi evde bulunan yulaf kepeklerimizden yapamazmiyiz.ille karisimmi almak gerekir?

    YanıtlaSil
  18. Merhaba simla hanim,bu galetayi evde bulunan yulaf kepeklerimizden yapamazmiyiz.ille karisimmi almak gerekir?

    YanıtlaSil
  19. merhaba,
    yukarda yorumlarda gözdenin denediği bir tarif var.öyle yapabilirsin.

    YanıtlaSil
  20. yağlı kağıda yapıştı kaldı. neyini yanlış yaptım ki?

    YanıtlaSil
  21. tamamen soğuyunca parçalanadığında çıkması lazım.eğer çıkmıyorsa kağıdın kalitesi kötü olabilir.koroplast öneririm.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Simla hanım ben diyetin başından beri doğalsan yulaf kepeği kullanıyorum. Yanlış mı yapıyorum acaba?

    YanıtlaSil
  23. hayır doğru.yulaf kepeği karışımı atak için önerilmeyen.

    YanıtlaSil
  24. merhaba simla hanim ben yarin baslayacagim ama ben yulaf ezmesi buldum oda tane tane olurmu bir fikir verirmisin

    YanıtlaSil
  25. hayır malesef yulaf ezmesi uygun değil.

    YanıtlaSil
  26. Merhabalar..Dukan diyeti içerisinde değilim.Kahvaltı gevreğini de severek yiyorum fakat fiyatlarını pahalı bulduğumdan bu tarifi denemek istiyorum..Tatlandırıcı yerine toz şeker kullanmak niyetindeyim, ne kadar katmamı önerirsiniz ?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips