sosyal ağlarda izleyin

12.2.13

AŞK KEKİ


EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Gizli kalpli cupcake'leri birçok blogda görmüştüm daha önce.Sevgililer günü yaklaşınca denemek için güzel bir fırsat dedim:)

Fakat cupcake'de kalbin  görünebilmesi için tam ortadan kesmek gerekiyordu.Cupcake yerine baton kek daha güzel olur diye düşündüm.Benden önce düşünen de varmış demek ki pinterest'te bu karşıma çıkıverdi:))

Biliyorsunuz genellikle tek kişilik veya günlük ölçülerde yapıyorum tarifleri.Fakat bu tarifte iki ayrı kek olduğu ve büyük bir kalıbı doldurması gerektiği için ölçüsü fazla.Siz kalıbınıza göre azaltabilirsiniz.

Biraz vaktiniz varsa; Dukan yapan sevgiliniz,eşiniz,arkadaşınız veya sadece kendiniz için deneyin derim:))

MALZEMELER:

KALP KEK İÇİN:
-2 yumurta(1 tam+1 ak)
-3 yk yulaf kepeği
-3 yk süttozu
-2 yk toz tatlandırıcı
-1 çay bardağı su(küçük bardak)
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-kırmızı gıda boyası(yoksa kakao da kullanabilirsiniz.)

DIŞ KEK İÇİN:
MALZEMELER:
-4 yumurta (4 ak+2 sarı kullanacağız.)
-4 yk yulaf kepeği
-3 yk toz tatlandırıcı
-1 çay bardağı yağsız süt(küçük bardak)
-1 yk yağsız yoğurt
-1/2 çay kaşığı krem tartar(krem tartarınız yoksa yerine 1/8 çay kaşığı tuz ve 1-2 damla limon suyu kullanabilirsiniz.)
-4-5 damla vanilya aroması
-4-5 damla limon aroması(veya limon kabuğu rendesi)

 Fırın 150 derece ısıtılır.
Kalp kekin tüm malzemeleri homojen bir karışım haline gelinceye dek çırpılır.Çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası eklenir.Düz fırın tepsisine yağlı kağıt serilerek karışım yayılır.(çok ince dökmeyin.)
 150 derecede 10 dakika 180'e çıkararak 10 dakika daha pişirilir.(fırın durumunuza göre kontrollü gitmekte fayda var.)

Iılındıktan sonra kurabiye keseceğiyle kalp kekleri kesilir.(ters düz keserseniz hamuru ziyan etmeden çok kalp çıkarabilirsiniz.)


Dış kek için yumurta akları krem tartar eklenerek krema kıvamında çırpılır.(traş köpüğü gibi parlak,pürüzsüz ve katı olana dek çırpın.)
Yumurta sarıları tatlandırıcı,süt ve yoğurtla çırpılır.Kepek ve aromalar eklenip karıştırılır.Yumurta akı köpüğü söndürülmemeye çalışılarak her iki karışım birbirine yedirilir.(Melek keki'inde bu yöntemi detaylıca anlatmıştım.)

Baton kek kalıbının dibine karışımının 1/4'ü dökülür.(benim kalıbım cam olduğu için yağlı kağıt serdim.silikon veya teflon kalıpta gerek yok.)

Kalp kekler kek kalıbının tam ortasına gelecek şekilde dizilir.


Geri kalan karışım üzerini örtecek şekilde dökülür.



170 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 35-40 dakika pişirilir.

Dilimlendiğinde süpriz kalpli kekiniz hazır.

Sevgiyle kalın:))
Afiyet olsun:)

9 yorum:

  1. Atakta serbest demek oleeey kocama yabilirim

    YanıtlaSil
  2. Nil balcıoglu12 Şubat 2013 21:24

    Deminki yorum ben yapmistim ismimi girmemisim tekrar yaziyorum ben dukana baslayali iki gun oldu bana 4 esime 6 gun atak cikti bende onunla beraber atak yapip pazar seyire gecicem seyirde 1 gun et bir gun sebze mi yiyecegim yoksa ogun ogun mu ayarlanacak kitabi arkadasima vermistim olmazsa tekrar alicam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nil seyirde 1 gün saf protein 1 gün protein sebze olarak yapacaksın.Fakat kitabı her halukarda almalısın çünkü benim bile halen elimin altında.

      Sil
  3. harika bunlar bayılırım böyle alengirli şeylere, mutlaka denemeliyim.. süpersin yine simla...

    YanıtlaSil
  4. http://www.aiya-europe.com/en/matcha/recipes/cakes
    Simla sen de burdan mi matchali tarif buluyodun bilmiorum ama degilse diye sana onereyim dedim..

    YanıtlaSil
  5. slm simla siten için teşekürler ben sana burda kullandığın tatlandırıcının ismini soracaktım yardım edersen sevinirim

    YanıtlaSil
  6. ayy çok hoşşş :) sevdicek gelince yapacağım bu kekten :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips