sosyal ağlarda izleyin

19.2.13

TARÇINLI ÇÖREK



EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME

 En sevdiğim sosyal paylaşım ağı PİNTEREST.
Her konuda inanılmaz ilham alabileceğiniz sonsuz bir görsel kaynak.
Bu tarif de burada gördüğünüz tariften ortaya çıktı.Yaşasın yaratıcı insanlar:))



MALZEMELER:
Pancake için;
-2 yumurta akı
-2 yk yulaf kepeği
-6 yk yağsız süt
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-4-5 damla tereyağ aroması
-4-5 damla vanilya aroması

Sosu için;
-2 yk süttozu
-3 yk ılık su
-1/2 tatlı kaşığı tarçın
-1 yk toz tatlandırıcı



Pancake malzemeleri homojen bir kıvam alana dek çırpılır.Sos malzemeleri de ayrı bir kapta iyica çözülene dek karıştırılır.

Tava ısıtılır.Pancake karışımından 1 kepçe dökülür.Ateş en kısık konuma getirilir.



Hiç beklemeden ,tarçınlı karışımdan pancake üzerine bir kaşıkla spiral deseni şeklinde dökülür.
Kısık ateşte pancake kabarıp üzeri göz göz olana dek pişirilip arkası çevrilir.Ateş hiç yükseltilmeden arka tarafı da pişirilir.




 not:ben kahve tabağı büyüklüğünde minik boy tavada3 adet  pişirdim.Siz büyük tavada bir seferde de pişirebilirsiniz.Ayrıca üzerine custard sos da çok yakışır.

Afiyet olsun.


14 yorum:

  1. Sevgili Simla,
    10 gündür dukan diyetini yapıyorum ve 2.7 kilo verdim .Dün akşamda karnıbahar grateni denedim ve müthiş bir tarif. Bu sabah sp günüm ve ben kahvaltıda çayımın yanında 1 tabak tükettim.Tarifler çok güzel tek başarısız olduğum şu anda tırnak pide oldu. Ancak benim sormak istediğim konu başka takita formtat 60 almıştım hammaddeler.comdan tatlandırıcı olarak. Haftasonu pancake sosunda ve helvada kullandım .Kullandıktan sonra müthiş bir bağırsak hareketlenmesi yaşıyorum. Çok kötü bir his. Acaba tüm tatlandırıcılar böyle mi yoksa sadece takita formtat 60 a özel bir durum mu .Şu halde tatlı bir şey yememe imkan yok çünkü.
    Sevgiler Sinem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Sinem,
      takita prebiyotik lif içerdiği için bazı bünyelerde aşırı gaz yapabiliyor malesef.splenda'yı öneririm sana.

      Sil
  2. Simla hanım,
    Tarifinizi az önce denedim. Çok güzel oldu. Teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  3. MMmmmmm, nefis oldu Simla Hanım, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. hadi yaptık atak devresinde 2.gunumdeyim bundan ne kadar yiyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 adet yaparsan 3ünü yiyebilirsin.kepek hakkın kadar yani.

      Sil
  5. merhaba,

    dün akşam tarifi birebir denedim ancak sonuç başarısız :(

    sebep şu ;
    pancake kıvamı arkasını çevirecek kadar katılaşmıyor oldukça sıvı...
    daha fazla katılaşmasını beklersem de yandı...
    inatla 2 kere denedim ikisinde de olmadı
    tarifte birşey eksik olabilir mi?
    ya da bende ne eksik anlamadım

    daha öcnede birkaç tarifte aynı şeyi yaşadım
    resimle bizim evde çıkan sonuç çok farklı oluyor

    30 yaşında eğitimli biri olarak okuduğumu anladığımı düşünüyorum :) çevremde sizi takipe den birkaç kişide de oldu
    her tarifte olmasada çoğunda resimle sonuç çok farklı

    arada bence videoda eklemelisiniz
    belki biz bir yerlerde hata yapıyoruz

    YanıtlaSil
  6. merhaba,
    sorun kepek ölçüsünden kaynaklanıyor olabilir.1 kaşık kepek 15 gr.olmalı.
    tartıyla ölçtüğümde o zamana dek eksik kullandığımı farketmiştim çünkü 15gr için tepeleme bir kaşık gerekiyordu.
    yumurta büyüklüğü,kepeğin markası bile bazen sonucu etkileyebiliyor.hele ki yağsız piştiği için tava çok önemli.
    her tarife video eklemem imkansız ancak krep için video blogda mevcut.

    YanıtlaSil
  7. ok geridönüş için çok teşekkürler
    bir de ölçüye dikkat ederek yapıcam

    peki kıvamı tam nasıl olmalı belki oradan tuttururum:(

    YanıtlaSil
  8. Inanilmaz basarili bir tarif....esim ve ben zevkle yedik:)).....Diger tariflerinizide deniyorum....hepsi harika:))Cok cok tesekkurler :))

    YanıtlaSil
  9. Bunu tavada da degilde firinda yapsam nadil olur simla hanim yada kac derecede ne kadar zaman tutmaliyim cunku ben tavada yapinca yanio :(

    YanıtlaSil
  10. Simla hanim ben bu tarifi 10 kereye yakin yaptim ama olmuyor bisey var sanirim eksik olan sizin resimdekiyle uzaktan yakindan alakasi yokki:(((

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips