sosyal ağlarda izleyin

18.2.13

KIYMALI KARNABAHAR GRATEN

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Yemeğe misafiriniz geleceği zaman diyetten ödün vermeden ,hem kendiniz hem de onlar için yapabileceğiniz lezzetli  tariflerden biri de graten.
Karnabaharla yapabileceğiniz gibi brokoli,mantar ve kabakla da deneyebilirsiniz.Kıymalı olduğunda yanında salata ile  tek başına öğün olabileceği gibi kıymasız yaparak et,tavuk yanına garnitür olarak da servis edebilirsiniz.

MALZEMELER:
-1 küçük karnabahar
-2 su bardağı yağsız süt
-200 gr kıyma
-1 küçük soğan
-2 diş sarımsak
-1 yk mısır nişastası
-1 su bardağı yağsız civil peyniri(suda bekletip tuzunu iyice alın.)
-%7 'den az yağlı light kaşar(sınırlı izinli hakkınızdan biri olarak 1 kibrit kutusu kadar kullanılabilir.)
-1 çay kaşığı toz kırmızı biber
-1/2 çay kaşığı karabiber
-1/2 çay kaşığı kimyon
-az tuz

Kıyma tencereye alınır;hafif rengi değişirken küp doğranmış soğan ve sarımsak ilave edilerek beraber kavrulur.Baharatlar ilave edilerek ateşten alınır.
Karnabahar minik çiçeklere ayrılır ve yıkanır.
Hafif diriliklerini kaybedene dek haşlanır.(Tat ve vitamin kaybı olmaması için buharda pişirmenizi öneririm.)
Nişasta ve süt karıştırılır ; ateşe alınır.Koyulaşana dek pişirilir.

Fırın kabının altına beşamel sostan biraz dökülür;üzerine  karnabaharlar dizilir.Üzerine kavrulmuş kıyma yayılır.Sosoun kalanı ve civil peynir ilave edilerek önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarana dek pişirilir.En son kaşar ilave edilerek eriyene kadar 5dk daha fırınlanır.

Afiyet olsun:)

                                                                                                                     

6 yorum:

  1. selam Simla bu aksam degsik ne yapsam diye düsünürken tarif dek geldi malzemelerimde vardi denedim cokta güzel oldu dünden senin visneli islak kekinide yapmistim süpre bir ziyafet cektim kendime ama bu sever pastadan degsiklik yaptim bir kat daha artirdim cünkü esimde cok seviyor bu pastayi 18cm lik kaliptan yaptim ortadan ikiye böldüm sizin karemel sosunda yapitim arasina sürdünm üzerine diger parcayi koydum visneli sosuda bir tatli kasigi jelatin koydum jöle kivamida oldu onuda üzerinen yaydim cooook süper bir pasta oldu yarisinda fazlasini esim yedi:))) sonra düsündüm yanlis birsey yapmamisimdir insallah bu pastayin bu sekilde tüketmekle onu yedigim zaman tam bugday ekmek hakimi kulanmiyorum umarim yanlis yapmamisimdir sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  2. Simla canim civil peynir yerine ricotta,quark falan kullansam olurmu

    YanıtlaSil
  3. Yazmayı unutmuşum. Bunu geçen hafta yaptım ben... Hem de aynen fotoğraftaki görüntüyü elde etmeyi başardım:)

    Küçük hatalarım olmuş: Karnabahar mini fırında pek pişmiyor, o yüzden iyi haşlamak gerek. Ben az haşlamıştım. Biraz sert kaldı.

    Bir de ben yalnız kıymaya tuz koymuştum. Karnabaharı buharlı haşlama makinesinde hazırladığım için tuz koymayı ihmal etmişim. Yemekte homojen bir tuz tadı olamadı tabii bu hatam yüzünden. Siz karnabaharı ya tuzlu haşlayın, ya da haşladıktan sonra tuzlayın.

    Güzel ve afiili bir yemek oldu. Afiyetle yedik öğlen akşam. Teşekkürler. Bir dahakine püf noktalara da dikkat edersem kusursuz yaparım, misafire bile çıkarırım gibi geliyor.

    YanıtlaSil
  4. Ben de tarifinizi denedim fakat beşemal sos kısmı hiç olmadı tam denildiği gibi koymama ragmen hiç koyulaşmadı süt gibi kaldı:(

    YanıtlaSil
  5. Ben de tarifinizi denedim fakat beşemal sos kısmı hiç olmadı tam denildiği gibi koymama ragmen hiç koyulaşmadı süt gibi kaldı:(

    YanıtlaSil
  6. nişasta tepeleme konuyor.çok muhallebi gibi olmayacak ancak hafif kıvamlı olmalı.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips