sosyal ağlarda izleyin

20.2.13

LİMONLU YOĞURT SUFLE(cheese-cake tadında)

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Yoğurt bu diyetin baş kurtarıcısı bana sorarsanız.İçine baharatları eklediğinizde tuzlu,tatlandırıcı ve biraz aromayla harika bir tatlı olabiliyor.

Bu tarifte ise ılıkken nefis bir sufle ,ertesi gün dolaptan çıktığında ise limonlu cheesecake tadında suçluluk duymadan yiyebileceğiniz nefis bir tada dönüşüyor.

Her evreye uygun pratik bir protein tatlısı için yapılacaklar ise çok basit:)

MALZEMELER:
-1 yumurta
-1 su bardağı yağsız süzme yoğurt(Yağsız yoğurdunuzu birkaç saat ince delikli süzgeçte bekletip yapabilirsiniz.yurdışındakiler ise yağsız greek yoğurt kullanabilirler.)
-2 yk toz tatlandırıcı(ben çok tatlı sevmiyorum.az gelirse arttırın.)
-2 yk süttozu(kahve kreması değil süttozu)
-1 tatlı kaşığı limon suyu
-4-5 damla limon aroması(yoksa limon kabuğu rendesi)
-4-5 damla vanilya aroması
-1/8 çay kaşığı krem tartar(krem tartar yumurta akına hacim veren kabartma tozunun hammaddesi.aktarlardan alabilirsiniz. eğer yoksa 1 fiske tuz ve birkaç damla limon suyu kullanın.)

Fırın 180 derecede sadece alttan ısıtılır.(sufle için bu önemli.ben yanlışlıkla fanı da çalıştırdığım için üzerleri
kızardı.aslında beyaz kalmalı:))

Yoğurt,1 yk tatlandırıcı,yumurtanın sarısı,süttozu,limonsuyu ve aromalar çırpılır.

Ayrı bir cam kapta yumurta beyazı krem tartar eklenerek kremamsı bir köpük olana dek çırpılır.tatlandırının 1 kaşığı eklenerek biraz daha çırpılır.(aşırıya kaçmayın yoksa kesilebilir.)(-Yumurta akları oda sıcaklığında olmalı.-Kullanılacak malzemeler temiz,kuru ve yağsız olmalı.)

Yumurta akı köpüğünden yoğurt karışımına kaşık kaşık eklenerek, spatula yardımıyla alttan üste karışımı katlanarak karıştırılır.


Su dolu bir kap içine küçük fırın kapları konularak karışım paylaştırılır.(taşmaması için tam doldurmayın.)
Fırında iyice kabarana kadar yaklaşık 15 dakika pişirilir.Sönmemesi için kapak açılmadan ılınması beklenir.

Zevkinize göre ılıkken veya buzdolabında iyice soğutarak servis edilir.
Bu da ertesi gün kalıptan çıkmış hali.gerçekten cheesecake'ten farkı yok.:)

Afiyet olsun:))

40 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. simla firin bastan sona hep alttan isi mi verecek

    YanıtlaSil
  3. ben de bunu soracaktım :)) Simlacım harika bir tarif ellerine sağlık.. ama sadece alttan ısıtarak bu harika çıtır kabuk nasıl oluştu????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:)
      ben fanı da açmışım yanlışlıkla:)
      aslında üzeri kızarmamalıydı.

      Sil
    2. tarife not olarak ekleyeyim de karışıklık olmasın:)

      Sil
  4. ellerinize sağlık tarif çok güzel ve hafif bende deneyeceğim :))

    YanıtlaSil
  5. Merhaba simla hn. Ben bu siteye ilkkez yorum yazıyorum. Oysa ki 1 yıldır sizinleyim. Facebook sayfasında sizin sayenizde çok güzel arkadaşlıklar edindik bir çok tarif öğrendik. En önemlisi ise sizin yüreğinizin güzelliği bu sayfaya yansımış içtenliğinizle insanlara sabırla yardımcı oluyorsunuz çok dua alıyorsunuz. Bende teşekkürlerimi sunuyorum size bizim için bu siteye emek.verdiğiniz.için. Ilkkez soru soruyorum :) silikon muffin kalıplarına mı döktünüz sufle kabım yok da tantitoniden aldığım muffin kalıplarım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      teşekkürler reyhan:)
      benim kalıplarım da silikon ama muffin kalıbından daha yüksek(2 katı kadar)
      muffin kalıplarında da olur neden olmasın.veya ısıya dayanıklı cam kasede de olabilir.

      Sil
  6. Merhabalar,

    Bende ilk kez yorum yapicagim, diyete yeni basladim ve bi cok konuda acemiyim, baska bi platformda acikladiniz mi bilmiyorum ama suttozu yerine sut kullanilamaz mi?
    Iyi aksamlar
    Buket

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar,

    Bende ilk kez yorum yapicagim, diyete yeni basladim ve bi cok konuda acemiyim, baska bi platformda acikladiniz mi bilmiyorum ama suttozu yerine sut kullanilamaz mi?
    Iyi aksamlar
    Buket

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      malesef süttozunun yerine süt olmuyor.süttozu konsantre olduğu için kıvam amaçlı kullanılıyor.ama seyirde isen yerine sınırlı izinli olarak 1 yk mısır nişastası kullanabilirsin.

      Sil
  8. sevgili Simla,
    Ben tatlı tatriflerini uygulamayı çok istiyorum ama tatlandırıcı olayına kendimce karşı olduğumdan deneyemiyorum bana önerebileceği başka daha doğal bir şey varmı?
    Normalde de çok tatlı yiyen biri olmadım hayatım boyunca (sadece sütlü tatlılar severim sütlaç hariç:)
    bir de piyasadaki maviyeşil şekersiz ürünler var (bisküvi)onları tüketmemizde bir sakınca varmı?
    çok soru sorup vaktini alıyorum kusuruma bakma:)
    tuzlu tariflerinin çoğunu deniyorum hepsi için teşekkürler.
    ben 1 kasım 2012 de başladım diyete(dukandaki ankete göre ilerliyorum)şu ana kadar 7,5 kilo verdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Hatice;
      hazır ürünlerin hiçbiri dukan'a uygun değil ,hem onlar da tatlandırıcı içeriyor.
      stevya kullanmayı deneyebilirsin.hem kalorisiz hem de doğal bir tatlandırıcı.
      tadı başlarda farklı gelebilir.o yüzden az az kullanıp ayarlamalısın.

      Sil
  9. İlginç tarifler, iyi resimler, çok lezzetli olan İspanya'da yaptığımız Akdeniz yemeklerinin benzerler. Biz Valencia devlet geleneksel tarifleri üzerinden, benim blog ziyaret etmeye davet ediyoruz.

    http://valenciagastronomic.blogspot.com.es

    bu hafta "Giraboix" kaybetmeye devam misiniz?

    Blogumda dil için çevirmen bulabilirsiniz

    YanıtlaSil
  10. Bugün yaptık.. Krem tartarımız olmadığı için belki de; kabarmadı, küçük kaldı sufleler. Iık yemeyi denediğimde yumurta sarısının tadını aldım, bu tadı sevmedim. Ama akşam soğuk yediğimde bayılım. Hakikaten cheese cake'i andırıyor. Çok sevdim. Aklınıza sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Bu sayfayı yeni takip etmeye başladım,ilk yorumum tatlandırıcı için olacak.Eczanelerde satılan SPLENDA adında bi tatlandırıcı var.Bazılarınız biliyorsunuzdur eminim.İçerik olarak gönül rahatlığıyla kullanabileceğiniz, hatta çocukların bile kullanabileceği bi tatlandırıcı.Gönül rahatlığıyla alabilirsiniz,şimdiden afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Splenda kullanıyoruz zaten fakat içeriğindeki sukraloz kimyasal olduğundan onun da uzun vadedeki yan etkileri fazla bilinmiyor.o yüzden hiçbirini fazla abartmamak lazım.

      Sil
  12. slm simla hazır tatlandırıcılarla ilgili konu açılmışken irmik helvasını yaptım ama tadı biraz acı oldu gurmenetten stevya almıştım onunla yaptım ama ölçümü fazla oldu anlamadım normalde tatlılarda takitanın formtat 60 ile takita stevea ile yapıyordum tariflerine uyarlarsam stevyayı ne kadar kullanmam lazım yoksa tat olarak hepsi aynı ben mi beceremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      stevia diğerlerine göre daha yoğun.1 yk yazan tariflerde 1 tatlı kaşığı yeterli.yoksa tadı değişiyor.

      Sil
  13. Simlacim çiğ köfte tarifini biliyorum yağ oranını azaltıp su oranını arttırirsak güçlendirmeye oluyor hemde best of tariflerinden olur hadi bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  14. Simla selam,
    Krema kıvamındaki yumurta akını bir türlü yapamadım. Cam kasede cırptım olmadı, porselende yaptım sadece köpürdü... Bunu ayrıntısı ile anlatabilir misin? Önce yumurta akı sonra krem tartar sonra tatlandırıcı mı? Mikserle mi çırpıyoruz? Splenda yerine Stevya olur mu?

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. mutlaka mikserle çırpılmalı.tatlandırıcı istediğin olabilir farketmez.

    YanıtlaSil
  16. yine çok güzel oldu Simla Hanım! Kakaolu, çikolata ve portakal kabuğu soslu, altında tart hamurlu denemeyi düşünüyorum... hayallere daldım:)

    YanıtlaSil
  17. Ya sen olmasaydin ben bu dukanla ne yapardm acaba simla,muthis oldu,sanirim bundan sonra hergun yapip yicem.yemelere kiyamiorum o kadar diyorum,iyi ki varsin ;))

    YanıtlaSil
  18. Yalniz bunun altina bi cheesecake tabani bekliorum senden.ne yalan soyleyeyim internette bi ton yulaf kepegi ile yapilan cheesecake tarifi buldum ama senden baska kimsenin tariflerine guvenmiorum.sen yaparsan yapar yerim yoksa hayatta bulasmam hih :)

    YanıtlaSil
  19. Afiyet olsun Gözde:)
    Ben buna özellikle taban yapmadım çünkü hem kepek limitimiz dolmasın istedim hem de kepekle yapılan tabanlar ıslandığında hoş olmuyor.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba simla hnm tarifinizi denedim ama tutmadı sanırım:(( tam sufle tadını veren tarifiniz var mı?

    YanıtlaSil
  21. Bir de ben doğalsan yukaf kepeği kullanıyorum ama her tarifte doğru tadı verdiğinden şüpheliyim. Birkaç çeşit yukaf kepeğimi bulundurmak gerekli yada en iyi kepek hangisidir?

    YanıtlaSil
  22. nesi tutmadı?tadını sıcakken beğenmemiş olabilirsin.soğukken dene bir de.
    doğalsan kullanıyorum ben de uzun zamandır.

    YanıtlaSil
  23. bu tarifi bu akşam yaptım, gerçekten süper oldu :) yumurtanın akını mikserle çırpmadığım için olsa gerek, benimkiler de fazla kabarmadı ama 1 saat dolapta bekleyince bildiğimiz cheesecake üstü oldu :) elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  24. merhaba,
    limonu 1yk dan fazla tüketmek önerilmiyor.çayın içine suyunu sıkmaktansa bir dilim limon atmak daha iyi bir fkir olabilir:)

    YanıtlaSil
  25. Ben de bugün yaptım bu tarifi. Mutfak işlerinden pek anlamam, bulaştığım yemek tariflerinde de yemek hep elimde patlar genelde ama bu seferki cidden güzel oldu. Cheesecake'i andırdı en azından. :)) Ne olduğundan emin değilim ama bi şeylerin kıvamını biraz daha tuttursaydım cheesecake diye kandırırdım kendimi bence. :D Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  26. Simla Hanım, ben de diyete yeni başladım. Tarifleriniz sayesinde çok iyi gidiyor:) yalnız Kıbrıs'ta yaşıyorum ve krem tartar bulamadim. Kabartma tozu veya karbonat kullansam olmaz mı?

    YanıtlaSil
  27. Acaba krem tartar yurtdisinda ne olarak geciyor. Natron gibi birseymi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Isil Hanim Merhaba, Amerika'da cream of tartar ismiyle satiliyor. Bilginize.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips