sosyal ağlarda izleyin

5.2.13

İSTİRİDYE EKMEK(KEPEKSİZ)

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Fotoğrafa bakıp bunun neresi istiridyeye benziyor demeden önce alltaki fotoğrafa da bir bakın lütfen:)
Açıkcası böyle bir sonuç beklemiyordum;doğrusu bu ekmekler beni çok şaşırttılar:)

Daha önce de kepeksiz ekmek denemelerim olduysa da bu tadıyla ve şekliyle en çok beğendiğim tarif bu oldu.

MALZEMELER:
-3 yk yağsız süttozu(tepeleme)
-1 yumurta
-2 yk yağsız yoğurt(susuz kısmından)
-1 çay kaşığı kabartma tozu

Fırın 150 derecede ısıtılır.
Yumurta ve yoğurt çırpılır.Sütozu ve kabartma tozu ilave edilerek karışım pürüzsüz bir hal alana dek iyice karıştırılır.
Muffin kalıplarına paylaştırılır.(4 adet oluyor-silikon kullanın kağıt kalıplara yapışıyor.)

150 derecede 15 dakika,daha sonra 180 derecede yaklaşık 10 dakika daha pişirilir.Üzerleri iyice kızarınca fırın kapatılır ve kapak hiç açılmadan fırın içinde soğutulur.

not:pişirme tekniğine tam olarak uyduğunuz takdirde aynı şekilde olacaklardır.


İçleri kendiliğinden boş bu ekmeklerin içini arzu ettiğiniz malzemeyle doldurabilirsiniz.
Ben salçalı, acılı kıyma ile doldurdum.
Küçükken annem kıymalı yemek pişirirken yemeğin sebzesini koymadan ekmeğin köşesine bu kıymadan koyup verirdi.Kıymanın suyuyla ıslanan çıtır ekmeğin tadını hiç unutamam:))

Afiyet olsun:))



37 yorum:

  1. bunlar kendi çektiğiniz resimler midir. çünkü benim yaptıklarım böyle olmuyor. yani genelinden bahsediyorum

    YanıtlaSil
  2. merhabalar bir soruda ben yonetmek istiyorum.. yurt disinda yasayan biriyim yillardir turkiyeye gelmedim fakat bu mayis ailemin yanina 3 aylik bir ziyaret soz konusu. dukan diyetinde seyir evresini 1+1 takip ediyorum sorum tam olarak burda basliyor turkiyeye gittigimde 2+5 ile devam edebilirmiyim seyir evresine turkiyede malum hasret kalinan tadlar soz konusu guclendirme evresine girdigimde turkiyede olucam kilo almaktan korkuyorum acikcasi tskkurler

    YanıtlaSil
  3. bu ekmekler kabarıyomu acaba..birde 4 tane çıkıyor denmiş atak evresinde hepsini yiyebilirmiyiz? teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. kepek hakkinin bitmesinden annem cok sikayetciydi :) bu tarif onu cok mutlu edecek yarin deneyecegim :) ellerine saglik simla :)

    YanıtlaSil
  5. Evet Necla benim fotoğraflarım.uzun süredir yaptığım için olabilir.

    GATECH merhaba,
    2+5 uyguladığında da yasaklılardan yiyemeyeceksin sonuç olarak(tabi kastettiğin 2+0 değilse)

    YanıtlaSil
  6. evvet derya söylediğim gibi yaparsan aynen kabaracaktır.

    şimdiden afiyet olsun Bilge:)

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Simla...

    Dukan diyetini dayanılır ve lezzetli kıldığın için tekrar tekrar teşekkür ederim.

    Bu istiridye ekmeklerine de bayıldım. Hele ki "Ben salçalı, acılı kıyma ile doldurdum." cümlesini okuduğumda içimden birşeyler koptu gitti. İlk fırsatta denemeliyim :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. merhaba simla hanım,
    inanılmaz hoş bir tarif olmuş özellikle benim annemin de bana ekmeğin içine doldurup verdiği kıymalı salçalı karışımı düşünmeniz harika olmuş hemen bu akşam deneyeceğim yarın yorumlarımı yazarım
    sağolun

    YanıtlaSil
  9. selam size artik isminizlen hitap edecem hanimi kaldirdim:))) simla cok resmi oluyor baya zamandir yazisiyoruz hergün benimlesiniz bu diyete basladigimdan beri günde iki üc kere siteye bakiyorum neler var hangi yeni bilgi var diye hemen hemen her konuda danistim sende yardimci oldun cok tesekkürler hata düsündüm simla istanbuldami yasiyor türkiye gittigim zaman ziyaretine gideyim canli tesekkür firsati bulurum diye diyetim suan cok iyi gidiyor sayende her zaman oldugu gibi senin onayina ihtiyacim var gecenlerde ve en sik yaptigim senin visne soslu islak kekin yaptim ama donmus visnem yoktu bende onun yerinen donmus yaban meyveleri kulandim bögütlen yabanmersini firanbugaz cilek gibi karisik meyveler sence yanlismi yapmisim birde bu peynir mefzulari kafami karistiriyor burda cok cesit peynir var geci agirlik kendim yaptigim peynirleri tüketiyorum ama bazen degsiklik istiyor bu gün peynir aldi eritilmis peynir diyorlar burda krem peynir tarzinda yag oranida%9 senden onay almadan kulanmak istemiyorum yane kisaca ben güclendirmedeyim yag orani düsük olan her cesit peyniri tükete bilirmiyim biliyorum cok uzun oldu ama simdiye kadar herseyi sana danisarak yaptim ve hic olumsuz birseylen kasilasmadim coooook tesekkürler simla sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Filiz:)
    Memnun oldum adımla seslenmene:)ben de başından beri herkese adıyla hitap ediyorum çünkü her yaştan takipçim mevcut.umarım kimse kızmıyordur:)

    sorularına gelince;
    -kullandığın meyvelerde sıkıntı yok.miktarı aşmadıkça yenebilirler.
    -peynire gelince güçlendirmede izinli olan 40gr peynir için light olmayan sevdiğin bir çeşidi seçmek daha iyi bence.hem tadını alırsın hem de fazla işlemden geçmemiş olduğu için daha sağlıklı.

    onun dışında yine %2yi aşmayacak yağlı ricotta,cottage,quark türlerinden yiyebilirsin.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba simla... Oncelikle ellerine saglik cok sevindim tarifi gorunce ve hemen yaptim harfiyenn... Amaaaa firinda sogumaya biraktigimda resimdeki gibi kabarikti... Sonra almak icin dondugumde hepsi sonmussstu... Neden boyle oldu anlamadim cok nefis kokuyordu ama sonucum husran...

    YanıtlaSil
  12. 15 yasındayım bu diyeti yapmamda bir sakınca olabılır mı

    YanıtlaSil
  13. Mrb Simla abla ben 16 yaşındayım 1.65 boyunda ve 69 kg iken dukan testi yaptım ( yasımı 18 olarak verdim) ve bana ideal kilomun 58.2 olduğunu yazdı.
    2 gün atak,76 gün seyir yaptım ( testte hesapladığı gibi) ve suanda 60 kg dayım yani ideal kiloma 2 kilo kaldı.
    Çevremden sürekli hastamısın gibi sorular alıyorum
    Yüzümün rengi cok kaçık ve kendimi halsiz hissediyorum.
    Bu yüzden 108 gün sürecek olan güçlendirmeye başladım.bir yazında ergenlerin güçlendirme evresinden başlamaları gerektiğini yazmışsın ama ben yinede sormak istiyorum güçlendirmede kalan 2 kiloyu vermem mümkünmü yoksa seyire tekrar başlıyayim mı? :)
    Şimdiden cevabın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  14. selam,
    denedim tarifi ancakk benimki sanki tatlımsı bi hamur gibi oldu ne bileyim bana öyle geldi bu sebeple kıyma içliği yerine sabahları arasına karamel sos sürüp afiyetle yedim harika da oldu ..
    seyir evresi ilk haftasındayım ve diyeti takip ettirmemde çok faydanızı gördüm ben de burdan özellikle çalışan bayanlar için programımı paylaşmak isterim
    haftanın birgünü genelde Cuma günleri blogunuzdan beğendiğim ve evreme uygun 4-5 çeşit tarif seçerek onlar için alışveriş listesi yapıyorum; eve giderken alıuşverişimi yapıp genelde Pazar günleri mutafağa kapanıp çorbasından tatlısına seçtiğim tarifleri yapıyorum en fazla 3 saatimi alıyor :) vee tüm hafta işe gelirken kahvaltımı ve öğle yemeğimi alarak geliyor ne yiyeceğim şimdi diye düşünüp hata yada kaçamak yapmaktansa programlı olarak zamandan tasarruf ediyorum :)
    bilginize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet süttozu tatlımsı yapsa da içine koyduğunun tadını aldığı için farkedilmiyor pek.seninki de güzel bir alternatif.bu hamurla profiterol planım var benim de:D

      uyguladığın program da çok akıllıca.diyet yaparken planlı olmak lazım.yoksa kaçamaklar başlayabiliyor:)

      Sil
  15. duygu akbadli akcer8 Şubat 2013 13:54

    Supersinn simla:))

    YanıtlaSil
  16. merhaba ben yeni başladım diyete atak bitti 3 gündür seyirdeyim.Acıkmıyorum ama sinirli hissediyorum kendimi :) eşime çatıyorum sürekli....
    neyse bu yapılan istridye ekmeği istediğim gibi tüketebilirmiyim? çünkü ben öğretmenim sabahın 5:30 da kalkıyorum ve okulda birşey tüketemiyorum ve bazen akşam çay vaktinde iyi gider diye düşündüm.
    birde ben sadece 3 kilo verdim ayın 18nde başladım insanlar daha fazla vermişler neden olabilir ? teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Benim elimde süttozu yoktu süt ile denedim sonucu beklıyorum su an :):) Atakta bunun hepsini bir günde tüketebilir miyiz yulaf kepeğini de 1.5 kasık kullancam çünkü ??

    YanıtlaSil
  18. Mahlep her evrede serbest mi ??

    YanıtlaSil
  19. merhaba simla senin tariflerin sayesinde dukan diyetim şenlendi daha önce başlamış ve sıradanlıktan diyeti bırakmış birisi olarak sana çok çok teşekkür ediyorum :) sorum şu ki mesela ben bu ekmeği yapmak istiyorum atakta 3. günüm bugün 1.3 kg verdim ancak süt tozu v.s. sınırlı izinli olduğundan yavaşlamama neden olur mu ? atakta yiyebileceğim çorbalarınıda yapmak istiyorum ama korkum yavaşlatır mı acaba kilo kaybını. atak evresine uygun diye yazmışsın ama bir açıklık getirirsen çok mutlu olurum :) teşekkürler şimdiden :)

    YanıtlaSil
  20. Merabalar ben ayse, 3 kg fazlaligim icin 1 gun atak (500 gr kayip )ve 1 haftadir 2/0 seyir uyguluyorum. Araya regl donemim girdi daha bitmedi kg veremedim bu sekilde devam etsem yavasta olsa kg verebilir miyim ? Yardimci olursaniz sevinirim. 2/0 uygulamasi benim icin cok uygun ve bunu uygulamak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Ayşe,
      2/0 kilo vermeye yönelik bir uygulama değil.
      Bu yöntem bölgesel zayıflamak isteyenlere daha uygundur.Kilo fazlanız yoksa yalnızca belden aşağı olan kısımlarınızda yağ ve selülit birikimi mevcutsa bu yöntem en uygunudur.Özellikle çeşitli lokal uygulamalarla(mezoterapi gibi)bölgesel zayıflamada en iyi sonuçları sağlar.
      2/5 en ideali senin için.

      Sil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. merhaba simla bu tarif mikrodalgada yapılabilir mi?

    YanıtlaSil
  23. Bir aydır tarife bakıp, unsuz nasıl olacak bu ekmek diye düşünüyordum... Bu sabah yaptım. Benimkiler kabarmadı ama aynısı oldu. Çok şaşırdım. Benim fırın set üstü elektrikli, iki tariften birinde çuvallıyorum normalde... Evet tatlımsı oldu ama peynirle süper gitti. Yulaf hakkı harcamadan ekmek yemek mucizevi:)

    YanıtlaSil
  24. süt tozum yok onun yerine yulaf kepeği koysam olur mu ki hemen yapıp yemek istiyorumda :D

    YanıtlaSil
  25. merhaba simla
    merve ben. atak evresindeyim..
    süttozu atak evresi icin uygun degil diye biliyorum
    eger uygunsa bir gun icerisinde hepsini tuketebilirmiyim? simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  26. Süttozu atak dahil kullanılabilir.diğer süt ürünlerini abartmamak koşuluyla yiyebilirsin.

    YanıtlaSil
  27. cok sevindim:)bu ekmekleri denemek icin sabirsizlaniyorm. ekmeksiz olmuyor cunku. dun feci sekilde bas donmesi bas agrisi mide bulantisi ve halsizlik vardi. kepek almadan basladigim icin olbilirmi. ek vitamin alsam ve kepegide eklesem bu sorunlarla basa cikabilirmiyim? dun diyeti birakmak zorunda kaldim bayilmaktan korktum cunku:( on kiloyu dukansz verebilecegimi hic sanmiyorum. bu arada haslanmis tavuk yedim dun ve artik tavugun t sini duymak istemiyorum o derece sogudum

    YanıtlaSil
  28. Ya birsey soracagm. Bu yagsiz yogurt ve sut diyorlar. Ben koydeyim yogurduda sutude annem inekten yapiyor. Sute yogurda para verince deli oluyor. Koy yogurdu inek sutu kullanamiyomuyuz ?? :(

    YanıtlaSil
  29. Yagsız yogurt zor değil ki?Benim annem de köyde yaşıyor.Tereyağı yapıldıktan sonra kalan ayranı süzersen al sana yagsız süzme yogurt.
    Süt için de üstüne biriken kaymağı alırsan büyük oradan yağından kurtulmuş olursun.Hem en doğal süt ürünü sende..Şanslısın

    YanıtlaSil
  30. elif kaymakçı14 Mayıs 2013 18:01

    merhaba simla hanım:)
    atak döneminde de içine salçalı kıyma koyabiliyormuyuz?

    YanıtlaSil
  31. elif merhaba,
    evet katkısızsa tatlandırmak için az miktarda ekleyebilirsin.domates rendesi veya püresi de olabilir.

    YanıtlaSil
  32. y.kepeği hakkım bitti ve çok acıkmış olduğumdan bi hışımla şimdi mutfağa girip yaptım,sonuç hüsran!!!! hepsi çöp oldu içler çiğ dışı yandı..simla benim davul fırınım var maalesef annemle bütünleştiği için kendisi asla değiştimedi nolur bi akıl ver nasıl pişirsem ben bunu bu fırında da yiyebilsem afiyetle...ekmeksiz olmuyo gece mutlaka acıkılıyo yada gün içinde kepek hakkı kullanmadan bi atıştırmalık aranıyo???

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips