sosyal ağlarda izleyin

10.1.13

LOR,ÇÖKELEK,KESMİK,RICOTTA

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME


Evde peynir yapmak sandığımız kadar zor değil aslında.Mayalı olanlar biraz daha özen istese de kestirme yöntemiyle yapılanlar oldukça kolaydır.
Bu tür mayalanmadan yapılan peynirlerin isimleri çoğunlukla karıştırılır;hepsi aynı peynir zannedilir.
Oysa oldukça farklıdırlar.


LOR-RICOTTA: RICOTTA veya bizdeki adıyla LOR peyniri bildiğimizin aksine sütün kestirilmesiyle değil,mayalı peynir yapımından sonra geri kalan peynir altı suyunun kestirilmesiyle yapılır.Evde mayalı peynir denemeniz olduysa çıkan yeşil suyu dökmeyip lor yapabilirsiniz.Biz yağsız süt kullandığımız için artan suda pıhtı oluşması zor oluyor.İçine biraz daha süt veya yoğurt eklemek daha iyi sonuç almanızı sağlayacaktır.(Daha önce yaptığım mayalı peynirlerden arta kalan suyla yaptığım lor bu link'te)

ricotta al forno
Ricotta'nın iyice süzülerek kalıplanmış halini fırınlayarak ricotta al forno(fırınlanmış) veya füme yapılmasıyla raf ömrünü uzatan çeşitleri de mevcuttur.


KESMİK:Kesmik sütün sirke veya limon gibi asitlerle pıhtılaştırılmasıyla yapılır.Sütün tüm özelliklerini taşıdığı için lor'dan daha besleyicidir.Yurtdışında cottage cheese olarak bilinir.(Yani lor diye yaptığımız peynir aslında kesmik'tir:))
Evde kesmik yapmak için tarif ise şu şekilde;

MALZEMELER:
-2 lt pastörize light süt
-1/2 fincan sirke(veya limon suyu)

Süt kaynama noktasına geldiğinde sirke ilave edilir ve bir taşım daha kaynatılarak altı kapatılır.15-20 dk.bekletilerek ince delikli bir süzgeçte veya tülbent yardımıyla süzdürülerek kesmik elde edilir.

Süzdürmeden önce kevgirle toplanan kesmiklere tuz eklenip karıştırılarak tülbentte süzülmeye bırakılabileceği gibi bu aşamada içine çeşitli kuru otlar,çörekotu,sarmısak eklenerek aromalı peynirler elde edebilirsiniz.Tuzlanan kesmik daha uzun dayanırken tuzlanmadan bırakacağınız peynir daha az dayanacaktır.Tuzsuz kesmiği tatlılarda rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Ayrıca hazırlayacağınız tuzlu su içinde kaynatarak peyniri buradaki gibi 2.kez pişirerek daha kıvamlı kesilebilir bir peynir elde edebilirsiniz.


KESMİK

 ÇÖKELEK:Çökelek yoğurdun kaynatılması sonucu kesilmesiyle ortaya çıkan yoğurt parçalarının süzülmesiyle elde edilir.Çökeleğin işlenişi,eklenen malzeme ve baharatına göre çeşitli çökelek türleri vardır.Silifkede hamçökelek,Anamurda keş,Rize'de minci,Hatay'da sürk,Trakya'da ekşimik denir.

Evde çökelek yapmak için;

MALZEMELER:
-1 KG yağsız yoğurt

Yoğurt kısık ateşte tuz eklenerek pişirilir.Bir taşım kaynadıktan sonra altı kapatılarak soğuyana dek bekletilir.Daha sonra kesmik'te anlattığım şekilde süzdürerek kullanabilir veya çeşitli baharatlar ekleyebilirsiniz.


ÇÖKELEK

Ben genelde tüm tarifleri (kullanacağım yere göre)birarada kullanıyorum.Örneğin mayalı peynir yaptıysam çıkan suya hem süt hem yoğurt ekleyip biraz da sirkeyle kaynatıyorum.
Mayalı yapmadıysam yine süt ve yoğurdu beraber kaynatıyorum.Ölçüleri ise o an evde bulunan malzemeye göre belirliyorum.
Tatlılarda kullanacağım peynirlerde ise sadece sütü kestirmeyi tercih ediyorum ki daha tatlı bir peynir elde edeyim.
Tek başına kahvaltılarda yemek istediklerimde ise daha çok tuz,baharatlar ve çörekotu kullanıyorum.

Siz de çeşitli denemelerle damak tadınıza uyacak peyniri yapabilirsiniz.

Afiyet olsun:)

bilgiler tr.wikipedia.org ve en.wikipedia.org'dan derlenmiştir.

24 yorum:

  1. Simla Hanım, yakınmamak, sabırla devam etmek için çok direndim ama 2 Ocak'ta atakla başlayıp, Dukan'In önerisiyle 6 gün atak yapıp sonra 1+1 seyire geçip 10 günde ancak 2 kilo verebilmiş olmak canımı sıkıyor.
    79 ile başladım, Dukan'ın hesabına göre atak sonrasında 76 olmam gerekiyordu ama atak üzerinden 4 gün geçti hala 77'deyim. (Boy 168)
    Yanlış bir şey yaptığımı zannetmiyorum. İlk günlerde UHT süttense günlük süt her halükarda daha iyi düşünerek yüzde 3 yağlı günlük süt kullanmak -kahveme koyduğum bir parmak sütten ibaret- dışında ters olabilecek bir şey yapmadım. Onu da kestim, değişen bir şey olmadı. -ki yüzde 3 yağ içeren sütün sınırlı tüketiminin duraklatacağına da inanamıyorum aslında-
    Tek bir kaçamağım dahi yok.
    Mayıs 2011'de de Dukan'a başlamış, Haziran sonunda 68'e inmiş ancak sonra güçlendirme yapmamıştım. 1,5 yıl sonra başladığım kiloya döndüm. Şimdi daha yavaş olacağını biliyorum ama bu kadar yavaş ilerlemek normal mi?
    Geçen seferkinden farklı olarak sadece şimdi tavuk tüketmiyorum. Balık, köfte, hindi, yumurta akı, yoğurt ağırlıklı protein alıyorum. Sebze günlerimde de sadece kuru bamya çorbası, domates ve soğan kullandım proteinlere ek olarak şimdiye dek. (Organik tavuklara bile güvenimi yitirdiğim için) Geçen sefer ise ağırlıklı tavuk kullanmıştım. Sizce tavuk mu belirleyici bu diyette? yoksa ikinci sefer yapıyor olmamın direnişi mi? Ya da belki benim için artık bu diyetin işlemesi mümkün değildir. (ek olarak kabızlık sorunum da aradaki 2-3 günden sonra kalmadı)

    YanıtlaSil
  2. merhabalar
    dukan diyetinde seyirin sonuna yaklaşıyorum.iki ay kadar da güçlendirmem sürecek. benim asıl sormak istediğim koruma döneminde normal yeme düzeninize dönün ifadesi.sizce ben bundan ne anlamalıyım? benim anladığım şöyle ödül öğünlerinin iki kez olduğu, iki nişastalı, iki meyveli, 1 porsiyon yağlı peynir ve 2 dilim ekmeği ekleyin. haftada bir de atak yapın gibi ama o dediğim de güçlendirmeyi tanımlıyor. yani güçlendirmeden fazla olarak ne eklenir acaba korumaya normal yeme düzeni kastedilirken? biraz karışık oldu galiba
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. selam Simla hanim nasilsiniz ben peynirleriniz mayali penir haric hepsini denedim ve cok beyndim süekli yapiyorum nerdeyse hic peynir alamz oldum burda dediginiz mayadan bulamadim bulursa hemen mayali penir yapacam kücük bir soru bu soruyu daha öncede sormustum ispanyol omleti tarifinizi verdiginiz zaman ama cevap alamadim sizde haklisiniz bu kadar kisi size herbiri birsey soruyor kolay bir is degil hepsine zaman ayirmak ama ne yaparsiniz sizden baska bilgi alabilecegim kimse yok burda yunan peyniri var azyagli izmir tulumu tarzinda ben güclendirmedeyim bana uygunmu cok sevdigim bir peynir önceleri tüketiyordum simdiden tesekürler sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  4. Gözde merhaba,
    söylediğin gibi her seferinde daha da güçleşecektir kilo vermek.bu durumda biraz sabırlı olmak lazım.
    sebzeleri az tüketmek de etki etmiş olabilir.sebze günlerinde sebzeyi kısıtlama lütfen.vücuda gerekli vitaminleri almamak da duraklama yaşatabilir.süt dışında diğer süt ürünlerini ne kadar tüketiyorsun?
    egzersiz ve kepekle ilgili durumun ne?

    YanıtlaSil
  5. tuğba merhaba,
    koruma artık diyetin bittiği bir evre.yani diyetteki sınırlamaların olmadığı,ortalama herkes gibi beslenmeye geçildiği dönem.
    dikkat edilmesi gerekenler günlük egzersizleri ve sp gününü ihmal etmemek.
    tabi ki eski düzendeki gibi bol yağ,karbonhidrat,şekerli beslenme düzeni yerine diyetin bize öğretmiş olduğu temel besinlerle dengeli beslenmeyi tercih etmek uzun vadede kiloyu korumayı sağlayacaktır.

    YanıtlaSil
  6. Fıliz merhaba,
    soruyu yanıtlamıştım gibi hatırlıyorum ama bazen sistemden kaynaklı hatalar da olabiliyor
    :)
    bahsettiğin peynirin yağ oranı ne acab?yarım yağlıysa günlük 40gr hakkın yerine yiyebilirsin tabi.

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler Simla Hanım yanıtınız için. Kepeği önerilen miktarda aksatmaksızın alıyorum, sizin ekmek tariflerinizi kullanıyorum. Light yoğurdu herhalde günde 300 gr kadar tüketiyorum. -bir paket iki günde bitiyor- Peynirin yüzde 2 yağlı olanını yeni buldum, bir dilim kadar tüketiyorum. Günde en az 20 dk hızlı bir yürüyüş yapıyorum, haftada 5 gün 35dk kadar plates yapıyorum. İki gündür Leslie - 3 mil/45 dk- yapıyorum.
    Garip değil mi, diyet yapmasam sadece sporla bile olsa gitmesi gerekirdi kiloların ama olmuyor... Dukan'ın uzun dönemli bir yürüyüş olduğunu bu kez tamamen kabul ettim ama o bana hiç gülmüyor...:)

    YanıtlaSil
  8. Hiç tiroidine baktırdın mı Gözde?Bir de d vitamini eksikliği kilo vermeyi engelleyen durumlardan biri.

    YanıtlaSil
  9. altı ayda bir tahlil yaptırıyorum, sorun yoktu en son ama yarın-öbürgün yeniden tahlil için doktor ziyareti yapmayı planlıyorum. D vitamini, çinko,magnezyum ve kalsiyum takviyesi belli aralıklarla alıyorum zaten. Bir tahlil yaptırayım en iyisi. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. http://wordpress.sx/dukandiyeti/2013/01/06/dukan-usulu-yumurtali-ekmek/

    YanıtlaSil
  11. teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  12. Simla Hanım, Trioid kontrolüne kesin gideceğim ama göğüs, kalça ve basende bir haftada üçer cm.lik daralma olduğunu gözlemledim. -Belde ise belki gün sonu olduğundan bir değişiklik yok. - Acaba kilo veremememe rağmen bu daralma yine diyetin çalıştığına işaret eder mi? Sporun zaten etkilemesi gerekir elbette gerçi.
    İkinci olarak ilk Dukan tecrübesinden sonra normale dönerken zaten yağı ve karbonhidratı minumum ölçülerde kullanmıştım. Farklı yapmış olabileceğim tek şey zaman zaman yediğim pastalar olabilir. Dukana ikinci kez başlamadan hemen önceki hafta tükettiğim kuru yemişler de buna belki eklenebilir. Acaba zaten az tükettiğim için şeker, diğer karbonhidratlar ve yağı kesmek pek de etkili olmamış olabilir mi? Yani ilk denememde vücut daha ciddi bir şok yaşamıştı ama şimdi kısmi bir farklılık oluştu. Bu da bir etken olabilir mi?

    YanıtlaSil
  13. simla hanım heryerde bu peynir mayasını aramama rağmen bulamadım. siz internetten hammaddeler.com dan aldığınızı yazmıştınız fakat orada da bulamıyorum. ulaşabilirseniz alabileceğimiz bir internet adresinin linkini atabilir misiniz çok teşşekürler şimdiden:))

    YanıtlaSil
  14. Evet Gözde,
    Dukan'da tartıda oynama gözükmese bile ciddi daralmalar yaşanıyor.seninki de böyle muhtemelen.Kuru yemişler ve pastalar yağ ve karbonhidrat açısından oldukça zenginler zaten.Bu durumda çok da azaltmış sayılmazsın:)

    YanıtlaSil
  15. Simla Hanım, kan analizlerine göre triodler, böbrek fonksiyonları, demir, b12 vs. her şey düzgün, yolunda. Sadece d vitamini düşük çıktı. Takviye verdiler. Umarım hızlandırıcı bir etkisi olur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevindim iyi çıkmasına:)
      d vitaminini doğru tahmin etmişiz demek:)
      işe yarayacaktır takviye almak:)

      Sil
    2. Evet, teşekkürler:)

      Sil
    3. Aslında doktor şunu da söyledi: "protein ağırlık beslenmenin böbreklere zarar vermesi imkansız, bu ancak hem protein ağırlıklı beslenip hem de çok fazla protein tozlu içecekler içen sporcular için söz konusu olabilir. Günde iki öğün et/kırmızı-beyaz yemekten böbrek, karaciğer ya da vücudun her hangi bir yeri etkilenmez." Kolestrol sınırın çok az üzerinde görünüyor ama önemsenecek miktarda değil, (LDL kolestrol mak. 130 iken benimki 138) kontrol altında tutmak için önerdiği beslenme şekli ise Dukan ile aynı.

      Margarin, tereyağı, iç yağı vs. tüketme,zeytinyağı gibi çoklu doymamış yağlar tüket; dondurma, baklava, kremalı pasta, hazır puding, çikolata tüketme "yağsız süt"le yapılan tatlılar, aşure, meyve tüket; ördek, kaz, yağlı et, sosis,salam, pastırma, sucuk, kümes hayvanı derisi yeme, hindi, tavuk, süt danası ye gibi gidiyor öneri listesi. Yenilmesi önerilenlerin yüzde 90ı Dukan'la aynı. (fark meyve ve kuru baklagillerde-seyir dönemi için)

      Kilo verimimde şimdilik standart haftada 1 kilo. İki yıl önceki kayıtlarımı inceledim 5+5 uyguluyordum, daha hızlı kilo verdiğim benim zannımmış, toplamda neredeyse aynı vermişim. D vitamini takviyesi ile biraz daha iyi bir oran yakalayabilirim belki.

      Ama d vit eksikliğinin tespiti ve eksiğin giderilmesi sadece kilo kaybı için değil aynı zamanda -kanser dahil- pek çok hastalığın önüne geçilmesi için önemliydi, çok iyi oldu. Karbonatlı suyu da devam:)

      Sonuç itibariyle zaten devam ediyordum ama içim çok daha rahat devam edeceğim şimdi. :)) Sizinle konuşmak da çok iyi geldi, tereddütlerim yok oldu, iyi ki varsınız.

      Sil
  16. sayenizde lor yaptım ben evde, çok da lezzetli oldu, harikasınız:)

    YanıtlaSil
  17. I like it when people get together and share views.
    Great site, continue the good work!

    Here is my web-site ... to get your ex back and

    YanıtlaSil
  18. merhaba,sizden takıldığım bir konu hakkında yardım isteyecektim.. ben çok peynir tüketen biriyim ama yanlış mı yapıyorum diye diye kendimi de yiyorum..çökelek, lor vs gibi peynirleri tüketirken sınırlı davranmalı mıyız? günlük süt ürünlerinin 1 lt ile sınırlı olduğunu biliyorum peki peynir konusunda nasıl olack..? yardımcı olursanız sevinirim..iyi günler

    YanıtlaSil
  19. Bi lokmacık bişi oldu ama bu 1kase ya var ya yok bu kadar az mı çıkıyor 2lt sütten :(

    YanıtlaSil
  20. mrb ben 176 sm 65 kiloyum.2 ayda 6 kilo aldim ve vermek istiyorum.57 kilo olmaliyim.dukkan testini yaptim ama diyete ihtiyaciniz uok diye cvp aldim.Bilgisi olanvarsa yardimvi olurmusunuz ...simdiden tsk ederim

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips