sosyal ağlarda izleyin

7.1.13

BAZLAMA

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
MALZEMELER:
-1 yumurta akı
-2 yk yulaf kepeği
-1/2 çay bardağı yağsız süt
-4 yk lor(ev yapımı tercih edin.yoksa hazır olanı rondodan geçirip inceltin.)
-1 tatlı kaşığı kuru maya
-1 çimdik tuz

Süt hafif ısıtılır.İçine lor ve yumurta akı ilave edilip iyice karıştırılır.Maya eklenip eriyene dek karıştırılır.
kepek ve tuz ilave edilip ılık bir yerde mayalanana dek yaklaşık 20 dk.bekletilir.Tava ısıtılıp istenen büyüklükte dökülür.Altı kısılıp üzeri gözgöz olana dek pişirilir.Arkası da aynı şekilde pişirilir.

Afiyet olsun:)




35 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Simla hanım merhaba ben dukan diyetine başlayalı bugün 6. günüm fakat yumurta konusuna ben çok takıldım bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevineceğim günlük sınırsız yumurtanın hepsi mi yoksa sadece beyazımı yenecek ilk defa bu kadar kararlıyım diyet konusunda size şimdiden teşekür ederim

    İyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zuhal,Aslında yumurtanın tamamı sınırsız ama kolestrol problemi yaşamamak adına günde 2 sarıyla sınırlamak öneriliyor.senin böyle bir problemin yoksa yiyebilirsin.beyazı ise sınırsız.ben çoğu tarifte sadece beyazını kullanıyorum.

      Sil
  3. dukan hazall7 Ocak 2013 16:34

    off offf ellerıne saglık hemen denemeye gıdıyorum :))

    YanıtlaSil
  4. çok teşekür ederim .
    bende atak dönemindeyim yarın seyir evresine geçeceğim ...senin tariflerini yaparak çok daha rahat edeceğime eminim... verdiğim güzel bilgiler için çok sağol

    YanıtlaSil
  5. orası verdiğim değil:))))verdiğin olacaktı..
    birde ben seyir evresini 1+1 olarak yapıcam

    YanıtlaSil
  6. Merhaba simla hanım ..size bir sorum olacak ben şimdi sizin dediğiniz gibi 1+1 ile seyir evresine geçtim bugün tavuk ciğeri yememde bir sıkıntı olurmu çünkü o beni bayağı bir tok tutuyor şimdiden teşekürler

    YanıtlaSil
  7. merhaba,
    yiyebilirsin tabi sorun olmaz zuhal:)

    YanıtlaSil
  8. Ben funda Simla Hanım diyete başlayalı 4 ay oluyor 15 kilo verdim Sizin güzel tariflerinizle Çok teşekkür ederim.Hayatım değişti sayenizde .Kaldı 6 kilom.Azmin elinden hiç birşey kurtulmuyormuş....Sevgilerle:)

    YanıtlaSil
  9. tebrikler funda;
    katkım olduysa ne mutlu:)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben beste 18 yaşındayım ve dukanı geçen yıl yaptım yaklaşık 10 kilo verdim güçlendirmeye geçmiştim ama şu yulaf kepeğini bir türlü sevemedim öyle ki bırakmak zorunda kaldım tabii bütün emek boşa gitti üstüne daha fazla kilo aldım şimdi tekrar başladım kitapta yulaf kepeğini galeta, yogurt ve süt ile tüketilecegi yazıyor acaba bu tariflere uyup onlara karıştırmadan yesem ayrıyetten kitaptakine göre de yemem gerekir mi?

    YanıtlaSil
  11. Allahım bu ne şahane bir ekmek olmuş böyle yapıp duruyorum yalnız ben ricotta ile yapıyorum mükemmel... Simla korumda ki p günlerinde neler yasakti yazarmisin? Yada linki varsa yazsana

    YanıtlaSil
  12. Simla hanım merhaba size bir şey sormak istiyorum Ben tatlandırıcı olarak Takita Fruktoz meyve şekeri buldum onu kullanabilirmiyim

    İyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fruktoz şekeri uygun değil zuhal.umarım kullanmadın?

      Sil
  13. yeni dukanci10 Mart 2013 07:57

    merhabalar. lor yerine bim'in beyaz peynirini kullanabilir miyim? light olan. tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağı %2,5 olan olduğuna emin olursan evet.bazılarının daha yüksek oluyor çünkü.

      Sil
  14. Mrb Simla hanım.. ben atak 3. günümdeyim. 3 gündür nerede hata yapıyorum bazlamayı bir türlü tavada yapamadım kıvamı çok cıvık oluyor tutturamadım bir türlü =( yarın fırında ekmek denicem umarım başarılı olurum.. sizce neden böyle oluyor_? cevap verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  15. merhaba,
    kepek tepeleme kullanılmalı.az kalıyor olabilir.sütü de biraz azaltabilirsin.

    YanıtlaSil
  16. simla yine harika bi tarif.iyi ki varsın gerçekten :) bu tarifle çok alakalı olmamakla birlikte sana bir kaç şey sormak istiyorum.ben splenda bulamamıştım takita pasta yapımı için toz tatlandırıcı bulup aldım.ama tereddüt içindeim hata mı yapıorum diye.sen takita da kullanabilirsiniz diye bir kaç yerde bahsetmiştin ama takita 30 falan diyodun benimkinde öyle bişey yazmıyo.splenda buldum bugun ama almak istemedim elimdeki takita bol miktarda çünkü eve gelince vicdan yaptım :( süt tozu bulamıyorum yerine geçecek alternatif bir ürün var mı?yağsız yoğurt da bulamıyorum kktc de yaşıyorum burda marketlerde çoğunlukla yerel markaların yoğurtları satılıyor onlar da light,tam yağsız değil.ve ben yoğurt peynir aşığıyım yoğurtsuz hayat düşünemiyorum.mikrobiyel maya kullanmadan kendim yağsız yoğurt yapabilir miyim?çok konuştum farkındayım,beni affet :) şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Gözde merhaba,
    Takitanın birçok çeşidi mevcut.
    formtat 60 splenda gibi sukraloz içerdiğinden uygun.bir de takita stevia var.ancak bu ikisi lif içerdiğinden bazı bünyelerde aşırı gaz yapabiliyor.fruktoz içerenleri bizim için uygun değil.seninkinin içeriği nedir?
    süttozunun alternatifi yok ancak kullanmak da çok şart değil bana sorarsan.yoğurt ve peynirlerin yağ oranı nedir?yağsız süt bulabiliyorsan normal yoğurtla mayalayabilirsin.

    YanıtlaSil
  18. Simlacim oncelikle cok teskkur ederim tekrar beni yanitladigin icin.benim aldigim takita tatlandirici fruktoz icerikli degil sakkarin ve sorbitol iceriyor.bu linktekidir,sen kendin gorerek daha iyi anlarsin diye dusundum ; http://www.takita.com.tr/urunler/diyabetik-urunler/toz-tatlandirici/
    Light peynir kullanimini biraktim ancak birakmadan onceki tukettigim peynirin yag orani 100 gr.da 7.bu da sinirli izinlilerde 30 gr izinliymis bunu ogrendogomden beri katiyyen tuketmiorum sadece yagsiz tuzsuz nor tuketiyorum.yogurdumun yag orani ise 100 gr'da 1.5 .yagsiz sut sıkıntım yok,nasil mayabilirim anlatabilir misin rica etsem ya da daha once bahsettigin bi yer var da ben gormediysem link atabilir misin...cok tesekkur ediyorum,iyo ki varsin

    YanıtlaSil
  19. Beni yanitlama hizina nazar degirdim sanirim :/ sitem etmiorum kimbilir kac kisi yazior sana günde,ben sdce minik bir hatirlatma,bir deneme yapmak istedim :) seviyoruz seni

    YanıtlaSil
  20. Gözdecim kusura bakma ne olur.Önceki gönderini hiç görmemişim bunu yazınca farkettim:)

    bahsettiğin takitanın karbonhidrat oranı yüksek ve sakarin konusunda da pek çok spekülasyon mevcut.daha iyi alternatifler varken kullanma bence.
    Yoğurt mayalamak için sütünü el yakmayacak kadar ısıtıp 1 yk yoğurda biraz süt ekleyip sulandırdıktan sonra tenceredeki süte ekleyip karıştırarak üzerini sıkı sıkı örtüp ılık bir yerde mayalandırabilirsin.geceden sabaha olacaktır.üzerini acıp çok sarsmadan buzdolabında birkaç saat dinlendirmeni öneririm.
    acelen varsa fırınını 50 derecede yakıp orada da mayalayabilirsin.

    YanıtlaSil
  21. Simlacim oncelikle teskkur ederim yine ilgin icin :) ben sabredrmeyip senin cewabindan once biraz arastrma yapip yogurt mayaladim.aynen dedigin gibi yapmistim,ama olmadi cok sulu oldu ben de suzup suzme yogurrt niyetine tukettim.sanirim sut tozu olmadan olmucak bu is :/
    Takita yi hemen cope atiorum,seyir 58. Gunumdeyim gectigimiz iki haftada toplam sadece 1 kg verebildim takita hayatima girene kadar 7 kg verebilmisken bir ayda oysa...kg vermem yavasladi tatlandrici ile tatli yapmaya basladigimdan beri ama ben nisastaya baglamistim demekki daha ziyade takitadanmis.splenda edinmeye calisiorum hemen.sana da yine sonsuz minnetlerimi yolluyorum :)

    YanıtlaSil
  22. rica ederim.
    sütü uht yerine pastörize kullanıp yoğurtu da prebiyotiklerden kullanırsan daha iyi tutacaktır.

    YanıtlaSil
  23. Himmmm tmam bunu deniycem,cok tesekkur ederim:)

    YanıtlaSil
  24. Arkadaşlar bende iki gundr bu diyet e başladım fakat benim birşey ogrenmem lazım ben bir çay tiryakisiyim saten yaklasik on gndr seker kullanmadan iciorum atak suresindee çay icebiliyormuyuz

    YanıtlaSil
  25. Meltem çay izinli ama suyu da ihmal etme.

    YanıtlaSil
  26. selam simla,ben yapamadım bunu :( :( evet mutfakla aram pek iyi değil ama olmadı bu bulamaç oldu ya :( nerde hata yapmış olabilirim

    YanıtlaSil
  27. çok çok ağır ateşte pişmeli didem.bir de kepek az sıvılar çok gelmiş olabilir.

    YanıtlaSil
  28. selam simla abla/hanım :D :D yine ben...tekrardan denedim,meğersem sorun yüksek harlı ateş ve tavadaymış :) ayrıca benim tavalarım eski oldugu için yapışmış (öğrenci tavası :)) annemin mis tavalarıyla denedim ve oldu :D

    YanıtlaSil
  29. merhaba simla hanım benim bugün 9. günüm ve seyir aşamasındayım ama bazen doymuyorum yulaf kepeğinden ekmek yapıp yemeyi düşünüyordum ama bunun 3.aşamada olduğunu öğrendim şimdi sizin ekmek tariflerinizi seyir ve atak aşamasında da görüyorum kafam karıştı şimdi tariflerinizi yapıp yiyebilir miyim bu aşamada cvp için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  30. Ya ben sabah kepek yiyince gunun ilerleyen saatlerinde acikmiyorum. Ogun atlayabiliyorum. Ne yapabilirim?

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips