sosyal ağlarda izleyin

12.12.12

TERBİYELİ ETLİ KEREVİZ


EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Kerevizi çok severim.Hele ki faydalarını okuyunca daha da çok sevdim:)
Genelde zeytinyağlısı tercih edilse de etli ve terbiyelisi de çok lezzetli olur.Daha önce tavuklu terbiyeli kereviz yapmıştım.Bu kez etlisini yaptım.Arzu ederseniz kıymalı da yapabilirsiniz.

MALZEMELER:
-4 orta boy kereviz
-2 küçük havuç
-1 orta soğan
-200 gr yağsız dana kuşbaşı
-1 yumurta sarısı
-1/2 limon suyu


Etler tencereye alınıp suyunu salıp çekene dek kavrulur.İnce doğranmış soğan ilave edilerek beraber soğanlar şefaflaşana dek kavrulmaya devam edilir.

2 kereviz yuvarlak dilimler halinde kesilir.Kalan 2 kereviz ve havuçlar büyük küpler halinde doğranır.
Sebzeler tencereye eklenir.3 su bardağı sıcak su ve az tuz ilave edilerek yaklaşık 35-40 dk.pişirilir.(suyu çekerse ilave edebilirsiniz.)

Yemek piştikten sonra yumurta sarısı limon suyu ile çırpılır.Yemeğin suyundan eklenerek ılıtılır ve tencereye kaşık kaşık eklenir.Bir taşım kaynadıktan sonra altı kapatılır.

Yuvarlak dilimler servis tabağına alınarak,üzerine et ve sebze paylaştırılır.
Dereotu veya kereviz yapraklarıyla süslenerek  servis edilir.


7 yorum:

  1. Merhabalar Simla hanımmm.. İlk kez kereviz yemeği yapıcam desem. Size sormak istediğim yumurta koymasak bir sıkıntı olur mu acabaa.. Ne olursa olsun bana o koku geliyor da :(

    YanıtlaSil
  2. Yarına farklı bir sebze menüsü arıyordum ki bunu gördüm,harika oldu.Çok teşekkürler Simla Hn. bu güzel tarifler ve tüm emekleriniz için. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kereviz seviyorsan bunu da seveceğine eminim.şimdiden afiyet olsun:)

      Sil
  3. Yoğundum bugün, yirmi sayfa yazı yazmam gerekiyordu. İmdadıma kuzenim yetişti ve bize bu tarifi pişirdi. Eşimle ben koca tencereyı hmmm hmmmm diyerek sildik süpürdük. Kereviz hakikaten kendinden şifalı gibi bir sebze. Ve bu tarif çok başarılı:)

    YanıtlaSil
  4. Yaptım çok güzel oldu

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips