sosyal ağlarda izleyin

12.12.12

AJVAR SOS

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Ajvar tatlı kırmızı biber,patlıcan ve domatesle yapılan Sırbistan orijinli bir tür sos/salça.2.dünya savaşında Yugoslavya'nın tanıdığı bu lezzet, günümüzde Balkanlara ait bir tarif olmuş.

Ajvar kelimesi Türkçe'deki havyar kelimesinden dönüşmüş.İçerik açısından hiç benzemese de renk ve görüntü benzerliği nedeniyle bu adı almış.(wikipedia.org)

Bu sosu kahvaltılarınızda tercih edebileceğiniz gibi,et ve tavuk ızgaraya da çok yakışıyor.

Orijinalinde patlıcan ve biber közlenip kullanılsa da ben bu seferlik tembellik ettim.Siz hangisi kolayınıza geliyorsa o şekilde yapabilirsiniz.

MALZEMELER:
-300 gr köz patlıcan konservesi(yağsız,şekersiz)
-3 kırmızı biber
-2 olgun domates
-1 küçük soğan
-2 diş sarmısak
-1 çay kaşığı z.yağ
-az tuz
-toz kırmızı biber(arzu ederseniz acı pul biber de ekleyebilirsiniz.)

Kırmızı biberler suda veya buharda haşlanarak kabukları ve çekirdekleri temizlenir.
Soğan ve sarmısak incecik doğranır.Z.yağ eklenmiş tencerede kavrulur.Domateslerin kabukları soyulup rendelenir ve soğanlara ilave edilir.
Patlıcan ve doğranmış kırmızı biberler eklenerek 10 dk kadar pişirilir.
Ateşten alınan sosa tuz ve baharatlar eklenerek rondodan geçirilir.

Afiyet olsun:)

4 yorum:

  1. yaptım oldu pek de güzel oldu ;))

    YanıtlaSil
  2. Simla Hanım, ellerinize sağlık... Bu tarifi denemek istiyorum ama şekersiz patlıcan konservesi bulamadım, marka paylaşmanız mümkün mü? Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sera marka patlıcanda katkı bulunmuyor.Carrefour ve a101'lerde var sanırım.

      Sil
    2. Carrafour'a gidemedim, kendim közleyip yaptım, nefis oldu :) Sera markayı da mutlakaalacağım, çok teşekkürler...

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips