sosyal ağlarda izleyin

13.12.12

PORTAKALLI MİNİ BROWNI

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME

 ÇİKOLATA tarifinde dondurmadan fırına koysak nasıl olur diye sorulunca bir de öyle deneyeyim dedim.Denerken de değişiklik olsun diye içine PORTAKAL KABUĞU REÇELİ koyup portakal drajesi yaparım diye düşündüm.Fakat evdeki hesap çarşıya uymadı.Dondurmadığım için mi yoksa ince dökülmediğinden mi bilmiyorum ama browni kıvamında minik keklerim oldu.
Kötü mü oldu peki?Hayır ; pek de güzel oldu:))

Yeni bir  tarif çıktı böylece.Hem de yumurtasız,kepeksiz:))

MALZEMELER:
-4 yk süttozu
-5 yk yağsız süt
-1 tatlı kaşığı kakao
-portakal kabuğu reçeli veya 1 yk portakal kabuğu rendesi
-1 yk toz tatlandırıcı(ben reçel kullandığım için az koydum.Sadece portakal kabuğu rendesi kullanacaksanız arttırabilirsiniz.)
-2-3 damla rom aroması(şart değil.ben sevdiğim için kullanıyorum.)

Portakal kabuğu kullanmayacaksanız istediğiniz aromalarla da hazırlayabilirsiniz.



Süttozu,tatlandırıcı ve kakaoyu karışırıp süt eklenir.Koyu kıvamlı bir krema halini alana dek karıştırılır.(eğer aroma veya portakal kabuğu rendesi kullanacaksanız bu aşamada ekleyebilirsiniz.)

Kalıpların içine birkaç parça portakal kabuğu reçeli konur.Karışımdan üzerine paylaştırılır.

150 derecede 15 dk.pişirilir.
Fırın içinde soğumaya bırakılır.

Afiyet olsun:)








30 yorum:

  1. selam Simla hanim yine agzimiza layik bir tarif cikarmissiniz ellerinize saglik sizin engin tecrübelerinize ihtiyacim var emin olmak icin bir kac sorum olacak ben iki hafta sonra güclendirmeye geciyorum cok mutluyum hedefe ulasmak cok güzel bir duygu böyle oluncada yanlis yapmaktan korkuyor insan izinli olan sebzeler ve salatalar hergün yada her ögünde yenmesinde bir sorun olurmu ikinci sorum ödül ögününde istedigimiz yemegi seciyoruz bu nisastali bir yemek olura nasil olur cünkü haftanin bir günüde nisastali baska ögünümüz var sorun olurmu? birde sizin yaptiginiz tatlilardan istedigimiz zaman tükete bilirmiyiz bir baska soru yulaf kepegi ikimi ikibucuk kasim bu evrede biraz cok oldu sorular ama simdiye kadar kitaptan sonar en büyük yol gösterenim siz oldunuz size her zaman türkiyenin dukani diyorum:)) basarmisken yanliz yapmak istemiyorum simdiden cevaplar icin tesekkürler sevgiler:)))))))

    YanıtlaSil
  2. filiz merhaba:)
    -izinli sebzeleri her öğün yiyebilirsin.
    -ödül öğününde seçeceğin yemek tamamen sana bağlı.istediğin herşey olabilir.sadece 2.tabağı yememeye dikkat et.(giriş-ana yemek-tatlı ve aperatif bir içki)
    -dukana uygun olduktan sonra tatlıları tüketmende bir sorun yok.sınırlı izinliler 3 adete çıkıyor zaten.limitler dahilinde yiyebilirsin.
    -yulak kepeği 2 yk.olmalı

    eğer kilo almaktan endişe ediyorsan hızlı bir giriş yerine her yeni besini haftalara yayabilirsin.örneğin ilk hafta meyveyi,2.hafta ekmeği,3.hafta nişastalıları eklemek gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. coooook tesekkürler cevaplariniz icin cok yardimci oluyorsunuz kafama takilan seyleri size sorunca kendimi daha güvende his ediyorum cok sagolun sevgiler

      Sil
  3. Simla Hanım MERHABA. Ne güzel bir tad yakalamışsınız yine. Emeğinize sağlık. Denedim ve çok beğendim.
    Bir konuda fikrinize ihtiyacım var. Dukan test bana 6 Ocakta 52 kg olacağım bir proğram verdi (HEDEFİM 50). Ben şimdiden 53 oldum ,ki haftaya o bir kilo da gider diye düşünüyorum.Bu durumda seyiri bitireyim mi,yoksa 50 ye inene kadar sürdüreyim mi? Güçlendirmede de kilo verileceğini varsayarak bunu soruyorum.
    İlginize KOCAMAN teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba;
      bazılarımız verse de güçlendirmede kilo vermek beklenmez.eğer hedef 50 ise seyir devam etmeli:)

      Sil
    2. Bana uyar ,sayenizde hiç zorlanmadan yapıyorum diyetimi. Tüm güzellikler sizinle olsun,sağlıkla kalın :)

      Sil
  4. nefisti tam da gecenin bu saatinde limitler tükenmişken:)

    YanıtlaSil
  5. bu süt tozlu tarifler tuzlu gibi olmuyor mu.ben kepeksiz ekmeklere bir kez tatlandırıcı ve kakao koydum. iyi olmadı. Bir kez kepeksiz ekmeğim iyi oldu.sonra yine iyi kabarmadığı için iyi olmadı.Sizce neden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kakaoya yakışıyor.ben zaten önceden de kakaolu tariflere 1 çimdik tuz eklerdim.sade olunca daha rahatsız edici olabilir.

      Sil
  6. Merhabalar Simla Hanım..
    Tarif harika. Ben biraz da salep ekledim çok yakıştı. Yanlız bir şey soracağım, ben muffin kalıplarına dökmüştüm böyle baya kabardı (dolayısıyla içi boş oldu) ve sonra söndüler :( Tadı ne kadar güzelse görüntü o kadar kötü oldu yani. Sizce bu neden kaynaklanıyor olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım kalıbın büyüklüğü etki etmiş olmalı.bunlar çikolata kalıpları.

      Sil
  7. Sevgili Simla, Mudo'dan bende bu kalıptan aldım. Hatta çiçeklisinide aldım. Bu tarifi iki kalıp arasında bölüştürdüm fırına attım. Anammm bir baktımki benim kalıpların üstü taşmış hatta fırının altı komple damla damla çikolata olmuş. Aslında kalıplar küçük ve ben süttozundan kabarır düşüncesiyle azar azar döktüm ve ona rağmen taşmış. Ve kabarmış. Pişince tadı güzel tabiki ama görüntü çok kötüydü. Bir yerde bir yanlış mı yaptım acep bilemedim. :(
    Ellerine sağlık, ellerin kolların hiç bir zaman dert görmesin.

    YanıtlaSil
  8. Simla Hanım merhabalar;

    Size tatlandırıcılarla ilgili kafama çok takılan bişeyi sormak istiyorum. Gördüğüm kadarıyla Dukancılar arasında Takita-Form Tat 60 kullanımı çok yaygın. Ancak bu tatlandırıcının 100 gr ında 158 kcal olduğu görülüyor kendi sitelerinde. O zaman biz böyle tatlılar yaparken bu kaloriyi kabul etmiş mi oluyoruz? Yani nasıl desem vücudumuz tatlandırıcıyı şeker olarak algılamıyor ama yine de belli bir miktar kaloriyi de her koşulda almış mı alıyoruz?
    Dukan yapan ve tatlıyı da çok seven biri olarak sorumu yanıtlarsanız çok sevinirim. Bi de 1 kaşık tatlandırıcı yaklaşık kaç gr gelmekte acaba?
    Sevgiler, saygılar ...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,

    Birkac sorum olacaktı. Acaba atak yada seyir devrasinde light meyveli yogurt yenebiliyor mu?
    Bir de meyve sekeri bazlı tatlandırıcı mı yoksa normal tatlandırıcı mı almak gerekir?

    Cok tesekkurler:)

    Azade

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar, seyir evresindeyim ve henüz light kola hariç tatlı bir şey denemedim. Artık tatlı yapmak istiyorum fakat birçok tarifinizde süt tozu olduğunu görüyorum, 5-6 market gezdim Migros dahil, bulamadım. Coffee Mate Light var yalnızca, o da aradığımız şey değil. Süt tozu yerine kullanabileceğimiz bir şey yok mu? Ya da önerebileceğiniz bir çözüm?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bugün migros'tan
      nestle'nin light süt tozunu aldım.
      neye dikkat etmeli bilmiyorum ama yağ oranı %0 idi

      Sil
    2. ays o ürün süttozu değil kahve beyazlatıcı.kullanman gereken pınar'ın süttozu çünkü diğerinde şeker bile mevcut.

      Sil
    3. çok üzüldüm :(((
      neyse ki sadece bir çay kaşığı kullandım şu ana kadar
      ama diyetim iyi gidiyor 3 hafta ve -6 kilo :)
      pınar'ın ürününü nerede bulabilirim acaba simla?

      Sil
  11. banu merhaba,
    aslında çoğu tarifimde süttozu yok.
    ama süttozlu tarifleri denemek istiyorsan migros müşteri hizmetlerini aradığında sana en yakın migrosa ulaştırıyorlar.netten alışverişi tercih ediyorsan gurmeneti öneririm.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,
    ben kalıp olmadığı için buz kalıbına koydum :)
    aroma olmadığı için de tarçın va sahlep ilave ettim.
    Buz kalıbı erir mi tedirginliği ile borcama su koyup fırının fan kısmında pişirdim
    şimdi bir baktım yumuşak kalmış sankı ve sizinki gibi çikolata kaplı gibi olmayacakmış gibi
    sabah iyice soğuyunca buzluğa atmayı deniycem
    umarım bir şeye benzetirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ays merhaba,
      buz kalıbı pişirmeye uygun değildir ve ısıya maruz kaldığında erimese bile içindeki gıdaya zararlı maddeler geçirir.lütfen onu yeme:)

      Sil
    2. yemeklere takla attırmaya çalışır hale geldim walla :/
      ah sen olmasan :)))

      Sil
  13. Merhaba
    Öncelikle Simla Hanım size teşekkür ederim. Uyguladığım bu diyette sitenizden bayağı faydalanıyorum. Tariflerinizi deneyerek bu uzun sureçde diyetimi renklendirmemi sağladınız. Diyeti zevkli hale getirdiniz.
    Diyete 7 Ocak 2013 de başladım bugün itibariyle tam 9 kilo verdim. 12 veya 13 kilo daha vermem gerekiyor yolun bayağı uzun...
    Bende PORTAKALLI MİNİ BROWNI tarifini denedim ama sizin kadar başarılı olamadım.İçi boş köpük gibi oluyor.farklı bir şey mi yapmak lazım anlayamadım. Yoksa lezzeti çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  14. bu tarifi ben de muffin kağıtlarında yaptım. içinde biraz boşluk oldu ama çökmedi. "fırında soğumaya bırakın" notu bunu engelliyor sanırım. dışı biraz çıtır içi yumuşak harika bir tatlı oldu. çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  15. en çok soru soranlar kara listesine girmem umarım simla :)

    nihayet süt tozu ve aroma sorunumu çözdüm ama eksik bitmiyor :(
    bunları yapınca kurabiye gibi yağlı kağıda damlatsam olur mu acaba?

    ben rom ve acıbadem aroması bulabildim, vanilya aroması kullanılan yerlerde acıbadem aroması çok şey fark ettirir mi acaba?

    YanıtlaSil
  16. merhaba bende yaptım bu tarifinizi bugün ama benimkiler taştı kalıpla bir oldu ve şekerleme gibi oldu ama tadı yinede güzzel oldu cips gibi atıştırmalık oldu birde bir ricam olacak acaba hangi günlerde ne kadar yiyebiliriz mesela bir günde bunun hepsni yiyebilirmiyiz çok sağlıklı hesaplayamıyorum daha yeni olduğum için. teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Bayıldım tamda ihtiyacım olan şeydi tarifine sağlık Simla yine süper bir tarif olmuş...

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips