sosyal ağlarda izleyin

22.11.12

DÜĞÜN ÇORBASI

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Soğuk havalarda sıcacık bir çorba gibisi var mı?


MALZEMELER:
-200 gr yağsız dana kuşbaşı
-1 küçük soğan(sadece haşlarken lezzet için kullanacağız.)
-3 yk yağsız yoğurt
-1 yumurta sarısı
-1 su bardağı yağsız süt
-2 su bardağı sıcak su
-az tuz,karabiber,toz kırmızı biber

Etler yıkanır.Soğan ikiye bölünür ve etlerle beraber üzerilerine çıkacak kadar su eklenerek ateşe alınır.Üzerinde biriken köpükler alınarak etler yumuşayana dek iyice haşlanır.(suyunu kontrol etmeyi unutmayın.)

Süt,yoğurt ve yumurta sarısı çırpılır.2 su bardağı sıcak su yavaşca eklenir(etin haşlama suyu kaldıysa onu kullanarak 2 bardağa tamamlayın.)Karışım ateşe alınır ve karıştırılarak kaynatılır.

Haşlanan etler didiklenerek çorbaya eklenir.
Beraber bir taşım daha kaynatılır.Kesilmemesi için ateşten aldıktan sonra tuzu ve baharatları ilave edilir.

*Kıvam için 1 tatlı kaşığı mısır nişastası kullanılabilir.(atak dahil)Fakat ben tercih etmedim.Duraklama yaşamıyorsanız süt,yoğurt ve yumurta sarısını çırparken ekleyebilirsiniz.


Afiyet olsun:)

8 yorum:

  1. bu aksam yaptimm..gercekten harikaydi.

    YanıtlaSil
  2. Bende bu gün yaptım.. Çok güzel olmuş.. Soğanları çıkarmadım, PS gününde yiycem ;)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. ATAK devresindeyim. Tarifler icin cok tesekkurler. Bu tarif ilk denedigim tarifti. Biraz suyunu fazla kacirmisim. Eti hasladigim su yeterli olurmus. sicak su eklemeseymisim. Pek iyi bir ahci degilim. sayende ogreniyorum canim benim. tesekkurler.

    YanıtlaSil
  5. Bu aksam bunu ictim, nisaasta koymama ragmen kivami su gibiydi ama sadece et suyuyla yaptigim icin yine de tadi iyiydi.. acaba % 0, 3 yagli bir sutle yaptigim icin mi su gibi oldu acaba? sanki biraz da kesildi gibi..

    YanıtlaSil
  6. Su hasta oldugum atak gununde bu Corba tarifi olmasa heralde birakirdim. Size cok tesekkur ederim. Cok iyi geldi:) ellerinize saglik, basarilarinizin devamini dilerim..

    YanıtlaSil
  7. harikasınız :) bayıldıımmmmm :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips