sosyal ağlarda izleyin

24.11.12

DANA TANDIR

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Bazı yemekler nedense pek zahmetli gelir bize.Sanırım ağırlıklı olarak evlerde pişmemesinden kaynaklı bu durum.Tandır da bunlardan biri.Oysa ki dünyanın en kolay yemeklerinden biri.İhtiyacınız olan tek şey biraz zaman:)

Normalde yağlı but eti tercih edilmeli ama bizim o lüksümüz yok tabi ki.
Bu şekilde piştiğinde kalan etler kavurma gibi oluyor.Soğuduğunda kavurmalı yumurta veya dukan usulü pidelerde de kullanabileceğiniz lezzetli bir malzeme haline geliyor.

MALZEMELER:
-İstenen ölçüde rostoluk parça et(dilimlenmemiş bütün halde ve görünen tüm yağları temizlenmiş şekilde)
-Kekik
-Tuz(tercihen doğal kaya tuzu)
-Karabiber(ben tane karabiber kullandım.)

Etin her tarafına baharatlar ve tuz serpilir ve yapışmaz tabanlı bir tencereye alınır.(döküm tencereniz varsa daha da lezzetli olacaktır.)
Kapak kapatılır ve en düşük ateşte pişmeye bırakılır.
1 saat sonunda ters düz edilir.
Yaklaşık 40 dk daha pişirilir.
Süre sonunda et kontrol edildiğinde lime lime ayrılıyorsa pişmiş demektir.
Didiklenerek servis edilir.

Afiyet olsun.
not:tarifte su kullanılmıyor.et kendi suyunda pişiyor.

5 yorum:

  1. Merhaba,

    Bu tarifte tencereye su koyacakmıyız? Bir de ne tür tencere lazım, teflon veya düdüklü??


    Özgür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır su koymuyoruz.düdüklü değil normal tencerede pişiyor.tercihen yapışmaz tabanlı bir tencere daha iyi olacaktır.

      Sil
  2. Bumerangg ödülleri için tebrikler ;)

    YanıtlaSil
  3. selam selin ben -konuyla alakasız olacak ama en son bunu yazdıgınız ıcın buna yazmayı tercih ettim dukan da 16.gunum ılk basladıgıma cok kılo aldıgım ve o rakamı gorursem dıyete baslıyamayacagım ıcın en bas tartılmadım ama atak bıttıgınde(6 gun yaptım) 83.4 dum, seyırde tartılmamaya calısıyorum ama canım durmuyor ve tartılıyorum yanı aradan 10 gun gecmesıne rağmen sabah hala 83.dum kaldıki dün sp gunumndu , kacamak yapmıyorum herseyı de yerınde yıyorum ama gercekten motıvem kırılıyor ve su an bozabılırım :( boyle bı durum normalmı yoksa dukan bana mı ıslemıyor :( hani düşünüyorum bır tek su dondurulmus koftelerden yıyorum ıs yerınde bozmamak için ona bahane bulmaya basladım artık :( hepl me:(

    YanıtlaSil
  4. Canım tebrik ederim Bumerang ödüllerinde 1. olmuşsun-olmuşuz :)
    Gerçekten çalışkan bir blog, aynen bu şekilde devam edelim.
    Yazma azmin hiç bitmesin :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips