sosyal ağlarda izleyin

17.11.12

BALKABAKLI İZMİR KÖFTE

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Bu tarif balkabağı kızartması yaptığım günden kalma.Bazılarınız bayılıp bazılarınız sevmeyince yayınlamak konusunda tereddütte kalmıştım açıkcası ama sonra araştırdığımda etle balkabağını buluşturan birçok tarif olduğunu gördüm.Ayva,vişne,erik gibi meyvelerin de etle uyumu düşünülecek olursa balkabağı çok da yadırganacak bir tat değil aslında.

Özellikle balkabağının faydaları,zayıflamaya etkisi ve dukan tarafından da onaylanmış olduğu düşünülürse ben mevsimi boyunca yemeklerimde patates yerine sıkça kullanmayı düşünüyorum.Yakında güzel bir yahni yapmak da planlarım arasında:))

MALZEMELER:
-500 gr yağsız kıyma
-1 orta boy soğan
-1 yumurta akı
-1 yk yulaf kepeği
-1 avuç maydanoz
-1/2 su bardağı domates rendesi
-1 yk biber salçası(katkısız,şekersiz,yağsız)
-2 dilim balkabağı
-karabiber,kırmızı biber,az tuz

Soğan rendelenir.Suyu sıkılarak kıymaya eklenir.Maydanoz kıyılır.Yumurta akı,kepek
baharatlarla beraber kıymaya ilave edilerek iyice yoğrulur.

Uzun köfteler yapılarak yapışmaz bir tencerede çevrilerek kızartılır.Köfteler kenara alınıp aynı tencreye domates rendesi ve biber salçası eklenip kokusu çıkana dek sotelenir.
Balkabağı dilimleri patates gibi doğranır.Tencereye alınıp sosla karıştırılıp 5 dk.kadar kavrulur.Üzerine 3 su bardağı sıcak su eklenen kabaklar 10dk kadar pişirilir.Köfteler ilave edilerek 15 dk daha pişirilir.


Afiyet olsun:))




5 yorum:

  1. Balkabağının bir sınırı varmı? seyir ps günlerinde ve güçlendirmede ne kadar miktarda tüketmeliyiz? birde seyir ps gününde 1 limonu içiyle yemek serbest mi? yoksa meyveye mi girer acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. balkabağı diğer izinli sebzeler gibi yenebilir.sınır yok.sadece protein miktarını az tutmamalıyız.
      limon suyunu sadece az miktarda tatlandırmak amaçlı kullanabiliriz.dediğin gibi meyve olduğu için yenmesi uygun değil.

      Sil
  2. Ben balkabağını rendeleyip köfteye karıştırıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bunu yiyemedim:( Pişirdim ama balkabağının tadı şekersiz de şekerli gibiymiş. Tuhaf, kötü diyemem de, tuhaf.. Ben de ne yapayım, bal kabaklarını çöpe attım, Köfteleri sosta yeniden pişirip kurtardım. Şekerli tat biraz köftelere de sirayet etmiş gerçi. Yanında sarımsaklı cacıkla bu akşam eşime yuttururum diye düşünüyorum:)

    Moralimi bozmadım, her tat bana uyacak diye birşey yok. Ben de balkabağı papates cipsi yerim bol bol:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      bazı kabaklar şekersiz de çok tatlı oluyor haklısın.neyse artık olan olmuş:)

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips