sosyal ağlarda izleyin

29.10.12

YUMURTASIZ MAYONEZ

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Bazen fırsat buldukça peşpeşe yeni tarif deneyip taslağa kaydediyorum.Sonra da yayınlamayı unutuyorum:)
Bu da arşivde kalmış bir türlü sizinle buluşamamış tariflerden.Geç olsun da güç olmasın değil mi?:D

Mayonezi daha önce çiğ yumurta sarısıyla denemiş ama bir türlü içim rahat etmemişti.Bu versiyonunu gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz.

MALZEMELER:
-1 su bardağından 1 parmak eksik yağsız süt
-1 tatlı kaşığı mısır nişastası
-1 çay kaşığı dijon hardalı
-2 yk limon suyu
-1 çay kaşığı elma sirkesi
-1/2 çay kaşığı toz hardal
-1/2 çay kaşığı toz kırmızı biber
-1/2 çay kaşığı toz tatlandırıcı
-1/4 çay kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı z.yağ

Süt ve nişasta iyice karıştırılır ve ateşe alınır.Koyulaştığında ateşten alınır.Kaymak tutmaması için aralıklarla çırpılarak soğuması sağlanır.
Limon suyu ve hardal eklenerek blenderla çırpılmaya başlanır.Çırpmaya devam ederken sirke,toz hardal,kırmızı biber,tuz,tatlandırıcı eklenir.En son z.yağ da damla damla eklenerek kıvam alana dek çırpılır.

not:Tadını kontrol ederek bazı malzemeleri arttırmanız mümkün.Benim damak tadıma en çok uyan ölçü bunlar.
Ayrıca benim gibi 1 diş ezilmiş sarmısak ekleyerek sarımsaklı mayonez de yapabilirsiniz.



2 yorum:

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips