sosyal ağlarda izleyin

28.10.12

TIRNAK PİDE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
 Çift taraflı balık tavanız var mı?

Benim yoktu ama hep aklımdaydı almak.Balık pişirmekten ziyade çevirmesi zor olan bol malzemeli omletler ve tava börekleri için istiyordum.Geçenlerde büyük bir markette karşıma çıkınca hemen aldım.Gerçekten de çok kullanışlı çıktı.Tek tek de kullanılabilen 2 adet tava olduğunu düşünecek olursanız fiyatı da çok makul.

Gelelim bugünkü tarife.
Değişik bir malzemesi olmamakla beraber 2 yk yulaf kepeğiyle günlük tüketime uygun bir pide-ekmek tarifi.Tabi tırnaklama tekniğiyle içi tam olarak pişmiş:D

MALZEMELER:
-3 yumurta akı
-2 yk yulaf kepeği
-1 yk yağsız yoğurt
-3 yk yağsız süt
-1 silme tatlı kaşığı kabartma tozu
-1/2 çay kaşığı çörek otu

Yumurta akı,yoğurt ve süt çırpılır.
Yulaf kepeği ve kabartma tozu eklenerek karıştırılır.

Tava iyice ısıtılır.Çok az z.yağ dökülür ve peçeteyle fazlası alınır.(Diğer tavayı da aynı peçeteyle yağlayabilirsiniz)

Karışım tavaya dökülür ve ateş iyice kısılır.Diğer tava üzerine kapatılır.




Yaklaşık 5-7 dk sonra hamurun üzerine spatula ile kareler yapılır ve çörekotu serpilir.

Tava tekrar kapatılır ve  tersi çevrilir. Yaklaşık 10 dk daha pişirilir.
 Yeterince kızardığında servise hazırdır.
Afiyet olsun.



22 yorum:

  1. Sevgili Simla blogunu severek izliyorum,diyete ihtiyacim olmasa bile :) Belki yersiz olacak ama,ozur dileyerek,yurtdisindan oy verilemiyor mu? veriliyorsa ben niye beceremiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hilal:)
      Yurdışından oy verilemiyormuş malesef:)

      Sil
  2. Simdi siraaada balik tavasi almak ta.supersin simla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şart değil aslında ama kullanışlı bir ürün.

      Sil
  3. selam türkiyenin dukani süpresiniz her zaman oldugu gibi bu gün demen deniyorum iyiki varsiniz sayenizde diyet cok keyfli geciyor kaldi son 4kg :))))))) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Simla merhaba,
    Senin blogun sayesinde başladım Dukan'a. :) Hemen kitabı edinip okudum, sonrasında instagramda diyetteyiz ekibi ile tanıştım ve süper bir motivasyonla diyetimi yaptım. Arada kaçamaklarım oldu ama 9 kg verdim yaklaşık 2 ay gibi bir sürede. Çok iyi giderken birden bu 9 kg yı vermenin gazı ile bozdum tüm rejimi:( yaklaşık 1 aydır kafama göre yiyorum içiyorum ama tekrar başlamak istiyorum. Sence nasıl başlamalıyım, yarın gastroentologuma da gideceğim, tahlillerime baktıracağım vs ama Dukan oyle bozup yapılabilecek bir diyet değil. Ömür boyu zaten sürdürelemez olduğunu kendisi de yazmış. Sence başa dönüp başlanabilir mi, yine atak ile başlasam mı acaba? Bir de ne kadar buğday kepeği ile birleştirsem de benim Dukan'dan boyle kaytarmama en sebep olan bağırsaklarımı çok fena kilitlemesi oldu, ne yapsam olmadı , çok yordu bu konu beni.
    Biraz fazla uzun oldu ama eğer okuyup cevap verme şansı bulabilirsen çok mutlu olurum.
    Herşey için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Funda:)
      Tekrar atakla başlamak önerilmiyor.Seyirden başlayabilirsin.
      Umarım motivasyonun geri gelir çünkü bu kadar emeğe yazık olmasını istemem:)
      Kabızlık için bol su alımı gerçekten çok önemli.Eğer kepek yendiğinde bol sıvı alınmıyorsa kepek şişerek daha çok sıkıntı yaratacaktır.Ayrıca karın egzersizleri de kabızlık için önerilen çözümlerden bir tanesi.

      Sil
    2. Teşekkürler Simla. Ben aslında her zaman günde 3 lt su tüketirim neredeyse 18 yaşımdan beri. O halde seyir dönemi ile başlıyorum ben tahlil sonuçlarımı alır almaz.
      Tekrar ilgi ve alakan için teşekkürler.:) minik kızını da kocaaaman opuyorum

      Sil
  5. Simla bugün de bunu denedim gayet güzel oldu. İçine de Dukan köftesi koydum oh mis!
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. nerdeyse 1 aydır carrefourda her gün bu tavaların önünden geçiyorum, her seferinde al al diye kendime söylenip sonra da mutfakta artık yerim kalmadı diye vazgeçiyorum, acaba çevirerek normal tavada denesek olur değil mi?

    YanıtlaSil
  7. Tarif icin tesekurler Yemen yapicam umarim beceririm

    YanıtlaSil
  8. merhaba bu tavanızın çapı kaç cm acaba rica etsem yazar mısınız ? teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Simla Hanim,
    ben yurtdisinda yasiyorum sayfanizla tanismam dukan diyetinin ne oldugunu merak etmemle basladi.mükemmel tarifler hepsi.kilo problemim olmamasina ragmen(duz bir karin icin) sayenizde 3 kilo verdim.istedigime ulastim simdi koruma zamani.tabi benim bu azmimi gören esimde baslamaya karar verdi.atakta ilk gün bende bugun icin ona bu pideden yaptim.ama sormak istedigim pide birazcik yumusak oldu.kitir kitir olmasi mi gerekiyordu.tarifte kisik ateste yazmissiniz.acaba fazla kisik mi oldu benimkisi.simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  10. merhabalar,
    Ben de Dukan diyeti yapmayanlardanım ama her şeyde olduğu gibi onun da hoşuma giden taraflarından yararlanmaya çalışıyorum ve şu ana kadar en hoşuma giden tarafı da sizin blogunuz. Tariflerinizi uyguluyorum, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Tadını çok sevdim. Normal ekmek tadını özleyenlere tavsiye ederim. Ben eşimle paylaştım, dişimin kavuğuna bile gitmedi. İki kişi yiyecekseniz; iki tane yapın derim:)

    Balık tavam yok, yine de oldu ama balık tavasıyla daha kolay ve şekil itibarıyla daha başarılı olduğunu tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
  12. harika bir tarif bu. neredeyse iskender yapıyordum bununla:) yanına yağsız köfte ve light yoğurt koydum. üstüne de çok hafif salçalı yağsız bir sos sürdüm. (1 ç.kaşığı salça, su, tuz biberi hafif çevirdim minik bir tavada)

    teşekkürler bu güzel tarif için :)

    YanıtlaSil
  13. Uyelerimden gul denedi bize duyurdu ben de bugun yaptim sagol tarif icin

    YanıtlaSil
  14. merhabalar bende dukanabaslamak istiyorum ve once ac kalmayacagima emin olmak icin arasturiyorum bu yptigimiz pideyi sbah ogle aksam yiyebilirmiyiz cunku icinde gunluk yenmesi kadar kpek var bu konuda vb beni lutfen aydinlatin not : kitabi 4. okuyusum snirim biraz usengecim :(

    YanıtlaSil
  15. atakta günlük 1,5 kaşık hakkımız var.limiti aşmamak kaydıyla bunu her öğüne bölebilirsin.

    YanıtlaSil
  16. Sibeltuna. Merhaba simla hanım yulaf kepeği ile yulaf kepeğikarışımı sanırım farklılarmış ben yeniyimde bu konuda:))) bu tarifte yulaf kepeği karışımı kullansak olurmu?? Ayrıcada size minnet borçluyum bu tarifleriniz için çok çok teşekkürler

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips