sosyal ağlarda izleyin

19.10.12

TRUFFLE

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Kaçamak yapmaya en müsait zamanlar yani bayram kapıda:)
Ama Dukan yapan biri için hiçbir mazeret geçerli olamaz.
Bu truffle'lar o kadar güzel oldular ki kendi payınızı ev sakinlerinden saklamanız gerekecek.

MALZEMELER:
-1 su bardağı ufalanmış dukan keki(önceden yapmış olduğunuz herhangi bir kekten kullanabileceğiniz gibi buradaki gibi bir temel kek tarifinden faydalanabilirsiniz.tek şart biraz bayatlamış olması )
-2 yk süttozu
-4 yk yağsız süt
-1 yk toz tatlandırıcı
-1 tatlı kaşığı kakao(kekiniz kakaoluysa gerek yok)

çeşitler için,
-portakal kabuğu rendesi
-hindistan cevizi aroması
-rom aroması
-tarçın
veya arzu edilen diğer aromalar

Süsleme için;
-tarçın
-türk kahvesi
-süttozu-tatlandırıcı karışımı


Kek robottan geçirilerek iyice ufalanması sağlanır.

Süttozu,süt,tatlandırıcı iyice çırpılır.Kek parçaları ve istenen aromalar eklenerek karıştırılır.(Kıvamı hafif nemli olmalı)

Karışım buzdolabında birkaç saat dinlendirildikten sonra eller hafif ıslatılılır ve hamurdan misket büyüklüğünde toplar hazırlanır.
Süsleme için istenilen malzemeden(kahve,tarçın veya süttozu-tatlandırıcı karışımı) 1 tatlı kaşığı kadar kenarlı bir tabağa dökülerek toplar içine atılır.

Tabak sallanarak her tarafına iyice bulaşması sağlanır.




not:benimkilerin çeşitleri:
1-tarçın kaplamalı
2-hindistan cevizi aromalı-süttozu kaplamalı
3-portakal kab-rom aromalı-kahve kaplamalı

Biraz da kaplamasız bıraktım:))

 
Afiyet olsun:)

13 yorum:

  1. Ya siz bir harikasınız, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. bence muhteşem karamel sosunuzla da harika olurlar :)

    YanıtlaSil
  3. nazende kardelen21 Ekim 2012 00:08

    su bir gercek KADIN ISTERSE <3

    YanıtlaSil
  4. Yaptım,yedim ,BEĞENDİM :)))

    YanıtlaSil
  5. Gazozlu keke vanilya karamel aroması kattım. Truffle'lara tereyağ aroması ve tarçın kattım. Olağanüstü bişey oldu, her yaptığım tarife en iyisi bu diyorum ama bu gerçekten 1 numara :) çoook teşekkürler simla iyiki varsın ::))

    YanıtlaSil
  6. Süper... Artık hiç bir şeyi özlemiyorum yaa nasılsa yapıp yiyorum :))

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, ben dukan diyeti yapmıyorum ancak yediklerime dikkat etmeye çalışıyorum kendi çabalarımla kilo verdim çünkü amacım şimdi onu korumak. Ben bu tarifleri uygularsam bana yardımcı olur mu onu öğrenmek istiyorum sadece. Benim düşünceme göre normal şeklinde uygulamaktan daha iyidir. Ama sizden de fikir almak istedim.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips