sosyal ağlarda izleyin

18.10.12

CAFE DE PARIS SOSLU BONFİLE

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME
Cafe de Paris en sevdiğim soslardan biri.Orijinal tarifinde krema,rokfor peyniri gibi bize uygun olmayan malzemeler kullanılsa da bu versiyonunun tadı da gerçekten yakın oldu cafe de Paris'ye.

Tavuk etine de yakışan bu sos için ben bonfile kullandım.

MALZEMELER:
-2 dilim bonfile
-2 yk süttozu
-1 çay bardağı yağsız süt
-1/2 tatlı kaşığı hardal
-1 yk soya sosu(tercihen sodyumu azaltılmış)
-1 yk worchestershire sosu(şart değil)
-1 diş sarmısak
-1 çay kaşığı toz hardal
-1 çay kaşığı köri
-1/2 çay kaşığı kimyon
-karabiber

Bonfileler kızgın yağsız tavada iyice mühürlenene dek pişirilir.Kenara alıp dinlendirilir.

Süttozu ve süt iyice çırpılıp krema kıvamına getirilir.Sarmısak püre haline getirilir.Hardal ve diğer malzemelerle beraber eklenir.Sos tenceresinde biraz kıvam alana dek pişirilir.

Etler dilimlenerek sosun içine alınır.Beraber biraz ısıtılarak servis edilir.

Afiyet olsun:)

13 yorum:

  1. Chardonnay sosu denemesi de ne güzel olurduu

    YanıtlaSil
  2. Chardonnay sosu denemesi de ne güzel olurduu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. chardonnay alternatifi bulabilirsem neden olmasın:)

      Sil
  3. ben 4 günden beri kilo veremiyorum kepekten fazla tüketmedim acaba neden olabilir bazen bir yudum yemeklerden alıyorum bunlar etkenmidir seyirin 15.günündeyim

    YanıtlaSil
  4. Selam Simla...Aklıma bişey takıldı kitabın 67. sf.sında sadece sığır eti ise bonfileye izin var dana kısmında biftek tercih edin diyor...kitapta bir kaç yerde bu geçiyordu...Bizde de sığır eti yok sence özellikler atak evresinde yemelimiyiz(ben en çok bonfile severim ama kitapta biftek tercih edin deyince üzülmüştüm)bu tarifi şimdi defterime geçiriyorum ama cevap verirsen sevinirim....Ayrıca bu işe kendini adamış olmana bildiğimiz yemekleri dukana uyarlamana bayılıyorum seni yeni tanıdım ama iyiki arkadaşımın tavsiyesiyle bu siteyi bulmuşum diyorum eğer sen ve senin bu sayfan olmasaydı kitabı okuduktan sonra vazgeçmiştim çünkü yemek tarifleri yada et deyince lezzetsiz haşlamalar ızgaralar (kuru)ve tatlısız bir hayat düşenemiyordum o yulaf kepeği ile o güzelim tatlıların olabileceğini gördükten sonra senin tariflerin bana güç verdi eşimede yaptırıcam ama iş yerinde nasıl yapacak bilemem tabii sevgiler cevabını bekliyorum:)))

    YanıtlaSil
  5. Merhaba;

    Teşekürler güzel sözlerin için:)

    Biftek dananın birkaç bölgesinden elde edilebilir.

    Bonfile dananın en yağsız kısımlarından biri.Daha doğrusu etin yağı antrikot gibi kasların arasında olmadığından çok rahatlıkla etten ayrılabiliyor.
    Eti alırken içinde beyazlıkları görünmüyorsa gönül rahatlığıyla yiyebilirsin.

    YanıtlaSil
  6. yanıt sorunun içinde gizli:)
    tabi ki dukan'a uygun olmayan bir yudum yemek bile etkileyebilir.aynı zamanda kepeği aksatmak da buna sebep olabilir.

    YanıtlaSil
  7. Aaa toz hardalim yokmuş..normal hardall koysam olur mü Simla hn, sos elimde bakakaldim

    YanıtlaSil
  8. ben yapmış oldum, sağolun yine de, ama benim sos biraz tatlı geldi bana süt tozundan dolayı, acaba yanlış bir şey mi yaptım diye düşündüm. aslında belki de worchestershire sos olsa gerçeğine benzerdi, yerken o süttozu beni rahatsız etti, daha tuzlu gibi olsaydı daha iyi olurdu.

    YanıtlaSil
  9. Değişik bir lezzet, tavuk ile yaptım gayet beğendim ellerine sağlık simla :)

    YanıtlaSil
  10. Değişik bir lezzet, tavuk ile yaptım gayet beğendim ellerine sağlık simla :)

    YanıtlaSil
  11. worchestershire sos da nesi marketlerde varmıdır yanı yada baska bır adı falan :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips