sosyal ağlarda izleyin

20.10.12

BALKABAĞI KIZARTMASI

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME
Patates kızartmasını çok özleyenler olduğunu biliyorum.2 senedir neden bunu denemedik peki?Balkabağını tuzlu olarak pek düşünemiyoruz da ondan.Çorbasına bile temkinli yaklaşırken bunu düşünememek normal sanırım.

Hata hem de büyük hata:)

Hiç mübala etmiyorum bu sefer oldu bu iş.Patates kızartması tadında nefis ve sağlıklı bir atıştırmalığımız var artık.Mevsim boyunca tadını çıkarın:)


MALZEMELER:
-Arzu edilen miktarda balkabağı
-toz kırmızı biber
-çok az tuz
-1 tatlı kaşığı z.yağ(sprey yağdanlıkla 8 fıs)


Balkabaklarının kabuğa yakın olan kısımlarından patates dilimleri şeklinde kesilir.
Baharatlar ve yağ ile iyice harmanlanarak yağlı kağıt üzerine dizilir.

180 derecelik fırında yaklaşık 25-30dk ,iyice kızarana dek pişirilir.

not:eğer tatlı olacağından endişeliyseniz  bal kabağı yerine daha açık renk olan  helvacı kabağını tercih edebilirsiniz.

                                           Kadraja takılan fareyi bulun:))

30 yorum:

  1. semra gülbahar20 Ekim 2012 17:06

    bunun tadı bir harikadır.hele sarmısaklı yoğurtla müthiş olur. benim yardımcım bana öğretmişti ve bu güne kadar aklımdan çıkıp gitmişti. hatırlattığınız için çok teşekkür ederim. Ve herkese bir kez denemelerini öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle harika bence de:)
      üstelik de daha sağlıklı.

      Sil
  2. Sebze gunlerinde di mi?

    YanıtlaSil
  3. bu nasıl bir zekadır acabaaa :)harikasınızz

    YanıtlaSil
  4. Mrhb simla harika gorunuyr bende denemek istiyrum da fisfis yagdanligi nerden bulabilirim internet haricinde migros veya avm deki magazalarda bulabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bernardo ve esse'de vardı benzerleri sümeyye.

      Sil
    2. Cevap icin tesekkur ederim esseye bakabilirim ilk firsatta gidecegim

      Sil
    3. Essede yoktu, ben Bernerdodan hem de 5 tl ye buldum gecen gün.

      Sil
  5. ben kızartma yerine o farenin elini yesem:)

    YanıtlaSil
  6. merhaba Simla hanim ben almanyadan filiz sie daha öncede yazmistim sorularim olursa sorabilirsiniz demistiniz sayenizde diyetim cok güzel geciyor hergün yeni bir tariflen süpersiniz hiziniza yetisemiyorum bazen kitabi okudum ve arstirmaya baslarken sizinle tesadüfen karsilastim iyiki karsilasmisim size türkiyenin dukani diyorum hergün takipteyim sizi hic bir ayrintiyi kacirmak istemiyorum beni cok az kaldi güclendirmeye baslamya yinlis birsey yapmak istemiyorum 10gün güclendirme bir gün atak yapiyoruzya kilo basina ilk yarida bir nisastali bir ödül ögünümüz var bunlar ayri ayri günlerde olcak ama bu 10 gün icinde olacak sanirsam birde ödül ögününde sonra bir paca pasta veya bir parca cikolata oluyormu kitapta olmali diye anladim vücudun ilerleye zamana alistirmak icin bunu zorunlu oldugunu yaziyor dukan ben öyle anladim doruysa siz bu isi yapan biri olarak daha dogur anlatirsiniz diye düsündüm simdiden cok tesekkürler sicak ve samimi cevaplariniz icin

    YanıtlaSil
  7. Filiz merhaba,
    Teşekkürler güzel sözlerin için.
    Sanırım birkaç yanlış anlaşılma olmuş güçlendirmeye ilgili.10günXverdiğin kilo kadar güçlendirme evren sürecek.ama SP günü 10gnde 1 değil haftada 1 olmalı.Yine nişasta ve ödül öğünleri de haftada 1 olmalı.
    detayları burada göreblirsin. http://www.dukandiyetitariflerim.com/2012/08/guclendirme-evresi-ozeti.html

    YanıtlaSil
  8. cok tesekkürler bilgilerin icin tahmin etmistim bazi yerleri yanlis anladim oyüzden sizden ögernmek bana daha dogru geldi simdi verdigim kilo 13se 130 gün güclendirme yapiyorum ve bunu bir hafta üzerinden yapiyorum persembe atak 6 gün güclendirme toplam 130gün bu sekilde devam ediyorum dogumu anladim simdi? Simal hanim cooooook tesekkürler

    YanıtlaSil
  9. Yaptım :) ama çıtır çıtır yapamadım :p sarımsaklı yoğurtla karıştırıp yedim bi güzel. Nefis oldu Simla, bu tarif cidden bayram gibi festival gibi bir şey :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun:)
      Zaten içi elma dilim patates gibi yumuşak oluyor:)

      Sil
  10. simla hanım merhaba, pratik tarifleriniz ve faydalı bilgiler ile blogunuz gerçekten çok ilham verici. emeğiniz için teşekkürler. seyir evresi ile ilgili bir konuda danışmak istedim. 4 gün atak evresi ile 1.9 kg verdim, bugün seyirin 5. günü bitti ve kilo kaybı 2.2 kg a ulaştı. 4 kg daha vermek istiyorum, seyir evresini 2/5 uyguluyorum. çok mu yavaş ilerler süreç? bir de nasıl başladıysak öyle mi devam etmeliyiz yoksa arada 1/1 uygulamalar yapabilir miyiz? şimdiden çok teşekkürler, cevabınız ve blogunuz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Teşekkürler:)
      2/5 diğer uygulamalara göre daha yavaş sonuç verecektir ama az kilosu olup sp'den sıkılanlar için güzel bir alternatiftir.
      istediğin zaman 1/1'e geçebilirsin tabi.

      Sil
  11. Slm sımla hanım bende bu dıetı yapmak ıstıyorum 20 kılo vermek amacım banada yardımcı olurmusunuz atak devresını mesela kac gun yapmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu ben değil test söylemeli.hemen sağ kolondan Dukan Test'i tıklayıp anlattığım şekilde yapabilirsin.

      Sil
  12. Tefal actifry da kızartsak olurmu acaba

    YanıtlaSil
  13. Balkabağı normalde diyetisyenlerin yasak koyduğu bir sebze olduğu için ben de kafamdan çıkarmışım.. Ancak bu yemeği yapabildiğimize göre tatlısını da yapabilir miyiz?

    YanıtlaSil
  14. ben tefal actifryla yaptım bunu, gerçekten patatese yakındı tadı, patates özlemi çeken eşim bayıldı, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  15. Bu diyette en çok özlediğim şey patatesti. Bu akşam bunu denedim ve "patates kızartması" tabağımı içinden bir tane yenmiş olarak bırakıp teşekkür etmek için buraya koştum, yemeği bitirmeyi bile bekleyemedim. Şahane bir şey. Bu balkabağını her şeyde deneyeceğim ben. Balkabaklı omlet mesela. Çok teşekkür ederim. Muhteşem oldu. Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim:))
      omlete de çok yakışıyor.yaptım ama henüz yayınlamaya fırsat bulamadım.aynı şekilde patatesin girdiği her yemekte güzel oluyor.

      Sil
  16. ben yapanları duyunca yok artık yenmez demiştim ama inanın patates kızartmasından hiç bir farkı yok diyebilirim ve şiddetle tavsiye ederim !!!

    YanıtlaSil
  17. Akşam üzeri atıştırmalığı olarak benim için hayat kurtarıcı bir fikir bu. İlk kez bugün denedim. "Patates de neymiş?" dedirtti bana:)

    YanıtlaSil
  18. Simla ellerine sağlık bu uzun yoldaki en yakın yoldaşım oldun herseyden önce emeğin için teşekkürler

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips