sosyal ağlarda izleyin

3.10.12

TAVUKLU SEZAR SALATA

EVRE:SEYİR(PS)-GÜÇLENDİRME


 Sezar salata kızımın favori yemeklerinden.Yemek diyorum çünkü tek başına bir öğün olabilecek kadar doyurucu.

Evde yapmak için gereken malzemelere baktığımda worchestershire sosa ihtiyaç olduğunu gördüm ama içeriğindeki şeker türevleri bizim için uygun değildi.Sirke,baharatlar,sarımsak ve ançüezden oluşan bu sosu da kendim yapmaya karar  verdim.Ançuez,bildiğimiz hamsinin tuzlanmış, yağlanmış konserve hali.(sardalya veya benzer başka balıklar da kullanılıyor)Sosa balık tadı değil başka bir aroma katıyor.Hemen her markette küçük kavanozlarda bulunabilir.


Sezar sosu oluşturan başka bir malzeme de yumurta sarısı.Eskiden yerine mayonez kullanırdım ama o da bizim için uygun olmadığından ve çiğ yumurta kullanmak istemediğimden alternatifleri araştırdım.Bazı tariflerde yoğurt,krema veya kefir kullanılmıştı.Ben de kefiri tercih ettim.


ançuez fileto
MALZEMELER:
Sos için;
-2 adet ancuez
-1 diş sarmısak
-1/2 tatlı kaşığı dijon hardal
-1/2 tatlı kaşığı soya sos
-1 tatlı kaşığı balsamik sirke
-1 tatlı kaşığı z.yağ
-1 yk limon suyu
-4 yk light kefir
-1 çay kaşığı toz tatlandırıcı
-çok az tuz
-karabiber

Salata için;
-1 parça tavuk göğüs(haşlama,ızgara veya hazır alınmış çevirme piliç göğüs kullanabilirsiniz.)
-6-7 yaprak atom marul
-1 dilim dukan ekmeği(güçlendirmede tam buğday ekmeği de kullanabilirsiniz.)
-1 diş sarmısak

Ancuez sudan geçirilerek tuz ve yağdan arındırılır.Sarmısakla beraber macun kıvamına gelene dek robotta çekilir.Diğer malzemeler eklenerek sos halini alana dek karıştırılmaya devam edilir.

Marul yaprakları yıkanır ve salata kurutucusunda iyice kurutulur.Ekmek kızartılır ,yarıdan kesilmiş sarmısak üzerinde gezdirilir ve küp küp kesilir.

Marullar elle koparılarak büyük bir salata kasesine alınır.Üzerine ekmekler ve tavuk parçaları eklenir.Sos ilave edilerek iyice karıştırılır.

NOT:Güçlendirmede 2 yk toz parmesan eklemeyi unutmayın.

Afiyet olsun:)

2 yorum:

  1. Bişey merak ettim mayonez yasak demişsin ama kitapta atak evresinde hem sabah mayonezli katı yumurta ve mayonezli karides bol bol yiyebilirsiniz yazıyo??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orada kastedilen Dukan usulü yapılmış mayonez.Kitapta onun da tarifi mevcut.Hazır mayonezlerdeki yağ oranı ve diğer katkılar bizim için uygun değil.

      Sil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips