sosyal ağlarda izleyin

2.10.12

GÜLLÜ SU MUHALLEBİSİ

EVRE:SEYİR-GÜÇLENDİRME
Rivayete göre Hürrem Sultan'ın en sevdiği saray tatlısıymış bu muhallebi.O kadar şerbetli tatlı içinde bunu sevdiğine göre vardır bir hikmeti dedim.Hafif ,serinletici ve kolay bir tatlı istiyorsanız denemenizi tavsiye ederim.

MALZEMELER:
-1 su bardağı yağsız süt
-1 su bardağı su
-1 yk mısır nişastası
-2 yk toz tatlandırıcı(tadına bakıp arttırabilirsiniz)
-2 yk gülsuyu(yenmeye uygun ibaresi olmalı)

Tüm malzeme iyice çırpılır ve ateşe alınır.Kaynayıp koyulaşana kadar çırparak karıştırılır.
Kaselere paylaştırılıp, ılınınca buzdolabına kaldırılır.

Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. Keşke komşum olsaydınız, şimdi kapınızı çalıp , 1 fincan gülsuyunuz varsa verir mısınız derdim:) Eskiden komşular birbirlerinin kapısını çalarlardi evde bitmiş olan acil ihtiyaclar için, başka tarife geceyim ben, belli ki gülsuyu bulamam bu saatte.

    YanıtlaSil
  2. Ben bu güllü muhallebiye de bayıldım, harika hafif bir tatlı oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülsuyu bulup deneyebildiğine sevindim.ben de çok sevdim bunu:)

      Sil
  3. Merhabalar, Engin ben.

    Gülsuyu yerine birkaç damla vanilya aroması kattım ama aşırı köpürdüğünden dolayı tutturamadım kıvamını :) komple köpük oldu :)

    Ama tadı gayet hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Fazla çırptın sanırım ama beğendiysen sorun yok:))

      Sil
  4. Simla Hn, ben bu tarifin de müptelası oldum, hani elimin altında, dolapta her an olsun dediklerimden, tadı da bana nedense zerdeyi hatırlatıyor, aslında zerdede safran var, nette baktım safran her evre izinli diyor, hani içine pirinç koymasak da bu tarifi safranla da yapabiliriz diye düşündüm ne dersiniz? Canım şimdi de zerde çekti sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun:)
      neden olmasın?mutlaka güzel olacaktır:)

      Sil
  5. En sevdigim tatlidir, diyet olmayan halini yillar once denemis ve tutturamamistim. Yolum anca zeynelé duserse yerdim. Simdi elimin altinda:) Hem cok lezettli hem cok kolay hem de diyet! Bir tasla uc kus:) Cok tesekkurler Simla hanim

    YanıtlaSil
  6. miss gıbı tatlıı..bende gülsuyu bulamadım..damla sakızı aroması kattım mukemmel oldu tesekkurler simla hanım.. :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips