sosyal ağlarda izleyin

10.10.12

SÜTLÜ KÖFTE ÇORBASI

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME


MALZEMELER:
-200 gr yağsız dana kıyma
-çeyrek soğan rendesi
-1 su bardağı yağsız süt
-1 tatlı kaşığı mısır nişastası
-3 su bardağı su
-1 çay kaşığı köfte baharatı(kimyon,toz kırmızı biber,karabiber,yenibahar karışımı)

Kıyma soğan rendesi ve baharatla iyice yoğrulur.Dinlendirilir.
Kaynamış su tencereye alınır çok az tuz ilave edilir .Kıymadan fındık büyüklüğünde köfteler yapılarak suya atılır.
Soğuk süte nişasta eklenerek karıştırılır.
Köfteler pişip suyun yüzüne çıkmaya başladıklarında nişastalı süt eklenir.Kıvam alıncaya dek pişirilir.

Afiyet olsun:)

12 yorum:

  1. eline saglik ..her yeni tarif resmen beni heyecanlandiriyor

    YanıtlaSil
  2. eline saglik ..her yeni tarif resmen beni heyecanlandiriyor

    YanıtlaSil
  3. Tariflerinizi beğenerek izliyorum Simla Hanım. Bir çoğunu da deniyorum, elimden geldiğince ama bu busefer hiç güzel olmadı :( nerede yanlış yaptım acaba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki sevmediğin baharatlara denk gelmişsindir.ya da sana hitap etmemiş olabilir.benim de en çok yaptığım tariflerden biri:)

      Sil
    2. Nişasta katmama rağmen kıvamı su gibi kaldı. Neyse önümüzdeki tariflere bakıcaz artık :)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben baharatı çok fazla kullanmayı seviyorum:)Sanırım rengi bu yüzden bayağı koyu oldu.Tabi fotoğraftan kaynaklı koyuluk da mevcut:9

      Sil
  5. az önce yaptık ve yedik, sıcak ve yumuşak bişeyler isteyen bünyeme ilaç gibi geldi teşekkürler:)

    bu arada ben de renk versin diye nişastalı sütten sonra baharat ekledim, asıl renk veren baharat kimyon oluyor, neden beyaz oldu diye endişelenenlerin bilgisine:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun:)
      Evet ben kimyonu fazlaca koyuyorum sanırım:)

      Sil
  6. nişasta atak evresinde serbestmiydi :D

    YanıtlaSil
  7. 1 tatlı kaşığı kadar kullanılabilir.kitapta syf 185;)

    YanıtlaSil
  8. buda çok güzel oldu.ımmm harika.

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips