sosyal ağlarda izleyin

8.10.12

KOLAY MANTI

EVRE:ATAK-SEYİR-GÜÇLENDİRME



Diyet yapanların en çok özledikleri lezzetlerin başında makarna ve türevleri geliyor.Dukan yapanlar ise bu lezzetlerden hiç mahrum kalmıyorlar.Hem de ilk andan itibaren:))
Bu tarifin malzemeleri hem izinli hem de gün içinde halen bir miktar kepek ve süttozu hakkınız kalıyor.Yani çay saatinde de 1-2 dilim kek veya kurabiye yiyebilirsiniz.
MALZEMELER:
hamuru:
-2 yumurta akı
-2 yk süttozu
-3 yk süt
-1 yk yulaf kepeği
-1 çimdik tuz
sosu:
-100 gr yağsız dana kıyma
-1/4 küçük soğan
-1 yk domates rendesi
-1/2 su bardağı sıcak su
-arzu edilen miktarda nane,kırmızı biber,toz sarmısak
servis için:
-Yağsız yoğurt
Süttozu ve süt krema kıvamında olana dek çırpılır.Yumurta akları ilave edilip çırpmaya devam edilir.(mikser değil el çırpıcısı kullanın.çok fazla köpürdüğü takdirde tavada başarısız sonuç alırsınız.)Kepek ve tuzeklenerek iyice karıştırılır.

Orta ateşte ısıtılmış tavaya kepçe yardımıyla yayılır.Üzeri göz göz olduğunda arkası çevrilir.(eğer büyük kreplerde sorun yaşıyorsanız çay tabağı büyüklüğünde dökerek deneyin.hem kolay çevrilir hem daha ince yapabilirsiniz.Dağılmasından endişe etmeyin zaten dilimleyerek kullanacağız.)


Hazırlanan krepler rulo yapılarak dilimlenir. 



Aynı tava içinde soğan kendi suyuyla sotelenir.Kıyma eklenerek beraber kavrulur.Domates rendesi ve baharatlar eklenerek pişirilir.1/2 su bardağı su eklenerek suluca bir sos hazırlanır.


Dilimlenmiş krepler sosa eklenir ve iyice çekene dek beraber çevrilir.



Tabağa alınan mantının üzerine yoğurt eklenerek servis edilir.

Afiyet olsun.

NOT:Siz sormadan ekleyeyim.Soğan ve domates rendesi atakta da tarifteki miktarlar kadar tüketilebilir.

25 yorum:

  1. merhaba blogu severek takip ediyorum. Acaba tariflerden kac porsiyonluk miktarlari esas aliyorsunuz, belli bir duzen var mi. Yoksa bu tarifte kac kisiyi esas aldiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      tariflerim genelde 1 kişilik porsiyonlar halinde oluyor.bu tarif de öyle.
      ama yine de günlük limitler dahilinde kişinin kendi belirlemeli sınırları.
      yani ataktaki biri bunu yediğinde geriye yarım kaşık kepek ve 1 kaşık süttozu hakkı kaldığını bilecek kadar diyet kurallarını öğrenmiş olmalı:)

      Sil
    2. tesekkurler. 1 tepeleme kasiktan fazla yememeye calisiyorum. Yalniz bir sorum olacak: kimi zaman 3-4 kasik yogurda yarim kasik yulaf kepegi biraz tarcin ve 5-6 tane uzum atip yiyorum. Fakat atak evresinde hicbir meyveden bahsedilmiyor(kitabi daha okumadim) yanlis mi yapiyorum, meyve yememem mi gerekiyor.

      Sil
  2. İlk yanlış kitabı okumadan başlamak:)
    atakta 1,5 seyirde 2 güçlendirmede 2,5 kaşık hakkın var.
    meyve 3.evreye kadar hiç yok.3.evrede bile üzüm önerilmeyen bir meyve.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,bende geçen hafta başladım dukan diyetine.Bugün seyirin 2. günündeyim,sp günü.Yarın bu yemeği mutlaka deniyeceğim.Tarifleriniz için teşekkür ederim ayrıca...

    YanıtlaSil
  4. merhaba benimde 3. günüm atakta ben blogun sahibinin kaç kilo verdiğini merak ettim bu kadar güzel yemekler yapıyor çok azimli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 kg.Ama 2 kereden 20 diyebiliriz.(gebeliklerden sonra:))

      Sil
    2. oo maşallah diyorum arkanızdayız sizi takip ederiz bizde inş :)

      Sil
  5. Merhaba simlacim ben korumadayım yaklaşık 2,5 aydır perşembeleri saf p günlerimde bunlardan yapsam olur dimi sadece beyaz tüketilmeli diyenler var hoş ben baştan beri canim hangisini istiyorsa onu yaptın kırmızı yada beyaz et konusunda sana bir sorayım dedim hemen cevaplarsan çok sevinirim süt tozu olur dimi sp günlerinde

    YanıtlaSil
  6. Merhaba simlacim ben korumadayım yaklaşık 2,5 aydır perşembeleri saf p günlerimde bunlardan yapsam olur dimi sadece beyaz tüketilmeli diyenler var hoş ben baştan beri canim hangisini istiyorsa onu yaptın kırmızı yada beyaz et konusunda sana bir sorayım dedim hemen cevaplarsan çok sevinirim süt tozu olur dimi sp günlerinde

    YanıtlaSil
  7. Merhaba simlacim ben korumadayım yaklaşık 2,5 aydır perşembeleri saf p günlerimde bunlardan yapsam olur dimi sadece beyaz tüketilmeli diyenler var hoş ben baştan beri canim hangisini istiyorsa onu yaptın kırmızı yada beyaz et konusunda sana bir sorayım dedim hemen cevaplarsan çok sevinirim süt tozu olur dimi sp günlerinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki olur.Yulaf kepeğini zaten her koşulda yemeliyiz.Süttozu da günde 3 yk serbest.Beyaz günde de kırmızı et var.Sadece en az yağlı bölgeler öneriliyor.

      Sil
  8. slm simla hanım. öncelikle teşekür ediyorum blog için çok fayadalı olmuş. ben şunu merak ediyorum.. ben 70 kg ile başladım. şuan atakla beraber 3. haftadayım diyete ve kilom 67.5 kg. kaçamak yapmadım hergün 30 dk yürüyorum ve iki gün step aeorobik yapıyorum. ama sonuç bu acaba normal mi durumum..?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba yas,
      teşekkürler:)
      ölçülerini aldın mı hiç?biliyorsun kas oranı arttıkça sıkılaşırsın ama tartıya yansımayabilir.

      Sil
    2. teşekürler simla hanım.. ölçülerimi almadım ama bazı pantolonlarım bollaştı. ama tartıya belli bir süre sonra yansımaz mı diyosun..neyse artık devam edicem sanırım aylık totalde 4 kilo falan vermem lazım... gelişmeleri paylaşırım cevap vermene sevindim.:)

      Sil
  9. Merhaba ben bu diyete yeni başladım 4. günümdeyim, tarifleriniz mükemmel çok yaratıcı fakat salça ve domates kullanmak atak döneminde yasak değilmiydi? Bne malesef öyle biliyorumda :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır değil.Aslında kitapta da bazı tariflerde görülebilir ama sağdaki kolondaki güncellemelerden de okuyabilirsin.1 yk kadar kullanılabilir.

      Sil
  10. Bu bu muhteşem bir tarif!! Mantı-makarna isteğimi bitirdi. Tıka basa da doydum üstelik. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Ben de bloğunuzu severek takip ediyorum. Şimdi yemekten kalktık hemen teşekkür etmek istedim :) Ben ve eşim bir aydır Dukancıyız, tarifleriniz sayesinde çok güzel geçiyor. Mantı çok güzel oldu. Rejim ve mantıyı aynı cümle içinde kullanabilmek harika :D

    YanıtlaSil
  12. slmlar bn sepil arkdaslar bende dukan beye çokçok tşkürler ediyorum bu diyet sayasinde kendıme gldım tm 20 kılo verdım 5 ayda 105 kilo idim şimdi 78 hala devam edıyorum arada bozdum gunlerde oluyor ama hemen toparlanıyorum tekrar 1 evreden baslıyorum allah razı olsun hocamdan ona çokçok tşklr edıyorum daha uzun yol var önumde 20 kılo daha var hedefimde in şalah basaracagım yalnız bu arada her gun 2 saat yürüyüşüm var kesınlkle yiyerek zayıflamak çok güzel yasasın dukannnnn

    YanıtlaSil
  13. Aman bir güzel oldu ki anlatamam :)) Fikrine sağlık Simlacım:)

    YanıtlaSil
  14. Bu tarifi denedim gayet güzel oldu!!!

    YanıtlaSil
  15. merhaba, dukan'a başladığımdan beri sitenizi didik didik ediyorum, dukan üzerine olan türkçe bloglar arasında en kapsamlı blog sizinki bence. ben 3 günlük ataktan bugün seyire geçtim daha her şey çok yeni ama sizin tariflerinizle sulu köfte, ekmek ve mantı süper oldu :) elinize, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. bu arada bugün krep yapmaya üşenip kıymalı harcın içine 1 dilim dukan ekmeği ufaladım, gayet güzel oldu. :)

    YanıtlaSil

Adsız yorumları yanıtlamak çok tatsız oluyor:)
Google hesabınız yoksa Adı/URL kısmını seçerek (blog sahibi değilseniz URL kısmını boş bırakın lütfen) adınızı veya nickinizi yazarsanız size hitap edebilirim.
Sorularınıza daha hızlı yanıt almak istiyorsanız facebooksayfamda duvardan sormanızı rica ediyorum.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Blogging tips